• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sochaczewska Wąskotorówka ... wczoraj i dziś

OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#21
Zakończenie sezonu turystycznego na sochaczewskiej wąskotorówce. Px29-1704 na czele pociągu turystycznego przejeżdża przez most nad Utratą w Sochaczewie ... a mówią, że nie można robić zdjęć wprost pod świecące Słońce :cool: | 19.10.2019

px29-1704_socha.jpg
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#22
I nie przekonuje mnie opis w Wikipedii (i w innych internetowych źródłach), moim zdaniem jest błędny.
Oczywiście, że to jest splot. Chodzi o rozstawy torów a nie o ilość szyn. Bez większego sensu jest kadzenie czterech szyn, gdy można wykorzystać jedna jako wspólną. Przecież splot, to wspólny bieg dwóch rozstawów torów i w przypadku układów i cztero- i trzy-szynowych tak jest.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#23
Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem i wcale nie jest to takie oczywiste. To jest po prostu tor 3-szynowy, a nie splot. Według mnie (tak mnie dawno temu uczono) chodzi właśnie o liczbę szyn, a nie o różne szerokości torów. Splot jest wtedy, gdy dwa tory nie mają wspólnej szyny, lecz są ze sobą splecione. I wcale nie musi to być "wspólny bieg dwóch rozstawów torów" (powinno być rozstawów szyn lub szerokości toru). Może przecież być splot dwóch torów o tej samej szerokości, co zdarza się zwłaszcza na sieciach tramwajowych.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#24
. Może przecież być splot dwóch torów o tej samej szerokości, co zdarza się zwłaszcza na sieciach tramwajowych.
Na przykład w Brnie przed dworcem głównym.
A tak na logikę. Żeby był splot, to dwa tory muszą się zejść do kupy. Jeśli tak, to raz może to być splot czteroszynowy, a raz, jak kto oszczędny,- trójszynowy. Nie widzę powodów, dla jakich układ trójszynowy nie mógł by być splotem. Taki jest mój punkt widzenia, co nie znaczy, że ktoś inny może mieć inne zdanie. I niech tak zostanie.:)
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#25
Otwarte 24 godziny/dobę ... kto wczoraj nie skorzystał z darmowego "kursu" ma czego żałować ... albo nie?
Kamion. W tle stacja kolejki sochaczewskiej Wyszogród. Budynek stacyjny opuszczony. Wszystkie okna powybijane, drzwi otwarte. Równia stacyjna totalnie zarośnięta. | 19.10.2019

kamion.jpg
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#28
Czy w Wyszogrodzie leżą jaszcze szyny?
Równia stacyjna jest mocno zarośnięta i tory trudno się tutaj fotografuje. Gdy byłem tam w października tory leżały wszędzie. Wydaje się, że na samej stacji nie ma ubytków, albo są niewielkie, jeżeli chodzi o szyny.
... tak to mniej więcej wygląda ...
wyszogrod2.JPG
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#32
Czyli to jeden z dziesięciu Px 49 Sava, jakie po zerwaniu stosunków z Jugosławią i nazwaniu Tity zaplutym karłem reakcji, weszły na polskie tory.

Oryginalna Sava (a właściwie powinno być "oryginalny Sava", bo to imię męskie prawosławnego świętego i rzeki wpadającej w Belgradzie do Dunaju), miała inny komin.
Były jeszcze Px-y typu Duna z dwuosiowym tendrem, zbudowane dla Rumunii. załączone obrazki pochodzą z książki pana Pokropińskiego "Parowozy wąskotorowe produkcji polskiej".

Sava & Duna.png
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#33
W nawiązaniu do zdjęcia Peixa przejeżdżającego przez most nad kanałem Kromnowskim, zdjęcie mostu, zrobione kilkanaście dni temu (19 paź). Praktycznie nic tam się nie zmieniło. Most wygląda prawie tak samo, jak na zdjęciu sprzed ponad 40 lat ... tylko Peixa brak

kanał Kromnowski.JPG
 
OP
OP
torowy

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#35
Zdjęcie z widokiem na tor na moście na kanale Kromnowskim ... kierunek Wyszogród. 200 metrów dalej szyn już nie ma. Za kolejne 100 metrów szyny już są. Ubytki szyn na całym szlaku z Tułowic do Wyszogrodu są znaczne, ale w dalszym ciągu stary szlak można odbudować, bo nie zostały - póki co - wybudowane na nim żadne budowle lub budynki, które taką odbudowę by uniemożliwiały.

kanał Kromnowski_2.JPG
 

Podobne wątki