Dziękuję nie spodziewałem się tak miłych ocen. Korzystałem z kalkomanii z firmy allegratka i numer był przerobiony aby nie dublować tych samych oznakowań. Produkcji seryjnej nie mam to prawda ale w miarę możliwości prace nad różnymi modelami trwają
.
Niestety jest tu trochę błędów. Od strony modelarskiej jest bez zarzutu- piękna praca. Od strony odtworzenia rzeczywistości wyszło nieco gorzej. Model jest fajnie przybrudzony i dostał prawidłowe kolory (chciałeś chyba odtworzyć malowanie fabryczne). Szkopuł w tym że zdjęcie 028 z połowy lat siedemdziesiątych jest dostępne w sieci:
https://www.flickr.com/photos/52467480@N08/7915567048
Jak widzisz kolory dobrałeś dobrze, ale... to maszyna z serii jeszcze z małymi reflektorami (do nr 031). Reflektory takie były wprawdzie zabudowywane na sposób seryjny dość szybko i jedyne znane mi zdjęcia takich obudów reflektorów dolnych są najdalej z końca lat 70. Zdjęcia kasowanych pod koniec lat 80 maszyn z niskimi numerami (002, 004) nie dają wątpliwości, że kasowano je już z typowymi reflektorami (a były to maszyny nieczynne od ok 1985, więc trzeba przyjąć że rewizje miały na początku lat 80). Czyli należy przyjąć że w latach 80 reflektory wbudowane nie występowały. Oczywiście dochodzi jeszcze kwestia oznaczeń serii i PKP które powinny być starego a nie nowego typu. Na szczęście 028 jest już maszyną z fabrycznie zabudowanymi rynienkami (np 025 która rynienek nad żaluzjami nie miała fabrycznie, otrzymała je dopiero ok. 1992 roku przy rewizji zmieniającej jej jednocześnie sposób ogrzewania wagonów (przebudowa na SU45).
Czyli należy przyjąć że:
-wbudowane reflektory (do nr 031)- najdalej do początku lat 80
-brak rynienek wzdłuż ścian bocznych (według książki P. Terczyńskiego do nr 031, ale zdjęcie z Siedlec pokazuje że 028 raczej miała je już fabrycznie) aż do pierwszej połowy lat 90.
Jak widzisz po zdjęciu z kolorami trafiłeś niemal idealnie.