• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Spółka Akcyjna Wielkich Pieców i Zakładów Ostrowieckich - wagony

#41

Generał

Znany użytkownik
#42
Dodam także informację ,że masa tego S-5181-4 to 6,41 tony. Wózki natomiast zostały zamienione w warsztatach w Jędrzejowie na pochodzące od wagonu rosyjskiego albo prawdopodobniej od wagonu z Konstalu.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
#43
Pozwólcie, że nie będę się wymądrzać i robić sobie jaj ...
Bardzo często robię sobie jaja ... tylko nie wszyscy wiedzą o tym. :gwizd: Łatwiej żyć. :)
Nie wydaje mi się, żeby to był wagon Ostrowiecki.
Tutaj typowe ostrowieckie, wszystkie zdjęcia z Krośniewic, 06.07.2005:
A jakieś numery spisałeś?
Udało mi się zidentyfikować numer ostatniego z Krośniewic:
00 00 00-24 717-1 Fgxh ex 4187.
i tego z Rogowa:
00 00 924 0305-4 Ftdxh ex 75312.
Widzę, że Nr 2 z Twoich zdjęć wylądował w Rudach. Tylko niestety widoczny numer na nim pochodzi ... z kapelusza.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#44
A jakieś numery spisałeś?
Nie spisywałem nigdy numerów i żałuję... Widać to m.in. po moich zdjęciach w temacie EN57. Zresztą notatki i tak by pewnie gdzieś zginęły
[DOUBLEPOST=1479066962][/DOUBLEPOST]
Pozwólcie, że nie będę się wymądrzać i robić sobie jaj, natomiast zacytuję za książką "Jędrzejowskie koleje wąskotorowe"

S-5181-4, ex. 77709, Zakłady Ostrowieckie 1928 rok
Ok, znowu wprowadziłem zamieszanie:oops:
 

Hoart

Znany użytkownik
#46
. Jest na nich pewien szczegół, nazwałbym go delikatnie "błędem" niezgodnym z przyjętymi zasadami technicznymi, estetycznymi a nie jestem pewien czy nie przyczepiłby się do tego jakiś ... behapowiec. Naprawdę dziwię się jak wagony z takim knotem opuściły fabrykę. Poszukajcie. Zobacz załącznik 433208
-wg mnie to wysięgniki latarń końca składu pociągu są zamontowane niewłaściwie ( na bocznej burcie ) i takie zmontowanie tych wysięgników a co dopiero z latarnią, sporo przekracza/łoby skrajnię - co mogłoby by być powodem starcia z czynnikiem ludzkim lub czymś innym - zaznaczam, że to wg mnie
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
#47
Hoart, tak montowane wysięgniki były normalnością. te wagony sa dużo wyższe niż pozostałe znormalizowane wagony . A znormalizowane tez tak miały .
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#48
Gdybym był behapowcem, to przyczepiłbym się do schodków na pomost. Konkretnie do tego, że połowa jest schowana pod ramą. Ja wiem, że skrajnia, ale jednak.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#49
Ani dzierżak, ani stopień. Nie mogę nic podpowiedzieć, gdyż powiedziałbym wszystko. Naprawdę to liczyłem, że właśnie Hoartowi się to nie spodoba. Teraz liczę na @Paweł R , gdyż coś tutaj zrobiono ... odwrotnie.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#50
Px48-1756 z pociągiem turystycznym w dniu 26 sierpnia 2012 roku. W składzie pociągu ostrowiecki brankard Fxh 4070. Na trzech ostatnich zdjęciach ten sam wagon w dniu 24 lipca 2011 roku, jeszcze przed zmianą malatury i z oznaczeniami z ostatniego okresu liniowej eksploatacji.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#51
Ani dzierżak, ani stopień. Nie mogę nic podpowiedzieć, gdyż powiedziałbym wszystko. Naprawdę to liczyłem, że właśnie Hoartowi się to nie spodoba. Teraz liczę na @Paweł R , gdyż coś tutaj zrobiono ... odwrotnie.
Ale ćwieka mi kolega zabił. Patrzę na te wagony jak sroka w 5zł i nic ni cholery nie mogę dojrzeć.
Tu jeszcze taka bardzo słaba fotka brankarda z Piotrkowa, 26.02.2005:
DSC01829.jpg


I kilka szczegółów egzemplarza z Krotoszyna, 15.02.2005:
DSC01711.JPG

DSC01712.JPG

DSC01714.JPG

DSC01715.JPG

DSC01716.JPG
 

Załączniki

Hoart

Znany użytkownik
#52
I jeszcze jedna sprawa - dzisiejszymi zdjęciami potwierdziłeś to, że wagony wyszły te z jednej firmy a nawet z pod jednej ręki. Jest na nich pewien szczegół, nazwałbym go delikatnie "błędem" niezgodnym z przyjętymi zasadami technicznymi, estetycznymi a nie jestem pewien czy nie przyczepiłby się do tego jakiś ... behapowiec. Naprawdę dziwię się jak wagony z takim knotem opuściły fabrykę. Poszukajcie, ale nie tym wycinku zdjęcia a na kilku wstawionych wcześniej zaczynając od pierwszego. Zobacz załącznik 433208
-skoro wezwany autor wątku do tablicy się nie wypowiada pisemnie a autor tych zdjęć do tej pory nie uporał się z tym "co" to takiego i gdzie jest na tych wagonach, to ja spróbuję raz jeszcze ,otóż to " coś " znajduje się na wagonach( uwaga na plan pierwszy , drugi plan i trzeci !) licząc od góry zdjęcia Kolegi Dobrzyna - to "to coś "-znajduje się na zdjęciu nr 1, 2(?) , 3 i 5(?)

