• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
Nie wiem jakie modele lokomotyw SP/SU45, firma PIKO planuje na następny rok (lata?), ale pewne jest to, że nie może skończyć się na wyprodukowaniu pięciu różnych modeli tych lokomotyw, tym bardziej że zaprojektowanych zostało aż 12 wersji modeli lokomotyw SP/SU45 (!), różniących się szczegółami wyposażenia.
Myślę więc, że wyprodukowanych zostanie ok. 20 różnych modeli tych lokomotyw. A jakie to będą lokomotywy? Czas pokaże...
Czy można nieśmiało zgłaszać swoje propozycje konkretnych egzemplarzy? :)

A i jeszcze pytanie odnośnie SU45-165 - jest szansa na poprawienie błędu z kolorem parapetu pod oknami na czołach lokomotywy zanim lokomotywa się ukaże?
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
(...) A i jeszcze pytanie odnośnie SU45-165 - jest szansa na poprawienie błędu z kolorem parapetu pod oknami na czołach lokomotywy zanim lokomotywa się ukaże?
Zarówno w dokumentacji dostarczonej firmie PIKO, jak również już na rysunkach wykonawczych modelu SU45-165 opracowanych przez PIKO, "parapet" pod oknami czołowymi jest jasnozielony. Także odcień ciemnej zieleni jest moim zdaniem odpowiedni, tzn. "wpadający nieco w odcień niebieski" (dokładnie jest to kolor RAL 6026 Opalgrün).
Jestem więc dobrej myśli, jeśli chodzi o wykonanie tego modelu...
 

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
249 32 8
Zarówno w dokumentacji dostarczonej firmie PIKO, jak również już na rysunkach wykonawczych modelu SU45-165 opracowanych przez PIKO, "parapet" pod oknami czołowymi jest jasnozielony. Także odcień ciemnej zieleni jest moim zdaniem odpowiedni, tzn. "wpadający nieco w odcień niebieski" (dokładnie jest to kolor RAL 6026 Opalgrün).
Jestem więc dobrej myśli, jeśli chodzi o wykonanie tego modelu...
Rozumiem iż według pańskiej wiedzy Piko zmierza dobrym kierunkiem jeśli chodzi o dotychczasowe wydane modele SP/SU45? Mam na myśli iż mamy duże prawdopodobieństwo iż to co wyjdzie będzie odzwierciedleniem pańskiej pracy w 100%.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
Rozumiem iż według pańskiej wiedzy Piko zmierza dobrym kierunkiem jeśli chodzi o dotychczasowe wydane modele SP/SU45? Mam na myśli iż mamy duże prawdopodobieństwo iż to co wyjdzie będzie odzwierciedleniem pańskiej pracy w 100%.
Aż takim optymistą nie jestem ;).
To wszystko nie jest aż tak proste, jak mogłoby się wydawać, a mój wpływ na ostateczny wybór i wygląd modeli jest ograniczony warunkami stawianymi przez producenta.
Przykładowo, firma PIKO sama dokonała wyboru wersji i schematów malowania dla modeli lokomotyw SP/SU45, które pojawiły się lub pojawią się w tym roku. Trochę się dziwię, że nie konsultowano tych wyborów ze stroną polską, ale... to są w końcu ich modele i ich suwerenne decyzje.
Jak będzie dalej? Zobaczymy...
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
Zarówno w dokumentacji dostarczonej firmie PIKO, jak również już na rysunkach wykonawczych modelu SU45-165 opracowanych przez PIKO, "parapet" pod oknami czołowymi jest jasnozielony. Także odcień ciemnej zieleni jest moim zdaniem odpowiedni, tzn. "wpadający nieco w odcień niebieski" (dokładnie jest to kolor RAL 6026 Opalgrün).
Jestem więc dobrej myśli, jeśli chodzi o wykonanie tego modelu...
Pytałem o to, bo na pierwszym zdjęciu SU45-165, jakie się pojawiło, parapety są ciemnozielone, a buda "zwyczajnie" zielona:
su45.jpg
Ciekawe co z tego wyjdzie na żywo :)
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
Zarówno w dokumentacji dostarczonej firmie PIKO, jak również już na rysunkach wykonawczych modelu SU45-165 opracowanych przez PIKO, "parapet" pod oknami czołowymi jest jasnozielony. Także odcień ciemnej zieleni jest moim zdaniem odpowiedni, tzn. "wpadający nieco w odcień niebieski" (dokładnie jest to kolor RAL 6026 Opalgrün).
Jestem więc dobrej myśli, jeśli chodzi o wykonanie tego modelu...
http://www.barwy.net/paleta/ral/3
Na szybko patrząc wychodzi że 6026 jest zbyt zielony. Już na pierwszy rzut oka "lepszy" jest nieodległy w palecie 6028 (sosnowy zielony). A już najlepszy byłby chyba RAL 6004 opisany tu w palecie jako "zielony niebieski" co mówi samo za siebie ;)
Zobaczymy jak wyjdzie to na żywo. Nie odniósł się Pan natomiast do kolejnej już po SP45-204 wpadki z kolorem górnych żaluzji (powinny być w kolorze aluminium). Górne żaluzje w kolorze jasnego pasa, jak i malowanie dolnych w ten kolor było w latach 90 bardzo bardzo rzadko spotykanym odstępstwem od normy (zapewne będące sprawką odświeżań we własnym zakresie przez jednostki utrzymania). ZNTK Poznań, do 2001 roku (kiedy to za rewizje SU45 wzięła się PESA) było monopolistą w naprawach tej serii i wszystkie lokomotywy opuszczały zakład w schemacie zbliżonym do fabrycznego. Nawet ostatnia lokomotywa która wyszła z ZNTK Poznań 31.12.2004 miała schemat malowania wzorowany na fabrycznym- górne żaluzje aluminiowe, dachy nieodejmowalne w kolorze jasnej zieleni, brak czarnego tła dla numerów (które już w 2003 roku stosowała PESA) itd...
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
Nie odniósł się Pan natomiast do kolejnej już po SP45-204 wpadki z kolorem górnych żaluzji (powinny być w kolorze aluminium). Górne żaluzje w kolorze jasnego pasa, jak i malowanie dolnych w ten kolor było w latach 90 bardzo bardzo rzadko spotykanym odstępstwem od normy (zapewne będące sprawką odświeżań we własnym zakresie przez jednostki utrzymania). ZNTK Poznań, do 2001 roku (kiedy to za rewizje SU45 wzięła się PESA) było monopolistą w naprawach tej serii i wszystkie lokomotywy opuszczały zakład w schemacie zbliżonym do fabrycznego. Nawet ostatnia lokomotywa która wyszła z ZNTK Poznań 31.12.2004 miała schemat malowania wzorowany na fabrycznym- górne żaluzje aluminiowe, dachy nieodejmowalne w kolorze jasnej zieleni, brak czarnego tła dla numerów (które już w 2003 roku stosowała PESA) itd...
Eee... Nie rozumiem tych uwag :) Przecież p. Krzysztof napisał:

To wszystko nie jest aż tak proste, jak mogłoby się wydawać, a mój wpływ na ostateczny wybór i wygląd modeli jest ograniczony warunkami stawianymi przez producenta.
Przykładowo, firma PIKO sama dokonała wyboru wersji i schematów malowania dla modeli lokomotyw SP/SU45, które pojawiły się lub pojawią się w tym roku. Trochę się dziwię, że nie konsultowano tych wyborów ze stroną polską, ale... to są w końcu ich modele i ich suwerenne decyzje.
Jak będzie dalej? Zobaczymy...
Pamiętajcie, że PIKO to nie SM czy EFC i pewne uproszczenia będą się zdarzać :) Co nie zmienia faktu, że ich modele i tak są bardzo fajnie ;)
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Ja już w latach 90. widywałem SU45 zarówno ze srebrnymi jak i z zielonymi żaluzjami w górnej części pudła.
A przypadek ze srebrnymi żaluzjami na dolnej części pudła pamiętam chyba tylko jeden - SP45-049 u schyłku jej eksploatacji w lokomotywowni Chojnice, gdzie swój żywot zakończyła.

SP45-049 z poc. osob. do st. Szczecin Niebuszewo; Tczew, Marzec 1994 - autor: Phil Richards - źródło: flickr.com
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Ja Fiata z Piko przerobiłem tak jak widac na zdjęciach. Zmiana oznakowania i malowania na HCP, zmiana sterowania "nosy na belkę", usunięcie podstawy "nosków" i zniwelowanie dipola. Opcja tańsza niż EFC wnętrze malowane na bazie zdjęć, Haslery od ostbahna tak jak i nastawnik. Trąbki wyfrezowane aby nadać im głębszego wyglądu..no i lusterka z trawionek.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Podobne wątki