• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Spacerowicz - Mój tabor, PKP, Epoka V/VI

OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
#43
Kolejna z odsłon...
Dziś czeski sprzęt z polskich szlaków.
Obydwa modele w patynie, po indywidualnych przeróbkach, z jednej strony pełen zgarniacz. "Nurek" posiada zmieniony numer na "polski" + kalki IC.
"Nurek" 754 037-0 (Roco 62916) vs. Skoda CD 163-029 "Beata" (MTB Model)
2Modele_IX.18 065.jpg

3Modele_IX.18 067.jpg

7Modele_IX.18 046.jpg

4Modele_IX.18 042.jpg

5Modele_IX.18 044.jpg

6Modele_IX.18 045.jpg

1Modele_IX.18 064.jpg

8Modele_IX.18 061.jpg
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
#44
Kolejne zestawienie...
Spotkały się dwie "kolekcje"... moja i Roberta.
"Full opcja" od EFC pozostawia wg mnie jednak wiele do życzenia w sensie staranności malowania i innych drobnych kwestii. Bez zarzutu elektronika, napęd- model porusza się płynnie.
EP09-041 metal/full opcja dcc (EFC) vs. EP09-026 karton (Modrzew)
4_XII.17 197.jpg

4EFC_XII.17 199.jpg
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#47
Nie napisałeś, jak "full opcja" od Modrzewia. Może, lepiej milczeć?
Całkowicie zgadzam się z opinią Tomka. Również posiadam EP09 od Mirka i jest to porządnie wykonany model, czego nie można powiedzieć o EFC. Robert zamieścił na swoim kanale Youtube unboxing "rarytasu" w malowaniu PKP IC i szczerze gdybym dostał takie coś to w pierwszych emocjach miałbym ochotę rzucić tym o ścianę, a po ochłonięciu by było odesłanie do producenta z "podziękowaniami" i domaganiem się zwrotu niemałej sumy. Po obejrzeniu tego filmu mam jednoznaczne odczucia, choć już wcześniej widząc niejednokrotnie model na żywo na różnych imprezach, to mnie on nie zachwycił. Nie będę rozpisywał się o szczegółach, bo to nie temat tego wątku i każdy może obejrzeć nagranie, ale gdy manufaktura na kolejnym już z rzędu modelu tej samej lokomotywy dalej powiela błąd w logo przewoźnika to już świadczy o podejściu do tematu.
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
#48
Odnośnie wspomnianego powyżej modelu dziewiątki od EFC. Lokomotywa powstała w grudniu 2017.
Poniżej moja szczera recenzja (zaznaczam, że nie jest to pierwszy model tej firmy w moich rękach):

Pudełko od modelu- zwykłe tekturowe, bez szału. Żadnego oznaczenia producenta, etc. W środku zabezpieczające gąbki. Brak papierowej informacji o dostępnych funkcjach dcc. Oczywiście takie rzeczy jak instrukcja, to egzotyka. Brak również części dodatkowych. A co np z pełnym zgarniaczem z choć z jednej strony? Trąbki/lusterka to delikatne elementy- brak zapasowych. A przydałoby się dać choć po jednej sztuce. W środku pudełka leżała jakaś oderwana niewielka blaszka- to chyba coś od zatrzasku, na pewno coś ze środka. Bo widać w głębi trzy inne (takie same) na swoich miejscach. Wygięte delikatnie 4 drobne elementy na czołach modelu.

Model- na szybach dwie ocierki (raz przód i raz boczna na środku). Ta z przodu na froncie, to jakby czymś chlapnięte. Jakość malowania słaba- szczególnie w okolicach kabin. Marna ostrość- z daleka tego tak nie widać, ale z bliska wygląda to po prostu słabo. Najgorzej sytuacja przedstawia się na frontach... z jednej strony jakaś wyrwa/dziura w lakierze/metalu. Krzywe małe-białe poziome paski tuż pod reflektorami. W jednym miejscu z boku pudła jakaś taka połyskująca poświata wielkości palca- co na matowej powierzchni jest dosyć widoczne. Kalki ostre, ale ich jakość mogłaby być lepsza. Zastanawia mnie również zgodność malowania- ale expertem nie jestem.

Dźwięk/elektronika- bez zarzutu wg mnie. Bardzo przyjemny odgłos, miły dla ucha. Lokomotywa porusza się mięciutko, płynnie hamuje/rusza. Efektownie podświetlone kabiny wraz ze szczegółowo odwzorowanym wnętrzem. Lokomotywa ciężka/solidna, z blach. Full opcja dcc.

Pantografy- równe, brak uwag.

Reasumując: w tym przypadku cena kompletnie nieadekwatna do jakości. Model wykonany niestarannie. Mnie zwyczajnie rozczarował.

Fotka poglądowa czoła:
1aEFC_XII.17 179.jpg
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.587 104 12
#49
Ciekawa, obiektywna a przede wszystkim dogłębna analiza . Jeśli mogę dorzucić parę groszy do dyskusji. Moja dostałem w podobnym terminie co kolega i na szczęście aż takich niedoróbek nie stwierdziłem. Jako że jest to moja jedyna lokomotywa z manufaktury zdecydowanie się zdziwiłem brakami jeśli chodzi o pudełko opis itp. Widziałem na zdjęciach pudełka K&W bądź TMF i zdecydowanie bym się skłaniał w stronę sugestii o lepsze wyszczególnienie "unikatowości" produktu. Dla mnie gąbka robi więcej złego niż dobrego. Małe elementy jak lusterko czy pantografy lubia sie haczyc o tego typu wypraski (u mnie skończyło się to naprawa ostatniego). Jeśli miałbym wybierać pomiędzy lepszą wypraska czy kontrola jakości to wolabym jednak to drugie. Czy jestem zadowolony z zakupu? Tak gdyż czekałem na ta lokomotywe od dłuższego czasu. Czy kupiłbym ponownie? Chyba jednak nie. Dla mnie odsyłanie modeli to problem typu przesyłki międzynarodowe bądź wizyty w Polsce raz na pół roku. Więc dwa razy był się musiał zastanowić czy te lusterko jest warte kolejnej podróży z DHL bądź Poczta Polską.

Żeby nie było że psiocze. Kontskt z Panem Andrzejem bardzo mily i profesjonalny. Lokomotywa wróciła z naprawionym pantografem i ładnie sobie siedzi w tubie z 7 wagonami EN Kiepura
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#51
Nie będę rozpisywał się o szczegółach, bo to nie temat tego wątku i każdy może obejrzeć nagranie, ale gdy manufaktura na kolejnym już z rzędu modelu tej samej lokomotywy dalej powiela błąd w logo przewoźnika to już świadczy o podejściu do tematu.
A z ciekawości spytam.... ten błąd odnośnie logo to jaki?
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#52
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
#54
Dziś będzie współcześnie...
Trzy edycje stonek Cargo od PIKO...
1. SM42-678, z 2012. CM Żurawica, rev. 21.08.2008.
2. SM42-1096 z 2015. CT Zachodniopomorski (Szczecin), rev. 29.03.2013.
3. SM42-733 z 2018. Centralny Zakład Spółki w Warszawie, rev. 16.05.2012.

Foto (niestety sztuczne grudniowe światło):
3IMG_8592.jpg

4IMG_8598.jpg
5IMG_8609.jpg
6IMG_8613.jpg
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
#55
Kolejna odsłona...
Tym razem EU07-171 (PIKO 96364) po waloryzacji (m.in. wymienione lampy i trąbki, zamontowane lusterka, usunięte jedno gniazdo sprzęgu). Zdjęcia wykonane przy sztucznym oświetleniu, uroki zimy.

"wersja sklepowa" vs. "wersja po waloryzacji"
1IMG_9159.jpg

4IMG_9165.jpg
6IMG_9173.jpg
3IMG_9156.jpg
2IMG_9180.jpg
5IMG_9175.jpg
 
OP
OP
Spacerowicz

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
#56
Kolejne porównanie, tym razem wagony 120A z epoki Vb:
PIKO 96650-2 (z drugiej edycji) vs. TMF 571405

7IMG_9196.jpg

Odbywa wagony zostały kompleksowo zwaloryzowane przez TV. Fotki powstały niestety przy sztucznym zimowym świetle.
PIKO 96650-2: wagon pasażerski 2 klasy typu 120A, 50 51 21-48 632-6, serii Bdh,
PKP, stacja Grudziądz, epoka Vb, REV.8Go.00.07.14.
oraz:
10411064_311493732386925_7013397662049221623_n.png

A20190111_162133(1).jpg

Kilka ciekawostek odnośnie wspomnianego wagonu od Pana Krzysztofa Koja:
"Wagon serii Bh, numer 50 51 21-48 085-7 (nr fabr. 2774 PFW/1974) i w tamtym okresie (lata 2000-2001) znajdował się rzeczywiście w dyspozycji ówczesnego Zakładu Przewozów Pasażerskich w Olsztynie.
Wagon ten trafił bezpośrednio z Pafawagu do DOKP Gdańsk i można śmiało przypuszczać, że już od początku eksploatacji był przydzielony właśnie do stacji Olsztyn.
Jako ciekawostkę dodam, ze modele wagonów 120A wykonane przez TMF, reprezentowały wagony tego typu z pierwszej serii produkcyjnej (1973-1974), z dachem o innym profilu, niż modele wagonów 120A fimy PIKO."


"Otóż, fabrycznie wszystkie wagony 120A posiadały zasłonki, identycznego wzoru, jak wagony do ruchu dalekobieżnego, a więc w kolorze beżowo-brązowym z charakterystycznym deseniem "PKP".
Dopiero podczas wykonywania napraw głównych tych wagonów, a więc praktycznie od roku 1990, zasłonki były stopniowo usuwane. Zasadniczo, wszystkie wagony 120A po NG zasłonek już nie miały. Zdarzały się jednak wyjątki.
W roku 1995 ZNTK Nowy Sącz wykonały prototyp zmodernizowanego wagonu 120A, który posiadał zasłonki (kilka kolejnych wagonów zmodernizowanych przez N. Sącz, zasłonek już jednak nie miało!).
Drugim wyjątkiem, który powinien Pana szczególnie zainteresować, było kilka wagonów 120A st. mac. Olsztyn, w których po przemalowaniu na barwy województwa warmińsko-mazurskiego i zmianie obić siedzeń, założono zasłonki. Chodzi tu o następujące wagony typu 120A: 50 51 21-18 089-5, 50 51 21-18 107-5, 50 51 21-18 290-5, 50 51 21-18 381-6. Pod koniec "żywota" tych wagonów, czyli w latach 2012-14 zasłonki zostały w nich jednak usunięte..."


Fotki:
7IMG_9196.jpg

8IMG_9208.jpg

9IMG_9202.jpg

10IMG_9187.jpg
10aIMG_9193.jpg

10bIMG_9199.jpg

11aIMG_9190.jpg

11IMG_9189.jpg


Od siebie dodam, że w rękach miałem 3 wagony 120A TMF i niestety ich jakość w stosunku do ceny (450 zł), to w moim odczuciu delikatnie pisząc... :rolleyes:
ARozne_IV.15007(1).jpg

To jeden z pierwszych wagonów zaraz po ich premierze (2014), który do mnie trafił... Oddałem go do reklamacji.
 
Ostatnio edytowane:

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.913 24 8
#60
Bardzo ładna kolekcja (y) Przydałoby się jeszcze jedno zdjęcie zbiorowe, które zapewne byłoby imponujące.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 12
J
Kolekcje 0
Kolekcje 4
Kolekcje 152
Kolekcje 5943

Podobne wątki