Wagony SN52 najdłużej eksploatowane były przez MDp. Laskowice Pomorskie do czerwca 1986 roku, ostatnią jazdę zaliczyła SN52-38 z 3-m górnym reflektorem, który notabene posiadała jeszcze SN52-34. Ostatnie jazdy odbywały się na nie istniejącej już linii Twarda Góra - Nowe z jednym przystaneczkiem Przyny, oczywiście solo. Poza tym Laskowice w ostatnich latach eksploatacji obsługiwały również pociągi osobowe na odcinkach:
Laskowice Pom. - Czersk - Bąk - Kościerzyna
Lipowa Tucholska - Szlachta - Skórcz - Smętowo
Starogard Gdański - Skórcz
Tczew - Starogard Gdański
Bydgoszcz Główna - Wierzchucin - Bąk - Kościerzyna
Laskowice Pomorskie - Grudziądz
Laskowice Pomorskie - Terespol Pomorski - Pruszcz Bagienica - Więcbork - Złotów - Piła Główna
Terespol Pomorski - Świecie nad Wisłą - solo lub z wagonami
Z opowiadań starych mechaników z Laskowic wiem jeszcze o tym, że jak przyszły nówki z Węgier to obsługiwali pociąg relacji Laskowice Pom. - Zduńska Wola Południowa i na powrót.
Być może pochodziłyby dłużej ale zabrakło głowic, których już nie dało się regenerować, a także brak przekładni mechanicznych,skrzyni biegów co było piętą Ahillesową zarówno w SN52 jak i w SN61.
Wagony SN52 do 1979 były eksploatowane przez MD Chojnice,Zajączkowo Tczewskie i Grudziądz gdzie z doczepami Bix stanowiły największy ich park.
Warto zaznaczyć, że były jeszcze 4-y wagony SN60 ze sterowaniem wielokrotnym, które miały po dwa gniazda w dachu na czole. Większość życia przejeździły w MD Chojnice, jednak u schyłku eksploatacji wagony o nr 01,03 i 04 trafiły do MD Zajączkowo Tczewskie i można je było spotkać solo na linii Morzeszczyn - Gniew.