• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spółka Akcyjna Wielkich Pieców i Zakładów Ostrowieckich - wagony

A

AJ

Gość
#41

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
746 5 0
#42
Dodam także informację ,że masa tego S-5181-4 to 6,41 tony. Wózki natomiast zostały zamienione w warsztatach w Jędrzejowie na pochodzące od wagonu rosyjskiego albo prawdopodobniej od wagonu z Konstalu.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#43
Pozwólcie, że nie będę się wymądrzać i robić sobie jaj ...
Bardzo często robię sobie jaja ... tylko nie wszyscy wiedzą o tym. :gwizd: Łatwiej żyć. :)
Nie wydaje mi się, żeby to był wagon Ostrowiecki.
Tutaj typowe ostrowieckie, wszystkie zdjęcia z Krośniewic, 06.07.2005:
A jakieś numery spisałeś?
Udało mi się zidentyfikować numer ostatniego z Krośniewic:
00 00 00-24 717-1 Fgxh ex 4187.
i tego z Rogowa:
00 00 924 0305-4 Ftdxh ex 75312.
Widzę, że Nr 2 z Twoich zdjęć wylądował w Rudach. Tylko niestety widoczny numer na nim pochodzi ... z kapelusza.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#44
A jakieś numery spisałeś?
Nie spisywałem nigdy numerów i żałuję... Widać to m.in. po moich zdjęciach w temacie EN57. Zresztą notatki i tak by pewnie gdzieś zginęły
[DOUBLEPOST=1479066962][/DOUBLEPOST]
Pozwólcie, że nie będę się wymądrzać i robić sobie jaj, natomiast zacytuję za książką "Jędrzejowskie koleje wąskotorowe"

S-5181-4, ex. 77709, Zakłady Ostrowieckie 1928 rok
Ok, znowu wprowadziłem zamieszanie:oops:
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#46
. Jest na nich pewien szczegół, nazwałbym go delikatnie "błędem" niezgodnym z przyjętymi zasadami technicznymi, estetycznymi a nie jestem pewien czy nie przyczepiłby się do tego jakiś ... behapowiec. Naprawdę dziwię się jak wagony z takim knotem opuściły fabrykę. Poszukajcie. Zobacz załącznik 433208
-wg mnie to wysięgniki latarń końca składu pociągu są zamontowane niewłaściwie ( na bocznej burcie ) i takie zmontowanie tych wysięgników a co dopiero z latarnią, sporo przekracza/łoby skrajnię - co mogłoby by być powodem starcia z czynnikiem ludzkim lub czymś innym - zaznaczam, że to wg mnie
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#47
Hoart, tak montowane wysięgniki były normalnością. te wagony sa dużo wyższe niż pozostałe znormalizowane wagony . A znormalizowane tez tak miały .
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#48
Gdybym był behapowcem, to przyczepiłbym się do schodków na pomost. Konkretnie do tego, że połowa jest schowana pod ramą. Ja wiem, że skrajnia, ale jednak.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#49
Ani dzierżak, ani stopień. Nie mogę nic podpowiedzieć, gdyż powiedziałbym wszystko. Naprawdę to liczyłem, że właśnie Hoartowi się to nie spodoba. Teraz liczę na @Paweł R , gdyż coś tutaj zrobiono ... odwrotnie.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#50
Px48-1756 z pociągiem turystycznym w dniu 26 sierpnia 2012 roku. W składzie pociągu ostrowiecki brankard Fxh 4070. Na trzech ostatnich zdjęciach ten sam wagon w dniu 24 lipca 2011 roku, jeszcze przed zmianą malatury i z oznaczeniami z ostatniego okresu liniowej eksploatacji.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#51
Ani dzierżak, ani stopień. Nie mogę nic podpowiedzieć, gdyż powiedziałbym wszystko. Naprawdę to liczyłem, że właśnie Hoartowi się to nie spodoba. Teraz liczę na @Paweł R , gdyż coś tutaj zrobiono ... odwrotnie.
Ale ćwieka mi kolega zabił. Patrzę na te wagony jak sroka w 5zł i nic ni cholery nie mogę dojrzeć.
Tu jeszcze taka bardzo słaba fotka brankarda z Piotrkowa, 26.02.2005:
DSC01829.jpg


I kilka szczegółów egzemplarza z Krotoszyna, 15.02.2005:
DSC01711.JPG

DSC01712.JPG

DSC01714.JPG

DSC01715.JPG

DSC01716.JPG
 

Załączniki

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#52
I jeszcze jedna sprawa - dzisiejszymi zdjęciami potwierdziłeś to, że wagony wyszły te z jednej firmy a nawet z pod jednej ręki. Jest na nich pewien szczegół, nazwałbym go delikatnie "błędem" niezgodnym z przyjętymi zasadami technicznymi, estetycznymi a nie jestem pewien czy nie przyczepiłby się do tego jakiś ... behapowiec. Naprawdę dziwię się jak wagony z takim knotem opuściły fabrykę. Poszukajcie, ale nie tym wycinku zdjęcia a na kilku wstawionych wcześniej zaczynając od pierwszego. Zobacz załącznik 433208
-skoro wezwany autor wątku do tablicy się nie wypowiada pisemnie a autor tych zdjęć do tej pory nie uporał się z tym "co" to takiego i gdzie jest na tych wagonach, to ja spróbuję raz jeszcze ,otóż to " coś " znajduje się na wagonach( uwaga na plan pierwszy , drugi plan i trzeci !) licząc od góry zdjęcia Kolegi Dobrzyna - to "to coś "-znajduje się na zdjęciu nr 1, 2(?) , 3 i 5(?)

