Odświeżę trochę temat, gdyż ostatnio na stronie
http://autosan.cba.pl/historia/historia03.html
wypatrzyłem rysunek wagonu krytego na tor 750 mm, (pewnie był tam już wcześniej, ale nie skojarzyłem tego) co prawda jest niezbyt wyraźny, ale wydaje się, że jest z 1928 roku i przypomniałem sobie o prowadzonej kilka lat temu powyższej dyskusji o wagonach ostrowieckich. Były tam omawiane wagony nieco innej konstrukcji niż te typowe, z szerokim płaskim podciągiem, które w liczbie 3 sztuk były na kolejach kujawskiej i jędrzejowskiej.
Pierwszy wagon z Sompolna, zdjęcie było wcześniej w tym wątku, ratunkowy, numer nieczytelny, ale najprawdopodobniej jest to wagon 00009241330-1 ex 77695 ex Kdx 21199, skreślony 6.10.1992 roku, ale 25.06.1993 jeszcze był bo jego fragment widać z lewej strony na moim zdjęciu pługa, wagon ma wózki Diamonda
Drugi wagon z Krośniewic, zdjęcie było wcześniej w tym wątku, ratunkowy, numer 00009241300-4 ex 77503 ex Kdx 21177, wagon ma wózki Diamonda, dołączam również zdjęcie tego wagonu autorstwa naszego kolegi forumowego "Mafii" (mam nadzieję Michale, że nie masz nic przeciwko temu)
Trzeci wagon z Jędrzejowa, zdjęcie było wcześniej w tym wątku, techniczny numer 00009245182-2 ex 77710 ex Kdx ? (no właśnie, nie wiadomo jaki miał numer ten Kdx), wagon ma wózki innego typu, wydają się być typu znormalizowanego, ale jakość zdjęcia nie pozwala jednoznacznie tego określić.
Pudła tych trzech wagonów wydają się być podobne jeśli nie takie same i bardzo mocno przypominają pudło tego wagonu z rysunku fabryki w Sanoku, jedynie wózki są inne. Nasuwa się tu przypuszczenie, że te wagony nie zostały zbudowane jednak w Zakładach Ostrowieckich tylko w Sanoku.
Co o tym myślicie?