Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Może i tak, zdjęcie mało wyraźne. Ja zasugerowałem się tą poziomą poręczą na drzwiach dymnicy, tak charakterystyczną dla Ty51, ale niektóre, nieliczne Ol49 też takie miały.
Zgadza się to na 100 % jest to Ol49 można to poznać po osi tocznej pod budką maszynisty i tendrze 25D49,stalińce miały tendry 27D51 patrząc z boku ściany były prawie że proste.
W tamtym czasie MD Toruń posiadał na stanie oelki ale przyjeżdżały też oelki olsztyńskie do Torunia i sierpeckie oczywiście.
To pierwsze zdjęcie to jest jak najbardziej szopa w Laskowicach Pom., ale to drugie absolutnie nie jest w Laskowicach !
Być może Panowie z Muzeum w Warszawie przybyli do Laskowic celem zabrania SN52-38 właśnie do Warszawy ? Wiem że SN52-38 zaciągnięta była przez czynnego SN61. Zdjęcie więc może być zrobione gdzieś po drodze do Warszawy, ale jest za mało szczegółów by coś więcej powiedzieć.
To drugie wygląda mi po prostu na Warszawę Główną. W tle widać jakiś ezt, bardzo możliwe, że odstawiony jako "eksponat" EW51, charakterystyczne są słupy sieci trakcyjnej półskompensowanej i linia wysokiego napięcia, istniejąca do dziś.
SN52 o nierozszyfrowanym numerze z MD Zajączkowo Tczewskie jako osobowy z Morzeszczyna wjechał na stację Gniew.
Warto podkreślić iż w tym czasie w Zajączkowie Tczewskim eksploatowane były również trzy pojazdy SN60 o numerach 01,03 i 04.
Gniew lata ok 1978-1982 https://www.facebook.com/KolejowyStarogard
To są dość znane zdjęcia. Musze poszperać w swoich materiałach, ale wydaje mi się, że są to zdjęcia dawnego COBiRTK, później CNTK, a obecnie Instytutu Kolejnictwa.
Nie znam dobrze tych konstrukcji, ale czy te dwa wagony na drugim zdjęciu to nie mogły by być SN60. Widzę bogatsze wyposażenie na ścianie czołowej. Mogę się jednak bardzo mylić.
SN60 miały sprzęgi sterowania ukrotnionego, poza tym wyglądem się raczej nie różniły. Na omawianym zdjęciu tych sprzęgów nie widać. A ta fotka była już na 2 stronie tego tematu: http://forum.modelarstwo.info/threads/sn52.34183/page-2
Na obydwu zdjęciach pochodzących z e-Bay są przedstawione wagony serii SN52.
A na poniższym zdjęciu Jacku zaznaczyłem miejsca gniazd sterowania wielokrotnego.