• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spalinowo-elektryczny hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

Hoart

Znany użytkownik
#43
Że niby tym do nas przypłynęły EL.100?

Opis obrazu: Wyładowanie ze statku "Lublin" dwóch elektrycznych lokomotyw przywiezionych dla PKP.
Data wydarzenia: 1936
Miejsce: Gdynia
foto z NAC-a
- parowca "Ustka" nie było jeszcze wtedy na Świecie
-apropo oznaczeń lokomotyw elektrycznych ,-CoCu czy możesz wyjaśnić co oznacza kropka po między "L" a "100"
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#47
Jeżeli już to racz czytać ze zrozumieniem i racz odstawić te ziółka. Przecież jest wyżej napisane, że parowca USTKA nie było jeszcze na świecie jak dostarczano nam lokomotywy EL100. Ponieważ trafił do nas po wyzwoleniu mógł przywozić EP03.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#49
I Ty czytaj ze zrozumieniem. Jest jak byk napisane, że S/S Ustka trafił do polskiej floty po II wojnie.

Po chwili:

Teraz spojrzałem, że S/S Ustka został odbudowany dopiero w 1957 r. czyli EP03 nie przywoził. Ale mógł przywozić EU06.
 
Ostatnio edytowane:

matis_kr

Znany użytkownik
SMK Katowice
#51
I Ty czytaj ze zrozumieniem. Jest jak byk napisane, że S/S Ustka trafił do polskiej floty po II wojnie.
Ale spokojnie nie denerwujmy się, złością niczym tu nie wskóramy. http://www.graptolite.net/Facta_Nautica/Ustka.htm
--Statek, podniesiony w roku 1950 przez Polskie Ratownictwo Okrętowe, odbudowano w gdyńskiej Stoczni im. Komuny Paryskiej. Ochrzczony
imieniem USTKA wszedł do eksploatacji w Polskiej Żegludze Morskiej w kwietniu 1957 roku. Wkrótce potem, w lipcu, przetransportował polską ekspedycję naukową na Spitsbergen.
USTKA nie mogła transportować EP03. EP03 Były budowane w 1951 w ilości 8 sztuk. Według mnie Ustka na tym zdjęciu transportuje coś innego a nie elektryki.
 

Hoart

Znany użytkownik
#53
- Matis kr -wyobraż sobie ,że przewiózł pierwszą i jedną w tym transporcie ikonę !! polskiej elektryki -
- dokładnie 8 lutego 1962 roku ta ikona stanęła na nabrzeżu portu w Gdańsku i się zaczęła jazda ,która trwa do dziś i jeszcze długo po różnych przeróbkach ale ikona - i tyle - dziię się ,że wielki wyznawca trakcji elektrycznej na PKP nie zgadł , - no no Proszę Pana - to tak jak ja wyznawca Ty246 nie wiedziałbym jaki to statej je przetransportował przez pół prawie globu , i tak dalej
 
Ostatnio edytowane:

Hoart

Znany użytkownik
#57
- Kolego Jarząbku również nie Ciebie miałem na myśli - oczywiście nie ujawnię kto to - chyba ,że się sam pierwszy odezwie - ale to bez urazy do tego kogo kolwiek - nie uzyskałem odpowiedzi dlaczego w oznaczeniu serii jest kropka pomiędzy literami a cyframi EL.100( elektrowóz w skrócie?)- i dlatego? ,
-Kolego Jarząbku nie doczytałem edytowania - tak! oczywiście EU06-01 -Proszę Państwa *
- uwaga - na tych zdjęciach z netu ja nie twierdzę ,że akurat transportuje lokomotywę
 

CoCu

Znany użytkownik
#58
Oj Hoart, Ty filutku. ;)
Niestety ostatnimi czasy z powodu ważnych spraw w życiu osobistym nie mam czasu na hobby, a pozostaje tylko na czytanie forum. I na nic więcej. Nie miałem zatem czasu wniknąć w Twoją zagadkę. Ale przyznam się bez bicia, że EU06 po głowie nawet mi nie przejechała. Na szczęście kolega Jarząbek czuwa i godnie wykazuje się swoją wiedzą, za co szacun.

apropo oznaczeń lokomotyw elektrycznych ,-CoCu czy możesz wyjaśnić co oznacza kropka po między "L" a "100"
No i mi głupio, bo nie wiem co mam Ci odpisać. Mimo iż najbardziej nam znany system oznaczeń nie jest dla mnie tajemniczy, to ale ten już tak. Cholera, chodzi mi po głowie, że kiedyś gdzieś czytałem o tym, ale teraz mimo poszukiwań nie mogę znaleźć czy faktycznie gdzieś to czytałem, czy tylko wydawało mi się. Więc nie odpowiem Ci skąd w ogóle litery "EL" i czemu po nich jest kropka. W każdym razie, w trakcie okupacji, lokomotywom Niemcy zmienili oznaczenie, zastępując "EL." jedynie literą "E".

Ciekaw jestem czy zachowało się zdjęcie powojenne elektrowozu EP01-01 z czytelnymi tabliczkami z numerem serii i numerem inwentarzowym elektrowozu...?
Nie znam takiej fotki. A również bardzo bym chciał takowe zobaczyć. Różne źródła różne rzeczy podają, ale EP01-01 to tak naprawdę jedyna pozostała po wojnie z tej serii E106 (ex. EL.106), i albo otrzymała fizycznie te oznaczenia, albo, co nie jest nierealne, oznaczenie takie posiadała tylko na papierze. Zatem możliwe, że takiej fotki nie ujrzymy nigdy, bo nie było możliwości jej wykonać.
 
OP
OP
Szwed1978

Szwed1978

Znany użytkownik
#59
- Matis kr -wyobraż sobie ,że przewiózł pierwszą i jedną w tym transporcie ikonę !! polskiej elektryki -
- dokładnie 8 lutego 1962 roku ta ikona stanęła na nabrzeżu portu w Gdańsku i się zaczęła jazda ,która trwa do dziś i jeszcze długo po różnych przeróbkach ale ikona - i tyle - dziię się ,że wielki wyznawca trakcji elektrycznej na PKP nie zgadł , - no no Proszę Pana - to tak jak ja wyznawca Ty246 nie wiedziałbym jaki to statej je przetransportował przez pół prawie globu , i tak dalej
I tutaj kol.Hoart ma racje Ustka przywiozła 1 lokomotywę pozostałe przypłynęły na Goplanie a więcej szczegółów tu http://portalmarynarski.pl/z-lokomotywami-na-pokladzie/

max231.jpg

Jak oni przetransportowali te lokomotywy tym małym statkiem to musieli być magicy(y)[DOUBLEPOST=1388404526][/DOUBLEPOST]I na dokładkę widać że to sterówka Goplany(y)
Lokomotywy.jpg

też z portalu marynarskiego
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki