• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Spacerowicz - Mój tabor, PKP, Epoka V/VI

OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
Skoda CD 163-029 "Beata" (MTB Model)- analog vs. Skoda CD 163-091 (ACME 69311)- full opcja.

Bardzo lubię ten typ lokomotyw. W realu zawsze będą miło mi się kojarzyć z czasów "świetności" PR i jakże wtedy ciekawie zestawionych składów, które jeździły po Polsce. Latałem za nimi z aparatem w dłoni :) Swoją drogą jak ten czas leci...

Wspomniana skoda ACME ma na pokładzie fabrycznie zamontowany dekoder dźwięku. Posiada sporo filigranowych dodatków, odpowiednie wg mnie proporcje, ładnie odwzorowane i pomalowane wnętrza kabin, etc. Opcja dcc, to nienaganna kultura jazdy + uzbrojenie w kombinację różnych dźwięków, etc. Drobny minus wizualny, to zaślepione trąbki, które kłują w oko.
Reasumując: wg mnie, to udany model w wykonaniu ACME, pozycja obowiązkowa dla fanów PR.

Skoda MTB- wiemy jakie są to modele... Ale po waloryzacji, przeróbkach i patynie lokomotywa wygląda jak dla mnie pozytywnie. Solidna kultura jazdy. Lokomotywa ciężka.

Bardzo chętnie zakupię zapowiadany w tym roku (oby!) model Skody ACME z naszych polskich szlaków. Byłoby to dla mnie kwintesencją obydwu wspomnianych powyżej modeli serii 163. Jak dla mnie, to obowiązkowa pozycja w kolekcji.

Fotki:
A.20210704_182424_Easy-Resize.com.jpg
B.20210704_182124_Easy-Resize.com.jpg
C.20210704_182145_Easy-Resize.com.jpg
D.20210704_182137_Easy-Resize.com.jpg
E.20210704_182259_Easy-Resize.com.jpg
F.20210704_182207_Easy-Resize.com.jpg
H.20210704_182243_Easy-Resize.com.jpg
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
*M62-1764 (Gutzold 50800), dcc, model po gruntownych przeróbkach, które wykonał dla mnie niezastąpiony Szakal.
Przykład na to, jak ze "starego" stworzyć "nowe"... Pudło zostało uzupełnione o uchwyty na podeście kabiny, podmalowano stopnie, zamontowano osłony przeciwsłoneczne, odwzorowano wnętrza kabin, pojawił się fototrawiony wentylator, nowe trąbki, "otwarte" zostały trzy klapki wentylacyjne na dachu, z jednej strony zamontowano pełny zgarniacz. Warto zaznaczyć, że na wózkach producent pierwotnie odlał węże, które w trakcie prac zostały zniwelowane i wymienione na gumowe.

Foto:
B.20210701_172336_Easy-Resize.com.jpg

A.20210701_172133_Easy-Resize.com.jpg
C.20210701_172213_Easy-Resize.com.jpg
HPIM0941.JPG
 

SantaFe

Aktywny użytkownik
Reakcje
611 30 7
Skoda CD 163-029 "Beata" (MTB Model)- analog vs. Skoda CD 163-091 (ACME 69311)- full opcja.

Bardzo lubię ten typ lokomotyw. W realu zawsze będą miło mi się kojarzyć z czasów "świetności" PR i jakże wtedy ciekawie zestawionych składów, które jeździły po Polsce. Latałem za nimi z aparatem w dłoni :) Swoją drogą jak ten czas leci...

Wspomniana skoda ACME ma na pokładzie fabrycznie zamontowany dekoder dźwięku. Posiada sporo filigranowych dodatków, odpowiednie wg mnie proporcje, ładnie odwzorowane i pomalowane wnętrza kabin, etc. Opcja dcc, to nienaganna kultura jazdy + uzbrojenie w kombinację różnych dźwięków, etc. Drobny minus wizualny, to zaślepione trąbki, które kłują w oko.
Reasumując: wg mnie, to udany model w wykonaniu ACME, pozycja obowiązkowa dla fanów PR.

