• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

mariow-m1

Aktywny użytkownik
Reakcje
262 3 4
Witam. Moja SU45-100 zaczęła dziwnie poszarpywać przy ruszaniu w jedną stronę i z wózka który jest wtedy pierwszy słychać jakies dziwne trzaski. Drgania przechodzą poprzez sprzęg nawet na doczepione wagony. Lokomotywa jeździ w analogu na FZ1. W drugą strone rusza płynnie. Lokomotywa jest na gwarancji wiec ją oddam do naprawy ale pytanie czy ktoś z posiadaczy spotkał się z podobnym problemem?
 
Reakcje
14 1 1
Ja Fiata z Piko przerobiłem tak jak widac na zdjęciach. Zmiana oznakowania i malowania na HCP, zmiana sterowania "nosy na belkę", usunięcie podstawy "nosków" i zniwelowanie dipola. Opcja tańsza niż EFC wnętrze malowane na bazie zdjęć, Haslery od ostbahna tak jak i nastawnik. Trąbki wyfrezowane aby nadać im głębszego wyglądu..no i lusterka z trawionek.
Wyszło pięknie. Jedyne do czego można się przyczepić to niewłaściwa czcionka oznaczeń serii i numeru na burtach i czołach - zastosowałeś tą stosowaną na wysokich numerach.
 

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 32 8
Ja Fiata z Piko przerobiłem tak jak widac na zdjęciach. Zmiana oznakowania i malowania na HCP, zmiana sterowania "nosy na belkę", usunięcie podstawy "nosków" i zniwelowanie dipola. Opcja tańsza niż EFC wnętrze malowane na bazie zdjęć, Haslery od ostbahna tak jak i nastawnik. Trąbki wyfrezowane aby nadać im głębszego wyglądu..no i lusterka z trawionek.
Nie mogę tego opisać słowami.....szkoda że nie prowadzisz produkcji seryjnej :)
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Dziękuję nie spodziewałem się tak miłych ocen. Korzystałem z kalkomanii z firmy allegratka i numer był przerobiony aby nie dublować tych samych oznakowań. Produkcji seryjnej nie mam to prawda ale w miarę możliwości prace nad różnymi modelami trwają :).
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
Dziękuję nie spodziewałem się tak miłych ocen. Korzystałem z kalkomanii z firmy allegratka i numer był przerobiony aby nie dublować tych samych oznakowań. Produkcji seryjnej nie mam to prawda ale w miarę możliwości prace nad różnymi modelami trwają :).
Niestety jest tu trochę błędów. Od strony modelarskiej jest bez zarzutu- piękna praca. Od strony odtworzenia rzeczywistości wyszło nieco gorzej. Model jest fajnie przybrudzony i dostał prawidłowe kolory (chciałeś chyba odtworzyć malowanie fabryczne). Szkopuł w tym że zdjęcie 028 z połowy lat siedemdziesiątych jest dostępne w sieci:
https://www.flickr.com/photos/52467480@N08/7915567048
Jak widzisz kolory dobrałeś dobrze, ale... to maszyna z serii jeszcze z małymi reflektorami (do nr 031). Reflektory takie były wprawdzie zabudowywane na sposób seryjny dość szybko i jedyne znane mi zdjęcia takich obudów reflektorów dolnych są najdalej z końca lat 70. Zdjęcia kasowanych pod koniec lat 80 maszyn z niskimi numerami (002, 004) nie dają wątpliwości, że kasowano je już z typowymi reflektorami (a były to maszyny nieczynne od ok 1985, więc trzeba przyjąć że rewizje miały na początku lat 80). Czyli należy przyjąć że w latach 80 reflektory wbudowane nie występowały. Oczywiście dochodzi jeszcze kwestia oznaczeń serii i PKP które powinny być starego a nie nowego typu. Na szczęście 028 jest już maszyną z fabrycznie zabudowanymi rynienkami (np 025 która rynienek nad żaluzjami nie miała fabrycznie, otrzymała je dopiero ok. 1992 roku przy rewizji zmieniającej jej jednocześnie sposób ogrzewania wagonów (przebudowa na SU45).
Czyli należy przyjąć że:
-wbudowane reflektory (do nr 031)- najdalej do początku lat 80
-brak rynienek wzdłuż ścian bocznych (według książki P. Terczyńskiego do nr 031, ale zdjęcie z Siedlec pokazuje że 028 raczej miała je już fabrycznie) aż do pierwszej połowy lat 90.

Jak widzisz po zdjęciu z kolorami trafiłeś niemal idealnie.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
To brudzenie na maszynę używaną miało ją osadzić w moim ulubionym okresie lat 80 czyli po latach pracy. Kolorystyka moja odbiega od tej idealnie czystej jak np. na modelu z EFC ale to przez nałożenie patyny, filmu z płukania itp. nie chciałem mieć takich jaskrawych świeżych kolorów. Sprawę lamp studiowałem bo chwilowo była myśl wykonania 001 ale właśnie z tego powodu zrezygnowałem. Akurat SU/SP odmiennie niż EU ma lampy wykonane bardzo ładnie.

Czyli... Kalisz znowu w formie :)
Niby tak tylko lat przybyło do tej formy :) Dzięki i pozdrawiam.
 

Podobne wątki