• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN52

OP
OP
wa1aw

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#23
Wspaniałe zdjęcia Panowie i ciekawe informacje. Dzięki Wam forum jest nieocenionym źródłem wiedzy i wzorców taboru do budowy modeli. Dziękuję.
Piękne zdjęcie SN52-09 w Bydgoszczy w 1975 roku .
Chciałem zameldować Panu Generałowi ;) , że mam to samo zdjęcie z następującym opisem: Polish SN52 09 railcar Bydgoszcz 1975 (MsCmix 90108 to 1956, MsBmix 90108 to 1961).

Ponieważ zawstydziliście mnie pięknymi fotkami, to dorzucę coś od siebie>

Zdjęcie 1: Polish Class SN 52 railcar.
Polish Class SN 52 railcar .jpg


Zdjęcie 2: Trailer of Polish Class MsCmix 90100 (later Class SN 52) railcar (1435 mm, 95 kmh, 320 HP) in the Ganz assembly workshop in 1956.
_Trailer of Polish Class MsCmix 90100 in the Ganz assembly workshop in 1956..jpg

[DOUBLEPOST=1486376520,1486375589][/DOUBLEPOST]
Wg innych źródeł to ten wagon jest numerem 40.
Posiadam taką samą wiedzę. Udokumentuje ją (jeśli jest prawdziwa :) ) następującą sesją zdjęciową:

Zdjęcie 1: Lengyel SN 52-40 Bydgoszcz 2005.
Lengyel SN 52-40 Bydgoszcz 2005..jpg


Zdjęcie 2: Lengyel SN 52-40 Bydgoszcz 2005_2
Lengyel SN 52-40 Bydgoszcz 2005_2.jpg


Zdjęcie 3: Lengyel SN 52-40 Bydgoszcz 2005_3
Lengyel SN 52-40 Bydgoszcz 2005_3.jpg


Zdjęcie 4: Lengyel SN 52-40 Bydgoszcz 2005_4
Lengyel SN 52-40 Bydgoszcz 2005_4.jpg
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
746 5 0
#24
Kol Wa1aw świetnie że wstawiasz nowe zdjęcia, zdjecie nr2 to wagon doczepny do SN52 oznaczony w ostatnim okresie eksploatacji serią Bix taki jak kiedyś pokazywałem w innym wątku , ale i tu go wstawię
wagon Bix GRUDZ 84.jpg
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 6 3
#27
Piękne zdjęcie SN52-09 w Bydgoszczy w 1975 roku . Zobacz załącznik 453142
[DOUBLEPOST=1486325269,1486324855][/DOUBLEPOST]I pierwszy raz publikowane zdjęcie SN52-12 z moich zbiorów. Nie wiem gdzie wykonane , ale oryginalnie wklejone było do książki spalinowego pojazdu trakcyjnego SN60-04 !
Zobacz załącznik 453152
[DOUBLEPOST=1486325887][/DOUBLEPOST]W grudziądzu w 1984 roku stał SN52 przerobiony na wagon szkoleniowy hamulców kolejowych. Może wiecie z jakiego numeru SN52 został zrobiony ?
Zobacz załącznik 453167
[DOUBLEPOST=1486385702][/DOUBLEPOST]Panie Generale, ponieważ akurat temat SN52 i SN61 jest mi bardzo bliski gdyż wychowałem się na tych pojazdach w MDp. Laskowice Pom. przy okazji gdy akurat mój ojciec był w tamtejszej szopie maszynistą to chciałbym podzielić się informacjami, a tak na marginesie to dopiero mój pierwszy wpis także witam Wszystkich serdecznie na tym Forum.

Jeśli chodzi o WAGON SZKOLENIOWY HAMULCÓW KOLEJOWYCH to była to SN52-20 z MDp. Laskowice Pom. skreślona z ewidencji 31.12.1982 i przebudowana z tego co jest mi wiadomo w MD Malbork, natomiast pocięto ją w 06.1994 na terenie MT Zajączkowo Tczewskie przez tamtejszy Pociąg Ratunkowy.
[DOUBLEPOST=1486386429][/DOUBLEPOST]Dla zaciekawionych pracą tych wagonów podaję wykaz pracy MDp. Laskowice Pomorskie ze stycznia 1982 wraz z pozostałymi pojazdami tzw. malowanka.
Legenda skrótów:
O - osobowy
M - manewry
W - wolny
G - gospodarczy
T - towarowy
B - naprawa bieżąca
Ba - naprawa bieżąca awaryjna
R - naprawa rewizyjna
K - naprawa główna
R - oczekuje naprawy rewizyjnej
K - oczekuje naprawy głównej
Ru - naprawa rewizyjna uzupełniająca(w ramach gwarancji)
Ku - naprawa główna uzupełniająca(w ramach gwarancji)
P1,P2,P3,Po - przeglądy okresowe
 

Załączniki

OP
OP
wa1aw

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#29
Zdjęcie 2: Trailer of Polish Class MsCmix 90100 (later Class SN 52) railcar (1435 mm, 95 kmh, 320 HP) in the Ganz assembly workshop in 1956.
Kol Wa1aw świetnie że wstawiasz nowe zdjęcia, zdjecie nr2 to wagon doczepny do SN52 oznaczony w ostatnim okresie eksploatacji serią Bix taki jak kiedyś pokazywałem w innym wątku , ale i tu go wstawię
Zauważyłem, że tylko moje zdjęcie, czyli zdjęcie nr 2 obrazuje wagon w malowaniu z 3 klasą. Czy ktoś jeszcze ma zdjęcie SN52 z widoczną 3 klasą?

