• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Solaris Tramino S105p Poznań H0

OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#3
Test ciągłej jazdy oraz mocy napędu.
1. Oprogramowanie wykonane w Visuino,
2. Sterowanie wi-fi ESP32, drv8833 dc motor driver,
3. Zasilanie akumulator 103040 3,7V 1200 mAh,
4. Wózek napędny od Mehano Alstom lint41 (krmelj.net/zeleznica/prodaja/2552.jpg),
5. Silnik 6-polowy Minebea SS10GORTME,
6. Pantograf Piko,
7. Szata graficzna i konstrukcja nośna - reklamówka mpk Poznań "Budowa zajezdni tramwajowej Franowo w Poznaniu".
8. 5 godzin nieprzerwanej jazdy.
9. Moc napędu pozwala na pchanie składu czterech wagonów ICE.
20210901_140112c.jpg
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#8
Z myślą o modernizacji tramwaju oraz innych pojazdów została zakupiona wiertarka stołowa:
72ecea110901fad31a13e32904d78c76.jpeg

Co zaważyło o wyborze tej właśnie wiertarki?
1. Cena,
2. Brak przekładni pasowych,
3. Silnik o stosunkowo dużej mocy z elektroniczną regulacją obrotów,
4. Perspektywa usztywnień dla adaptacji na potrzeby drobnego frezowania.
Konieczny jest jeszcze zakup imadła podwójnego krzyżowego.
Konkurentem jej była wiertarko frezarka Proxxon MF 70, jednak filmy na youtube wybiły mi ją z głowy.
Moje pierwsze eksperymenty z frezowaniem przedstawiam poniżej:
80 20211030_212039.jpg

80 20211030_212137.jpg

lozysko slizgowe przegubowe usztywniajace 80 20211030_211936.jpg

frezowanie przed i po usztywnieniu  80 20211030_212238.jpg
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#13
A dlaczego? Co jest nie tak z maszyną Proxxon? I przy okazji: gdzie można taką wiertarkę Parkside kupić?
Przyczyny rezygnacji z zakupu Proxxon MF70:
1. Informacje o uszkodzeniach silników,
2. Za mała moc silnika bo tylko 100W.
3. Mocowanie narzędzi dzięki zaciskom narzędziowym MICROMOT (ze stali hartowanej, trójszczękowym), po jednej sztuce 1 – 1,5 – 2 – 2,4 – 3– 3,2 mm.
4. W egzemplarzach przerobionych na CNC na youtube widać chybotliwy stolik.
Filmy, które oglądałem na youtube po przeróbkach MF 70:
 
Ostatnio edytowane:

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.091 153 19
#14
Skoro pytam, to znaczy, że nie wiem. Po co te złośliwości, w dodatku bez podania odpowiedzi na moje pytanie. Ale bardziej interesuje mnie, co jest złego z Proxxonem.
1 Dziwię się trochę, że nie wiesz, gdzie to jest dostepne.
1A żadnych złośliwości nie ma w moim wpisie, posiadanie zwykłej komórki w stylu smartfona nawet z aplikacją antyreklamową czasem pokazuje reklamy tej firmy i sklepu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#15

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
T M M
Reakcje
4.091 153 19
#16
To jeszcze parę zdziwień w życiu Kolegę czeka. A pytanie było skierowane do autora wpisu o o wiertarce Parkside, więc jeżeli Kolega nie zamierzał odpowiadać, to po co w ogóle zabierał głos?

Dziękuję za informację.
Ale to jest forum, więc nikt nie broni odpowiada
To jeszcze parę zdziwień w życiu Kolegę czeka. A pytanie było skierowane do autora wpisu o o wiertarce Parkside, więc jeżeli Kolega nie zamierzał odpowiadać, to po co w ogóle zabierał głos?

Dziękuję za informację.
A jest zakaz zabierania głosu?
Dziwi mnie fakt niewiedzy Kolegi, gdzie można nabyć produkty tej firmy, myślałem, że to jakaś forma reklamy.
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#18
Koncepcja wykorzystania wiertarki do nieskomplikowanego frezowania jest stara.
Omawiana była z wykorzystaniem tej właśnie wiertarki na forum:
https://pfmrc.eu/topic/83883-stół-krzyżowy/
Dotychczasowe próby potwierdzają następujący sposób realizacji:
1. Konieczne dodatkowe ułożyskowane usztywnienie położenia freza.
2. Maksymalne obroty.
3. Frez o mniejszej średnicy.
4. Mały posuw przy mniejszej sile.
5. Ciężkie imadło krzyżowe ze starannie wykasowanymi luzami.
Wózek tramwaju Tramino w którym rama plastikowa ma być zastąpiona mosiężną z uwzględnieniem napędu;
wozek Tramino 80 20211031_073718.jpg

Dodatkowo przedstawiam rysunek eksplodujący wiertarki:

Wiertarka rysunek eksplodujący 80 20211031_070108.jpg

Dostępne frezy:
frezy.png
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#19
Dzisiaj pierwsze próby frezowania z usztywnieniem łożyskowania wrzeciona:
- frez fi 5,0 mm,
- kanalik wyszedł 5,0 mm,
- głębokość 1 mm,
- obroty 500 na min (małe dla bezpieczeństwa i z ostrożności - powinny być maksymalne czyli 2600),
- przesuw ręczny (kierunek do kolumny wiertarki),
- prowadzenie między szczękami imadła (jeszcze zwykłego),
- kierunek frezowania od krawędzi do środka,
- praca wiertarki spokojna bez jakichkolwiek wibracji,
- na końcu nie wyłączyłem napędu, stąd bardziej wyraźny ślad freza.
Pierwsze proby frezowania 500 obr na min przesuw reczny prowadzenie miedzy szczekami imadla 20...jpg

20211102_122958.jpg


Zamówiony stół (nie wiem czy zda egzamin):
Rozstaw otworów mocujących zgodny z podstawą wiertarki.
BG-6330 c.png

Inny wariant, jednak zaniechany z uwagi na wysokość (na plus waga i imadło, na minus opinie o dużych luzach i małej precyzji):
imadlo krzyzowe wymiary.png
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2

Podobne wątki