- a i jest to "coś" na przedostatnim zdjęciu ostatniej sesji Kol. Dobrzyna foto zielonego wagonu
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#56
Jak do tej pory nikt tego nie zauważył. I to mnie trochę dziwi, gdyż wiem, że Wy Modelarze naprawdę przywiązujecie wielką wagę do dokładnego odwzorowania wszystkich szczegółów.
I to co zauważyłem, jest to drobiazg, szczegół ale drażniący, przynajmniej mnie.
Nie wiem Hoarcie o co Tobie chodziło, jeżeli coś zauważyłeś to trzeba zaznaczyć strzałką, kółeczkiem, elipsą bądź napisać w jasny, zrozumiały sposób. A Ty tworzysz nową zagadkę ... wybacz, ale nie odpowiada się pytaniem na pytanie...
A teraz spróbuję Was ukierunkować ...dobrze widać toto na następujacych zdjęciach:
- pierwszym, którym Kolega Dobrzyn zaczął ten wątek o wagonach ostrowieckich, czyli tym niebieskim z Krośniewic,
- z Sompolna,
- na serii zdjęć wstawionych przez Kolegę Dobrzyna z Krośniewic - zdjęcie nr 2 i 5,
- z Rogowa,
- ale najlepiej widać toto na pierwszym zdjęciu wagonu z Krotoszyna.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#57
Ta zagadka to to że niby łby śrub po drugiej stronie niż powinny być przy poręczach?
Tak, właśnie o to mi chodziło. Ponadto uważam, że do mocowania poręczy powinny zostać użyte tzw śruby zamkowe, z łbem grzybkowym a nakrętka z wystającą resztą gwintu powinna być schowana z drugiej strony kątownika lub ceownika.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#58
- kurka wodna -faktycznie szczegol tkwi w szczegole, jeszcze troche dluzej by to szukanie trwalo i znalazl by sie jeszcze nie jeden "szczegol " , no dobra ,-to ja ujawnie co ja znalazlem i co
wg mnie idealnie spelnialo wszystkie te cechy okolo-pszukiwawcze Kolegi Jarząbka, otoz wg mnie to o co pytal Jarząbek dotyczylo szkieletu a konkretnie ceownika uzytego w niektorych przypadkach mom zdaniem "karkolomnie" na sztorc a nie na plasko na scianach czolowych i takie cos widac na tych kilku zdjeciach Kolegi Dobrzyna na wagonach na pierwszym planie i na drugim i trzecim planie , ktore zalapaly sie na fotografiach , wagony kryte ale i na weglarce tez, co do srub to nie wpadl bym (chyba) nigdy na to ,ze to nieprawidlowo- ja rozumiem ,ze gwinty wystaja zbytnio -to okej ale zeby tak niewiele wystajaca nakretka z gwintem byla zagrozeniem ? -hmm..- o ! - okej gdyby takie mocowanie bylo od wewnetrznej strony palaka (uchwytu)- gdzie sie wklada palce, to tak - mogloby to byc elementem, dżgajacym , haczacym lub rwącym- niebezpiecznym
a ja wczesniej (Kol.Jarzabek)nie pytalem o nic tylko uzylem pytajnika jako watpliwosc a nie jako pytanie
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#59
Nie wpadł bym na te śruby...
Ale ale, znalazłem jeszcze takie zdjęcie 4080:
Rogów, 12.11.2005, fot. B. Dobrzyński:
DSC03747.jpg

DSC03748.jpg

Oraz dwa zdjęcia Konstali:
Fxh 4634, Rogów 27.05.2005, fot. B. Dobrzyński:
DSC02779.jpg

Oraz "Cukrownia Dobre" 0015 0124 100-2, Krośniewice 06.07.2005, fot. B. Dobrzyński:
DSC03280.jpg

I na okrasę 3Kw przebudowany na brankard z błędem, FTxh 0000 924 0374-0, Zbiersk 23.02.2005, fot. B. Dobrzyński:
DSC01808.jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#60
Super zdjęcia. Moim skromnym zdaniem wielka szkoda, że nie założyłeś odrębnego tematu p.t. "Wąskotorowe wagony z Ostrowca". W tym "koglu-moglu" to ten ciekawy wątek jest niestety rozproszony i ... trudno go będzie odnaleźć. Może Ktoś to spróbuje wydzielić

W czym jest błąd?
I jeszcze mam prośbę - może zrobiłeś fotografię przedstawiającą cały wagon w Krotoszynie.
Dziękuję :) 3Kw ma błąd w oznaczeniu. Powinno być Ft (wagon bagażowy wyłącznie do pociągów towarowych) a jest FT (wagon bagażowy... transporter, coś jak BTxh - transporter drugiej klasy...)
Brankard z Krotoszyna, 26.08.2005:
DSC03458.jpg

I jeszcze knoty wycięte z innych zdjęć.
Ostrowiecki w roli letniaka, Pleszew 06.05.2010:
DSCN0231.jpg

I w roli pomnika, Pleszew 06.05.2010:
DSCN0219.jpg


A ja mam jeszcze pytanie, broń Boże zagadka: Gdzieś pod Janikowem stoi pudło ostrowieckiego brankarda. Jako szopka w składzie opału. Widziałem go raz, dawno temu, nie zrobiłem zdjęcia, nie bardzo wiem gdzie to było. Może ktoś wie gdzie ten wagon stoi?
 
Ostatnio edytowane: