• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN61

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
W ramach małego uzupełnienia do zaprezentowanych powyżej zdjęć.
Zdjęcie 1. SN61-70 zakończył służbę w PKP dniu 24.12.1972 roku (poc. 518 w relacji Szczecin Główny - Kostrzyn) w wyniku zderzenia z pociągiem towarowym przed stacją Namyślin. Z relacji osoby uczestniczącej wówczas w tym wypadku dowiedziałem się, że wagon motorowy stał przed semaforem wjazdowym na stację. Z przeciwnej strony na stację wjeżdżał skład towarowy (niestety nie wiem, jaka lokomotywa go prowadziła). W wyniku awarii układu hamulcowego skład towarowy nie zatrzymał się na stacji. Pomimo dawania sygnałów o awarii - załodze wagonu motorowego nie udało się uciec przed nadjeżdżającym składem i doszło do zderzenia. Wagon motorowy uległ zniszczeniu.

Zdjęcia 2-5 zostały wykonane w Świnoujściu.
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
https://www.facebook.com/1493212577...212577620847/2024734544468645/?type=3&theater
Opis ze strony:
Ponownie zajrzyjmy do archiwum zdjęć Pana Zbigniewa Kosycarza.

Pomimo upływu niemal pół wieku, przejazd kolejowy na gdańskiej Oruni nadal jest niebezpiecznym miejscem. W maju 1968 roku fotoreporter "Dziennika Bałtyckiego" odnotował: "Zderzenie samochodu marki Mercedes z jadącym w kierunku Pruszcza Gdańskiego na przejeździe kolejowym przy ul. Dworcowej w Gdańsku Oruni. W wyniku zderzenia śmierć poniosły 3 osoby. 8 maja 1968 r."
24232252_2024734544468645_4635010744212343063_n.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Tymczasem ostatnio na WRPhoto.eu pojawiły się dwa ciekawe zdjęcia fabryczne Ganzów. Zdjęcia ze swej kolekcji udostępnił BarT, któremu ze swej strony niniejszym bardzo dziękuję.
SN61-95:
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=40504&sessionid=i95aoo15gsgerc3ci5gqj1jc81
SN61-74:
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=40479&mode=search
Bardzo ładne zdjęcia. SN61-95 ma ciekawy układ wycieraczek: prawa zamontowana nad oknem, lewa pod oknem. Jakoś nigdy nie zwróciłem na ten szczegół uwagi. Dużo SN61 miało taki układ, czy to jest odosobniony przypadek?
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 6 3
https://www.facebook.com/1493212577...212577620847/2028660710742695/?type=3&theater
Cytat ze strony:Również wieczorem pozostańmy w granicach dawnej szczecińskiej - Pomorskiej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych.
Lokomotywownia w Słupsku zimą 1980 roku. Przez długie lata tabor spalinowy miał na Pomorzu Środkowym zapewnione zatrudnienie. Węzeł słupski doczekał się elektryfikacji dopiero w latach 1988-1989.
Źródło: Głos Pomorza
Zobacz załącznik 527204
To bardzo cenne zdjęcie gdyż ze Słupska nie ma z tamtych lat praktycznie nic !
Jedyne zdjęcie SN61 jakie znam to SN61-03 z 1985 roku autorstwa P.Terczyńskiego i z 1981 Pt47 R.Garbacika.
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
747 5 0
W lutym 1993 roku w Zakopanem odbywała się zimowa Uniwersjada. W tym czasie kursował z Krakowa Głównego do Chabówki Olimpic Express prowadzony SN61-168 z wagonami Bi. Od Chabówki do Zakopanego prowadziła go Okazeta. Na zdjęciu SN61-168 przed odjazdem z Krakowa Plaszowa po zmianie czoła pociągu i zrobieniu uproszczonej próby hamulca.
SN61-168 olympic express 02 93 krakow plaszow (1).jpg
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 6 3
Wyszperałem coś następnego - Olsztyński SN61-548 na stacji w Czerwonce 03 08 1986 roku.
Zobacz załącznik 568160
No tak dziś w Czerwonce sporo się zmieniło po kiosku oczywiście nie ma już śladu, tego żurawia też już nie ma, jedynie semafory kształtowe jeszcze są ale też nie wiadomo jak długo. Fajne czarne napisy SN61 548 na krawędziach pudła, widoczne z daleka, wagon po rewizji w Poznaniu z 30.09.1985, bo te białe zlewały się z seledynowym i na wielu zdjęciach są nie do odczytania, pamiętam kilkanaście maszyn właśnie z tymi czarnymi napisami. Poza tym to było ostatnie 1,5 roku w służbie dla MD Olsztyn tej 548, gdyż z dniem 24.03.1988 została przekazana do MD Grudziądz jako jedna z ostatnich olsztyńskich maszyn tej serii-która zakończyła swój epizod właśnie w 1988 roku. Świetne ujęcie Panie Krzysztofie. (y)
 
Ostatnio edytowane:

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
142 1 0
Poza tym to było ostatnie 1,5 roku w służbie dla MD Olsztyn tej 548, gdyż z dniem 24.03.1988 została przekazana do MD Grudziądz jako jedna z ostatnich olsztyńskich maszyn tej serii-która zakończyła swój epizod właśnie w 1988 roku.
Prawda. Potem w Olsztynie widywałem już tylko wrak SN61-538 (powypadkowy) i barak z SN61-100. Co do powypadkowych SN61 w Olsztynie - w pierwszej połowie lat 80-tych widziałem odstawiony SN61 też z wgniecioną przednią częścią. Ciekaw jestem numeru tego egzemplarza.
Co do czynnych i ostatnich olsztyńskich SN61 - ostatni raz widziałem w Biskupcu z pociągiem do Mrągowa (i to z okna autobusu). Lato 1987. Miał ciemniejsze odcienie zieleni. Numer - o ile dobrze pamiętam - to 549.
 

Podobne wątki