- a i jest to "coś" na przedostatnim zdjęciu ostatniej sesji Kol. Dobrzyna foto zielonego wagonu
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
#56
Jak do tej pory nikt tego nie zauważył. I to mnie trochę dziwi, gdyż wiem, że Wy Modelarze naprawdę przywiązujecie wielką wagę do dokładnego odwzorowania wszystkich szczegółów.
I to co zauważyłem, jest to drobiazg, szczegół ale drażniący, przynajmniej mnie.
Nie wiem Hoarcie o co Tobie chodziło, jeżeli coś zauważyłeś to trzeba zaznaczyć strzałką, kółeczkiem, elipsą bądź napisać w jasny, zrozumiały sposób. A Ty tworzysz nową zagadkę ... wybacz, ale nie odpowiada się pytaniem na pytanie...
A teraz spróbuję Was ukierunkować ...dobrze widać toto na następujacych zdjęciach:
- pierwszym, którym Kolega Dobrzyn zaczął ten wątek o wagonach ostrowieckich, czyli tym niebieskim z Krośniewic,
- z Sompolna,
- na serii zdjęć wstawionych przez Kolegę Dobrzyna z Krośniewic - zdjęcie nr 2 i 5,
- z Rogowa,
- ale najlepiej widać toto na pierwszym zdjęciu wagonu z Krotoszyna.
 

Hoart

Znany użytkownik
#58
- kurka wodna -faktycznie szczegol tkwi w szczegole, jeszcze troche dluzej by to szukanie trwalo i znalazl by sie jeszcze nie jeden "szczegol " , no dobra ,-to ja ujawnie co ja znalazlem i co
wg mnie idealnie spelnialo wszystkie te cechy okolo-pszukiwawcze Kolegi Jarząbka, otoz wg mnie to o co pytal Jarząbek dotyczylo szkieletu a konkretnie ceownika uzytego w niektorych przypadkach mom zdaniem "karkolomnie" na sztorc a nie na plasko na scianach czolowych i takie cos widac na tych kilku zdjeciach Kolegi Dobrzyna na wagonach na pierwszym planie i na drugim i trzecim planie , ktore zalapaly sie na fotografiach , wagony kryte ale i na weglarce tez, co do srub to nie wpadl bym (chyba) nigdy na to ,ze to nieprawidlowo- ja rozumiem ,ze gwinty wystaja zbytnio -to okej ale zeby tak niewiele wystajaca nakretka z gwintem byla zagrozeniem ? -hmm..- o ! - okej gdyby takie mocowanie bylo od wewnetrznej strony palaka (uchwytu)- gdzie sie wklada palce, to tak - mogloby to byc elementem, dżgajacym , haczacym lub rwącym- niebezpiecznym
a ja wczesniej (Kol.Jarzabek)nie pytalem o nic tylko uzylem pytajnika jako watpliwosc a nie jako pytanie
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#59
Nie wpadł bym na te śruby...
Ale ale, znalazłem jeszcze takie zdjęcie 4080:
Rogów, 12.11.2005, fot. B. Dobrzyński:
DSC03747.jpg

DSC03748.jpg

Oraz dwa zdjęcia Konstali:
Fxh 4634, Rogów 27.05.2005, fot. B. Dobrzyński:
DSC02779.jpg

Oraz "Cukrownia Dobre" 0015 0124 100-2, Krośniewice 06.07.2005, fot. B. Dobrzyński:
DSC03280.jpg

I na okrasę 3Kw przebudowany na brankard z błędem, FTxh 0000 924 0374-0, Zbiersk 23.02.2005, fot. B. Dobrzyński:
DSC01808.jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#60
Super zdjęcia. Moim skromnym zdaniem wielka szkoda, że nie założyłeś odrębnego tematu p.t. "Wąskotorowe wagony z Ostrowca". W tym "koglu-moglu" to ten ciekawy wątek jest niestety rozproszony i ... trudno go będzie odnaleźć. Może Ktoś to spróbuje wydzielić

W czym jest błąd?
I jeszcze mam prośbę - może zrobiłeś fotografię przedstawiającą cały wagon w Krotoszynie.
Dziękuję :) 3Kw ma błąd w oznaczeniu. Powinno być Ft (wagon bagażowy wyłącznie do pociągów towarowych) a jest FT (wagon bagażowy... transporter, coś jak BTxh - transporter drugiej klasy...)
Brankard z Krotoszyna, 26.08.2005:
DSC03458.jpg

I jeszcze knoty wycięte z innych zdjęć.
Ostrowiecki w roli letniaka, Pleszew 06.05.2010:
DSCN0231.jpg

I w roli pomnika, Pleszew 06.05.2010:
DSCN0219.jpg


A ja mam jeszcze pytanie, broń Boże zagadka: Gdzieś pod Janikowem stoi pudło ostrowieckiego brankarda. Jako szopka w składzie opału. Widziałem go raz, dawno temu, nie zrobiłem zdjęcia, nie bardzo wiem gdzie to było. Może ktoś wie gdzie ten wagon stoi?
 
Ostatnio edytowane: