• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN61

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 6 3
Takie oto zdjęcia dodał na swojej stronie Gunnar W.Christensen
SN61 z MD Chojnice o nieznanym nr gdzieś koło Bytowa 17.04.1976. Pytanie do fachowców linii Lipusz-Bytów, w którym to dokładnie miejscu i co to za wagony jakiej serii ? Sporą ciekawostką jest ta unieważniona tarcza ostrzegawcza jak na tamte czasy...
SN61 ved Jutozanka 17.04.1976.jpg

SN61 efter BYTÓW 17.04.1976.jpg

Kolejne dwie fotki to SN61-154 niedaleko Swarożyna jako pociąg Tczew-Czersk 17.04.1976. Wcześniej było jedno kolorowe ale nr był nie do odczytania mimo, że w tamtym okresie MD Chojnice posiadały tylko trzy pojazdy SN61 z nowszej dostawy 154,179 i 180 ale po tych fotkach to już wiadomo że jest to 154.
SN61-154 ved Wierzysko 17.04.1976-1.jpg

Na tym zdjęciu ciekawy wagon RECO, których było kilka w Chojnicach podczepianych pod eseny.
SN61-154 ved Wierzysko 17.04.1976-2.jpg

SN61-92 z MD Szczecin Wzgórze Hetmańskie z poc. w kierunku Szczecina. Krzyż 23.04.1976
SN61-92 KRZYŻ 23.04.1976.jpg

 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
SN61 z MD Chojnice o nieznanym nr gdzieś koło Bytowa 17.04.1976. Pytanie do fachowców linii Lipusz-Bytów, w którym to dokładnie miejscu i co to za wagony jakiej serii ? Sporą ciekawostką jest ta unieważniona tarcza ostrzegawcza jak na tamte czasy...
Za wagonem motorowym dobrze widoczne dwa 4-osiowe wagony osobowe polskiej przedwojennej produkcji, tzw. polskie szczupaki lub polskie hechty.

Na tym zdjęciu ciekawy wagon RECO, których było kilka w Chojnicach podczepianych pod eseny.
To będzie raczej wagon typu 4AM prod. ZNTK Ostrów Wlkp. - godne uwagi są wózki, relikt oryginalnego wagonu z którego ten 4AM powstał. Ten typ wózków stosunkowo rzadko trafiał się na zdjęciach historycznych wagonów 4AM.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Na pierwszy zdjęciu wskaźnik W13 jest prawidłowo po prawej stronie toru! Na zdjęciu widać "tył" wskaźnika, kolor biały kraty zgodnie z Ie1 i wtedy obowiązującą E1 jest po lewej stronie wskaźnika, a nie "od strony" toru i dlatego widać "tył" wskaźnika.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
Na pierwszy zdjęciu wskaźnik W13 jest prawidłowo po prawej stronie toru! Na zdjęciu widać "tył" wskaźnika, kolor biały kraty zgodnie z Ie1 i wtedy obowiązującą E1 jest po lewej stronie wskaźnika, a nie "od strony" toru i dlatego widać "tył" wskaźnika.
By nie rozmydlać tematu wątku, to dlaczego przed widocznym wiaduktem/mostem nie postawiono podwójnego wskaźnika? Za duża odległość między przeszkodami?
Przy okazji zapytam, dlaczego pojedyncze wskaźniki W13 czasami montowano do góry nogami, co to oznacza?
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Jeśli to linia Lipusz - Bytów, to sądzę, że w tamtym okresie mogła zostać zamknięta stacja Róg, a więc i tarcze do jej semaforów mogły zostać unieważnione, tak jak widzimy na dwóch pierwszych zdjęciach Gunnara.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 0 0
Jesli ktoś jeszcze nie widział to na stronie plumbloco zamieszczone zostało piękne zdjęcie toruńskiego (?) SN61 z dwoma boczniakami jako skład pociągu Mogilno - Orchowo. Zdjęcie zrobione 02.07.1974 roku na moście niedaleko wsi Kątno.
https://plumbloco.smugmug.com/Trains/Poland1974/i-tmCHBJm
slajd nr 54
Autor - Geoff Plumb
Udało mi się poprosić autora o ponowne zamieszczenie tego zdjęcia, które kiedyś wisiało już na jego galerii. Zdjecie można kupić na stronie w większej rozdzielczości.
Jak widać SN61 na zmianę z Oi2 prowadziły w tym czasie pociągi osobowe na tej linii.
Tu pytanie - czy SN61 i wagony pasażerskie mogły pochodzić z Torunia czy z Inowrocławia (jak Oi2) ?
Obieg pociągu to Inowrocław - Kruszwica - Mogilno - Orchowo i powrót czy sklady nocowały w Mogilnie ?
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Miałem na myśli to zdjęcie:
Zobacz załącznik 513362
Na szlak to raczej nie wygląda ;)
Przeanalizowałem jeszcze raz to zdjęcie i porównałem je z jednym moim, wykonanym znacznie później, ale tło się na nim nie zmieniło i teraz mam pewność - to Olsztyn Główny.
Zdjęcie błędnie opisane:

SN61-80 MD Sz-n Wzg. Hetm..jpg


I moje zdjęcie z maja 1994:
---_0236 SP45-211 mini.jpg

Hala MD Wzgórze Hetmańskie jest większa od tej w Olsztynie i ma inny kształt, poza tym po jej lewej stronie widzielibyśmy budynek administracyjny, a nie skarpę idącą w górę.
SN61-80 i drugi, którego numeru nie znamy, zapewne przyjechały do Olsztyna z pociągiem ze Szczecina (w latach 70 kursował takowy przez Piłę i Bydgoszcz), po czym zjechały do szopy na obrządzanie i zapewne w tym czasie zostały sfotografowane przez ich obsługę.
Izba Tradycji PKP Cargo w Szczecinie musi poprawić opis swojego zdjęcia :)
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
https://www.facebook.com/1493212577...212577620847/2024081364533963/?type=3&theater
Cytat ze strony:
"W niedzielny wieczór przypominamy zdarzenie sprzed blisko pięćdziesięciu lat. Autorem fotografii jest Pan Zbigniew Kosycarz, legendarny fotoreporter "Dziennika Bałtyckiego". Jego zdjęcia przez dziesięciolecia ukazywały się w tej najpopularniejszej gazecie Wybrzeża.
Z opisu: "Na stacji kolejowej Pruszcz Gdański zderzyły się: pociąg towarowy zdążający z Gdańska do Zajączkowa Tczewskiego oraz pociąg osobowy relacji Kartuzy - Gdańsk. W wyniku czołowego zderzenia ranne osoby zostały przewiezione do Szpitala Wojewódzkiego w Gdańsku. 5 lipca 1968 r.
Źródło: KOSYCARZ FOTO PRESS / KFP — w: Pruszcz Gdański."
Pruszcz Gdański zderzenie.jpg
 

LechZ

Użytkownik
Reakcje
16 0 0
Na drugim planie SM42 w pierwotnym malowaniu, od którego wzięła się nazwa "stonka" - było jasnozielone z dużą ilością cienkich żółtych pasków. W zasadzie nie ma zdjęć SM42 w tym malowaniu.
 

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
Dzięki uprzejmości Pana Romana Szymańskiego wieloletniego opiekuna szczecińskiego Ganz'a mam przyjemność zaprezentować kilka zdjęć z jego prywatnej kolekcji.
AAAASN 61  -  70   12.jpg

SN61 - 70

AAAASN 61  -  03   1969.05.23     7.jpg

SN61 - 03

AAAASN 61  -  03   1969.05.23     6.jpg

SN61- 03

AAAASN 61  -  03   1969.05.23     3.jpg

SN61 - 03

AAAAASN 61  -  03   1969.05.23     2.jpg

SN61 - 03

Prezentowane już w tym wątku zdjęcie, w wersji z prawidłowym opisem.
AAAASN 61  -  70   10.jpg

Autor zdjęcia: Ryszard Ramza
oraz
AAAASN 61  -  70   11.jpg

Autor zdjęcia: Ryszard Ramza
 

Podobne wątki