• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 50 6
Aż mną trzęsie na porownanie Fiaciora z Syrenką. :) Jak dla mnie najefektowniejsza polska lokomotywa. Pół Polski zjeździłem by ganiać za tymi ostatnimi. Godzinami na nie czekałem, godzinami obserwowałem i słuchałem ich potężnego silnika. Kocham Fiaty i niestety zmuszony jestem łykać wszystkie pikolcowe wypusty jak leci, nawet żółte czoła, których dotąd nigdy nie brałem pod uwagę. SP45 204 jest pierwszym !
 

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 1 5
Aż mną trzęsie na porownanie Fiaciora z Syrenką. :) Jak dla mnie najefektowniejsza polska lokomotywa. Pół Polski zjeździłem by ganiać za tymi ostatnimi. Godzinami na nie czekałem, godzinami obserwowałem i słuchałem ich potężnego silnika. Kocham Fiaty i niestety zmuszony jestem łykać wszystkie pikolcowe wypusty jak leci, nawet żółte czoła, których dotąd nigdy nie brałem pod uwagę. SP45 204 jest pierwszym !
To samo mogę napisać o Syrenie :)
 

Arti2811

Moderator
Reakcje
2.464 79 2
Panowie i Panie tym razem zaprezentuję Fiacika z dekoderem zamontowanym przez kolegę Arturoo . Jak wam się podoba dzwięk???
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.390 230 14
Obroty ślinika trochę dziwnie spadają – za pierwszym razem myślałem, że to sekwencja wyłączania silnika. Radiotelefon jest bez sensu moim zdaniem, bo się tego na zewnątrz nie słyszy. Ja już nie jestem fanem zapowiedzi stacyjnych w lokomotywach, ale to jeszcze jakoś można zgryźć… Odgłosy zkabiny na zewnątrz – nie. Tak samo jak to nieszczęsne szuflowanie węgla do kotła w parowozach. Też zbędny dźwięk. Ale to jest tylko moje osobiste zdanie, i co mi się podoba - każdy lubi inaczej... więc (y)
 

Arti2811

Moderator
Reakcje
2.464 79 2
Pewnie że każdemu podoba się co innego i trzeba to uszanować :) Mnie osobiście dzwięki przypadły do gustu i jest to jakaś alternatywa dla dekoderów innych firm :) Zresztą w tych lokach co zostały zamontowane dekodery przez kolegę Arturoo dzwięki też niezle brzmią i co więcej będzie można usłyszeć je na żywo w Piotrkowie Na Trybunałach :) Myślę że usłyszenie ich na żywo też wiele wnosi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
W 100% zgadzam się z opinią kolegi Roberta. Na obronę tej rozmowy radiotelefonicznej mogę tylko powiedzieć, że brzmi naturalnie, w przeciwieństwie do drewnianych rozmów drużyny w mojej SM42 EFC (kupiłem kiedyś taką z dekoderem dźwiękowym i wgranymi m.in. rozmowami, których sam nigdy nie włączam. Szuflowanie w parowozie byłoby OK, gdyby było znacznie cichsze, niż inne odgłosy i byłoby słyszalne tylko na postoju, bo w czasie jazdy z zewnątrz faktycznie tego w ogóle nie słychać.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
519 41 1
Radiotelefon jest bez sensu moim zdaniem, bo się tego na zewnątrz nie słyszy. Ja już nie jestem fanem zapowiedzi stacyjnych w lokomotywach, ale to jeszcze jakoś można zgryźć… Odgłosy zkabiny na zewnątrz – nie. Tak samo jak to nieszczęsne szuflowanie węgla do kotła w parowozach. Też zbędny dźwięk. Ale to jest tylko moje osobiste zdanie, i co mi się podoba - każdy lubi inaczej... więc (y)

Ja również, zgadzam się po części z opinią Kolegi Roberta, zwłaszcza odnośnie "zapowiedzi stacyjnych" w lokomotywach, z jednym może, malutkim dosłownie, wyjątkiem...
Dlatego, pozwolę sobie zacytować wypowiedź Kolegi Andrzeja, z którym zgadzam się całkowicie, w kilku kwestiach:

W 100% zgadzam się z opinią kolegi Roberta. Na obronę tej rozmowy radiotelefonicznej mogę tylko powiedzieć, że brzmi naturalnie, w przeciwieństwie do drewnianych rozmów drużyny w mojej SM42 EFC (kupiłem kiedyś taką z dekoderem dźwiękowym i wgranymi m.in. rozmowami, których sam nigdy nie włączam. Szuflowanie w parowozie byłoby OK, gdyby było znacznie cichsze, niż inne odgłosy i byłoby słyszalne tylko na postoju, bo w czasie jazdy z zewnątrz faktycznie tego w ogóle nie słychać.
Dokładnie tak.(y)
Szuflowanie w parowozie, dokładnie tak jak napisał Kolega Andrzej Harassek.
To samo tyczy się radiotelefonu, który może być jak najbardziej słyszalny na zewnątrz, np: na postoju w jakiejś stacji końcowej o małym natężeniu ruchu (Wisła Głębce), przy wyłączonych wentylatorach etc. Wiem z doświadczenia. ;)
Odnośnie wspomnianych zapowiedzi stacyjnych, to dla mnie zupełnym nieporozumieniem jest wożenie w lokomotywie megafonistki.:)
 
Ostatnio edytowane:

arczi1986

Znany użytkownik
Reakcje
245 0 1
Dzisiaj tez odebrałem swojego loka z dźwiękami od Arturoo i są naprawdę świetne, czysty i głośny dźwięk sprawia że lokomotywa brzmi naprawdę realistycznie. Super towar w przystępnej cenie ;)
 
B

bobby74

Gość
Jakie wagony z wydanych dotychczas "pasują" do SU45-100 Piko 96301? Jeśli było o tym, proszę o wyrozumiałość, za Chiny nie znalazłem nigdzie...
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Jakie wagony z wydanych dotychczas "pasują" do SU45-100 Piko 96301? Jeśli było o tym, proszę o wyrozumiałość, za Chiny nie znalazłem nigdzie...
Z przymknięciem oka na przydziały:

Malowanie InterCity
Robo 2112110 | 112A | Rev. 29.05.2014 | st. Szczecin
Robo 2112220 | 112A | Rev. 24.07.2013 | st. Przemyśl
Tillig 501270 | YB | Rev 21.05.2012 | st. Szczecin
Tillig 74837 | YB | Rev. ? | W-wa Grochów

Malowanie TLK
Robo 2111110 | 112A | Rev. 08.06.2010 | st. W-wa Szczęśliwice
Robo 2121220 | 112A | Rev. 23.08.2012 | st. Kraków
Tillig 501267 | YB | Rev. 31.05.2010 | st. W-wa Szczęśliwice
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Skoro już jesteśmy przy wagonach IC, to może koledzy podpowiedzą, czy takie zestawienie wagonów: Tillig 501536 + ACME 90092 jeździło w realu?
 

Podobne wątki