a tak na marginesie to dopiero mój pierwszy wpis także witam Wszystkich serdecznie na tym Forum
Moje wpisy zawsze traktuję jako pierwsze ;) Miło mi powitać Kolegę i cieszę się, że Kolega wniesie do tego tematu sporą dawkę nowych wiadomości :)
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 6 3
#30
Wagony SN52 najdłużej eksploatowane były przez MDp. Laskowice Pomorskie do czerwca 1986 roku, ostatnią jazdę zaliczyła SN52-38 z 3-m górnym reflektorem, który notabene posiadała jeszcze SN52-34. Ostatnie jazdy odbywały się na nie istniejącej już linii Twarda Góra - Nowe z jednym przystaneczkiem Przyny, oczywiście solo. Poza tym Laskowice w ostatnich latach eksploatacji obsługiwały również pociągi osobowe na odcinkach:
Laskowice Pom. - Czersk - Bąk - Kościerzyna
Lipowa Tucholska - Szlachta - Skórcz - Smętowo
Starogard Gdański - Skórcz
Tczew - Starogard Gdański
Bydgoszcz Główna - Wierzchucin - Bąk - Kościerzyna
Laskowice Pomorskie - Grudziądz
Laskowice Pomorskie - Terespol Pomorski - Pruszcz Bagienica - Więcbork - Złotów - Piła Główna
Terespol Pomorski - Świecie nad Wisłą - solo lub z wagonami
Z opowiadań starych mechaników z Laskowic wiem jeszcze o tym, że jak przyszły nówki z Węgier to obsługiwali pociąg relacji Laskowice Pom. - Zduńska Wola Południowa i na powrót.
Być może pochodziłyby dłużej ale zabrakło głowic, których już nie dało się regenerować, a także brak przekładni mechanicznych,skrzyni biegów co było piętą Ahillesową zarówno w SN52 jak i w SN61.
Wagony SN52 do 1979 były eksploatowane przez MD Chojnice,Zajączkowo Tczewskie i Grudziądz gdzie z doczepami Bix stanowiły największy ich park.
Warto zaznaczyć, że były jeszcze 4-y wagony SN60 ze sterowaniem wielokrotnym, które miały po dwa gniazda w dachu na czole. Większość życia przejeździły w MD Chojnice, jednak u schyłku eksploatacji wagony o nr 01,03 i 04 trafiły do MD Zajączkowo Tczewskie i można je było spotkać solo na linii Morzeszczyn - Gniew.
 

Załączniki

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
#33
A ja jeszcze pamiętam jak łukowskie SN52 obsługiwały pociągi na trasie Pilawa-Łuków.
Zahaczały też o Siedlce (y) Mój dziadek mówił na nie, a także na łukowskie SN61, "luxtorpedy", choć te z wagonami Daimlera nie miały nic wspólnego, ale jakoś przyjęło się to określenie na każdy inny typ wagonu, przynajmniej w moich okolicach.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 6 3
#34
A ja jeszcze pamiętam jak łukowskie SN52 obsługiwały pociągi na trasie Pilawa-Łuków.
Tak zgadza się MD Łuków była w ich posiadaniu i potem właśnie stamtąd trafiły do Północnej DOKP. Nawet mam jedno fajne zdjęcie z 1964 Pana Ożdżeńskiego na tej linii, które było już gdzieś ukazane.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
#35
" Laskowice Pomorskie - Terespol Pomorski - Pruszcz Bagienica - Więcbork - Złotów - Piła Główna"

Nie mam wszystkich srjp, ale interesuje mnie, w którym roku pociągi jeździły w powyższej, relacji. ( swoją drogą wagon złota za przejażdżkę w takiej relacji)
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
100 6 3
#36
Właściwie czym były te wagony szkoleniowe hamulców? Spotkałem się już z tym dawno temu, przeglądając galerię Chestera, i chodzi tu dokładnie o ten ciemnoniebieski wagon ze zdjęć powyżej.
Kolego Preki WAGON SZKOLENIOWY HAMULCÓW KOLEJOWYCH był tylko jeden jak wcześniej napisałem z SN52-20 i służył do szkolenia maszynistów z hamulców podczas pouczeń okresowych,kursów na pomocników i maszynistów i ten jeden egzemplarz był na DOKP Północną specjalnie do tego celu stworzony.
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
746 5 0
#37
Zauważyłem, że tylko moje zdjęcie, czyli zdjęcie nr 2 obrazuje wagon w malowaniu z 3 klasą. Czy ktoś jeszcze ma zdjęcie SN52 z widoczną 3 klasą?
Wagony doczepne 50 sztuk DCix o numerach 091100-091149 jako 3 klasa były tylko do roku 1956 więc Twoje zdjęcie pochodzi z najwcześniejszego okresu eksploatacji.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
#38
służył do szkolenia maszynistów z hamulców podczas pouczeń okresowych,kursów na pomocników i maszynistów i ten jeden egzemplarz był na DOKP Północną specjalnie do tego celu stworzony.
Inaczej - w jaki sposób służył? Co w środku takiego wagonu się znajdowało? Poruszał się po torach w składzie pociągu czy po prostu to był stacjonarny wagon t/g pełniący rolę sali szkoleniowej?
 
A

AJ

Gość
#40
No właśnie - zdjęcie SN52 - 22 przedstawia wagon w "tradycyjnym" odwróconym malowaniu zielono-zielonym, natomiast to wstawione przez Ciebie wcześniej SN52 - 45 jest dla mnie dużą zagadką. Dzięki za te fotki Krzysztofie (y).