Skoda MTB- wiemy jakie są to modele... Ale po waloryzacji, przeróbkach i patynie lokomotywa wygląda jak dla mnie pozytywnie. Solidna kultura jazdy. Lokomotywa ciężka.

Bardzo chętnie zakupię zapowiadany w tym roku (oby!) model Skody ACME z naszych polskich szlaków. Byłoby to dla mnie kwintesencją obydwu wspomnianych powyżej modeli serii 163. Jak dla mnie, to obowiązkowa pozycja w kolekcji.

Fotki:
Zobacz załącznik 823779 Zobacz załącznik 823778 Zobacz załącznik 823777 Zobacz załącznik 823776 Zobacz załącznik 823775 Zobacz załącznik 823774 Zobacz załącznik 823773
To MTB jest aż tak przewymiarowana?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
To MTB jest aż tak przewymiarowana?
Większość lokomotyw MTB jest trochę za szeroka, co w jednych modelach razi mniej, w innych bardziej. Mnie to trochę przeszkadza w EU/EP05, bo źle zaprojektowano czołową ścianę i okna kabiny wyszły za szerokie, co sprawia, że wydają się bardzo niskie. Wysokość okien jest pewnie prawidłowa, ale większa szerokość wywołuje wrażenie, że są za płaskie. Zakładając poszerzenie pudła, należało okna zrobić nieco węższe (poszerzone mniej, niż wynika to z poszerzenia pudła) i minimalnie wyższe (wyższe, niż wynika z przeliczenia w skali). Okna nie miałyby wtedy dokładnie prawidłowych wymiarów, ale efekt optyczny byłby lepszy, bo nie byłyby aż tak zaburzone proporcje. Ale jest jak jest, kupiłem EU05, bo póki co nie ma alternatywy, jednak na EP05 już się nie zdecydowałem.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Już gdzieś na tym forum była dyskusja na temat niezgodności wymiarów lokomotyw serii 163 od MTB. Jeśli dobrze pamiętam to szerokość była dość znacznie przekroczona o ponad 2 mm. Dało to niestety mało ciekawy efekt. Całe szczęście niektóre modele tej firmy są dość dobrze wykonane i mają w miarę dobre wymiary. W tym roku będąc w sklepie w Rybniku z ciekawości porównałem modele Nurka firmy Roco i MTB i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony dobrymi wymiarami tego ostatniego. Jeżeli tak samo dobrze przeliczyli wymiary Bardotki to być może wartym zainteresowania będzie model z serii prototypowej który wykonała tylko firma MTB. Także w miarę mało niezgodności mają modele lokomotyw znanych w Polsce jako T448p czyli Koziołek. Szkoda że tak niewiele jest dobrych modeli tej firmy.
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
*WM10-7525 (EFC)- H0, drezyna została dodatkowo uzbrojona w napęd i dekoder jazdy ZIMO MX630 (F0 światła białe, F1 światła czerwone, F2 oświetlenie kabiny, F3 światła manewrowe). Elektronikę/silnik schowano pod ładunkiem umieszczonym na skrzyni. Model bardzo ładnie i czysto wykonany- trudno się do czegoś doczepić. Pomimo malutkich rozmiarów i skromnej wagi drezyna porusza się po torowisku bez najmniejszych problemów.
A.20211029_155736_Easy-Resize.com.jpg
B.20211029_155521_Easy-Resize.com.jpg
D.20211029_155549_Easy-Resize.com.jpg
F.20211011_203917_Easy-Resize.com.jpg
C.20211011_204018_Easy-Resize.com.jpg
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
*M62-1242 (baza: ROCO 72878), malowanie STK Wrocław. Model po gruntownych przeróbkach (m.in. zastosowano elementy fototrawione). Gagar posiada na pokładzie dekoder dźwięku: Doehler&Haass SD22A PluX 22-pin+UPS.

W drodze do gabloty:
B20211104_214612_Easy-Resize.com.jpg

A20211104_214636_Easy-Resize.com.jpg

C20211104_214302_Easy-Resize.com.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 12
J
Kolekcje 0
Kolekcje 4
Kolekcje 152
Kolekcje 5943

Podobne wątki