• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SP/SU45

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Pod zdjeciem jest zresztą niezrozumiały dla mnie opis (nie znam dobrze niemieckiego), może trochę rozjaśniłby co to za pociąg, stąd prośba, jak ktoś załapie o co w nim chodzi, proszę o przetłumaczenie.
Trochę spóźnione wyjaśnienie, w dodatku mało odkrywcze: w podpisie nie ma nic ciekawego, mowa jest, że zdjęcie zostało zrobione na próbę, po założeniu nowego filmu do aparatu, w oczekiwaniu przyjazdu pociągu z BR01 (pierwsza klatka na negatywie nie raz bywa nieudana). Autor zauważył "dobrze obsadzoną kabinę" lokomotywy, co nie jest niczym szczególnie dziwnym, bo oprócz 2-osobowej polskiej drużyny trakcyjnej był tam pewnie niemiecki pilot (na zdjęciu trudno dostrzec ile osób jest w kabinie). Sam pociąg jest opisany jako "pospieszny w kierunku Frankfurtu nad Odrą". Samo zdjęcie jest dość dobrze znane, a ja też skłaniam się do zdania, że to SP45-148.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 0 0
Rok 1998- upalne, majowe popołudnie na stacji Międzychód.
Poznańska SU45-097, w malowaniu z charakterystycznym żółtym fartuchem zachodzącym aż pod boczne okna, uchwycona na manewrach.
Lokomotywa będzie oczekiwać kolejnej służby z pociągiem osobowym do Poznania przez Pniewy Szamotulskie.

161104untitled_0001.jpg
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
13. 10. 2007 r. Chełmża i pociąg relacji Toruń Gł.- Grudziądz prowadzony SU45-034, wtacza się w perony stacji. Na pierwszym planie kształtowy semafor karzełkowy F2, osłaniający wyjazd z toru nr 2, w kierunku Torunia.
Pozdrawiam.
2007_1013_161756AA.JPG
 

Załączniki

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
06. 07. 2009 r. SU45-100 z pociągiem z Ełku do Olecka, zbliża się do przystanku Przykopka. Bociany niestety odleciały z gniazda, tuż przed przejazdem pociągu! Boćków nie ma, ale i tak jeszcze jest zaj....! Miło w sensie. :D
Pozdrawiam.
P7060078.jpg
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Krótki urlop w Wolsztynie, a w zasadzie w Boszkowie- które jest lokalnym "kurortem" i wcale mnie to nie dziwi, bo rzeczywiście jest tu pięknie!
Jednak pozostanę przy głównym temacie wątku i zaprezentuję kilka "Fiatów" z tego rodzinnego wyjazdu.
20. 07. 2004 r.
SU45-098 z pociągiem z Leszna do Wolsztyna, przy peronie przystanku Boszkowo, na którym widać letnią atmosferę "kurortu".
DSCF0022.jpg

SU45-183 z pociągiem do Leszna, tuż za przystankiem Boszkowo.
DSCF0012.jpg

21. 07. 2004 r.
Rakoniewice i pociąg z Poznania do Wolsztyna, prowadzony SU45-174.
Rakoniewice1.jpg

Wolsztyn i pociąg ze Zbąszynka z SU45-048.
DSCF0021.jpg

To był wypoczynek! ;)
Pozdrawiam.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
28. 04. 2007 r. Wolsztyn SU45-098 z Pociągiem z Leszna.
2007_0428_045928.jpg

17. 05. 2009 r. Szczecinek. SU45-115 z pociągiem do Słupska, a w tle SU42-517 z jednym wagonem do Chojnic.
P5170228.jpg

09. 07. 2009 r. Stare Juchy. SU45-175 z pociągiem "Hutnik", z Raciborza do Ełku.
P7090413.jpg
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Info: facebook...

W pobliżu Sekcji Utrzymania i Napraw PKP Cargo na stacji Lublin Tatary znajdują się lokomotywy, których spółka już nie użytkuje. Są to między innymi lokomotywy przeznaczone do kasacji wśród których są: SU45: 220, 255, 244, 250, 246 oraz lokomotywy SU46-014 oraz 053. Termin składania ofert odnośnie kasacji minął 20 marca 2019 roku.
Od lewej: SU45-250,SU45-220, SU45-244, SU45-255, SU46-053.

FB_IMG_1553756790525.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Teraz fachowcy rozpracują zestawienie w 3 sekundy ;)
Obejdzie się ... bez fachowców. ;)
Jest to z całą pewnością pociąg Ost-West rel. Berlin - Warszawa Gdańska Nr 7106 (241).
Dopuszczam, że mogą wystąpić jakieś różnice w relacjach wagonów, gdyż zdjęcie jest z 1977 r. a Dod. Cz. IIA z roku 1975. Ale relacja pociągu z całą pewnością jest taka jak napisałem na wstępie.
SP45-091-BlnWarschauerStraße-30März77.jpg


Ost-West B-W.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Bardzo ciekawy i chyba trochę nietypowy skład, a właściwie to nietypowy jest ten drugi wagon SNCF (nr 4 wyżej). Nie wiedziałem, że ten typ w ogóle u nas się pojawiał, ciekawy jestem, czy regularnie, czy to wyjątkowa sytuacja. Jest to wagon DEV-A0 u nietypowym układzie przedziałów A2i1/2B6 (A-dwa i jedna druga, B-sześć). Pochodzi z jednej z najwcześniejszych dostaw wagonów DEV, zbudowano ich 75 sztuk w latach 1948-51. W Ost-West zawsze był wagon 1/2 klasy SNCF, ale zwykle był to "normalny" wagon, z podziałem przedziałów A3B5 (DEV "krótki") lub A4B5 (DEV "długi" i Y). A w późnych latach siedemdziesiątych i później do Polski przyjeżdżał zwykle wagon nowszego typu, Y, w malowaniu srebrnoszaro-zielonym, dlatego pojawienie się w tym składzie starszego wagonu, w dodatku z tak nietypowym układem przedziałów, wydaje mi się raczej wyjątkowe.

Wagon nr 3 to najprawdopodobniej zmodernizowany, przedwojenny wagon dawnej 2 klasy (B8), w latach sześćdziesiątych przebudowany na bagażowo-osobowy B4D. Z ciekawostek został nam jeszcze wagon 5, czyli belgijski AB, prawdopodobnie I3 - chociaż białego paska nad częścią 1 klasy nie bardzo widać. A może wyjątkowo była to dwójka, a nie jedynko-dwójka?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Wagon SNCF A2 1/2 B6 byłby bardzo fajnym wyjątkiem w tym pociągu. Ale czy te wagony nie były przypadkiem produkowane wyłącznie w ramach serii DEV AO 46?
Czy może Pan wskazać po czym charakterystycznym dla tych wagonów Pan go rozpoznał w tym składzie, bo wagony serii DEV AO dość do siebie były podobne?
 

Podobne wątki