• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN52

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
#62
Pod koniec eksploatacji SN52 ich praca w MD Grudziądz i MD Laskowice Pomorskie wyglądała następująco:

1985 rok

IIC 1985 GDAŃSK 01a.jpg
IIC 1985 GDAŃSK 02A.jpg
IIC 1985 GDAŃSK 02aa.jpg
IIC 1985 GDAŃSK 03a.jpg
IIC 1985 GDAŃSK 04a.jpg
IIC 1985 GDAŃSK 05a.jpg
IIC 1985 GDAŃSK 06a.jpg
IIC 1985 GDAŃSK 07a.jpg

1986 rok już mocno okrojony

IIC 1986 GDAŃSK 01a.jpg
IIC 1986 GDAŃSK 02a.jpg
IIC 1986 GDAŃSK 03a.jpg
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
#63
No właśnie - zdjęcie SN52 - 22 przedstawia wagon w "tradycyjnym" odwróconym malowaniu zielono-zielonym, natomiast to wstawione przez Ciebie wcześniej SN52 - 45 jest dla mnie dużą zagadką. Dzięki za te fotki Krzysztofie (y).
Andrzeju jeśli chodzi o SN52-45 to znalazłem w swoich notatkach właściwie info które już Pan Jarząbek podał, otóż 30.12.1955 trafiła do MD Chojnice, a potem do MDp. Laskowice Pomorskie ale tutaj nie mam daty bo z Laskowicami to jest kłopot ponieważ przez szereg lat zmieniały lokomotywownię wiodącą !!!
W latach 60-tych podlegała pod MD Chojnice,potem pod MD Grudziądz,przez krótki czas nawet pod MD Zajączkowo Tczewskie,następnie pod MD Bydgoszcz Wsch.,MD Bydgoszcz Główna.
W roku 1986/87 była MD II kl. Laskowice Pomorskie,następnie ponownie MD Bydgoszcz Główna.
Z tego co jest mi wiadomo od 01.08.1990 powstał ZOEN Laskowice Pomorskie/MD Bydgoszcz Główna i jeszcze później ZOE Laskowice Pomorskie/MD Bydgoszcz Główna.
Z dniem 02.06.1996 Laskowice Pom. uległy całkowitej likwidacji,a zabudowania szopy przejęli drogowcy i tak jest do dziś.
Dlaczego poruszam ten wątek ? Otóż dlatego, że być może któryś z forumowiczów pomoże mi w tej kwestii ustalić jakieś szczegółowe daty,wiele powiedziałyby Nam KPT z pieczątkami. Poza tym w statystykach dotyczących przynależności SN52,SN61 m.in. w ŚK jest błędnie podawane MD Bydgoszcz Główna !!!
W rzeczywistości miejscem eksploatacji była MDp. Laskowice Pomorskie/MD Bydgoszcz Główna,totalna gmatwanina z przydziałami SN61 jest w KMiD 5/2001, od lat próbuje to poskładać do kupy.
Wracając do SN52-45 to jeździła już w MDp. Laskowice Pomorskie do samego końca do skreślenia z ewidencji 15.12.1979 dec. CM3-605-17/79 z 13.12.1979.
Co do dziwnej kolorystyki to nasuwa mi się myśl, że SN52 mogły być przecież malowane tak jak SN61 góra ciemnozielona, a dół jasnozielony,tak jak na przykładzie poniższego zdjęcia.
SN61-37 W-WA WSCH..jpg

MD Warszawa Wschodnia lata 60-te
 
#64
Co do dziwnej kolorystyki to nasuwa mi się myśl, że SN52 mogły być przecież malowane tak jak SN61 góra ciemnozielona, a dół jasnozielony,tak jak na przykładzie poniższego zdjęcia.
Tak Krzysiu, jeździły i mamy tu takie zdjęcie http://forum.modelarstwo.info/attachments/sn52-22-wacław-ożdżeński-aa-jpg.453411/, ale w "czarno-bieli" wyglądało to zupełnie inaczej niż "45", czy wstawionym później SN61-75. Odpadło powiązanie geograficzne (75 całe życie spędził w Szczecinie), a myślałem może o jakichś barwach regionalnych. "75" też raczej w takich kolorach nie dotarł do Polski z wytwórni, więc wychodzi że mógł je dostać pewnie przy pierwszej rewizji (64/65 rok?). "45" też jeszcze przed "modernizacją" co do tego okresu by pasowało. Kiedyś natchnęło mnie zdjęcie z sąsiedniego wątku o SN61 i zrobiłem sobie takie porównanie:

Clipboard01.jpg

Jak dla mnie to było jakieś zestawienie granat/bordo (góra) z jasnym kremem (dół). Cóż, może przyszłość przyniesie rozwiązanie.

Wracając do SN52 - jakoś nikt wcześniej nie zwrócił chyba na to uwagi, a niskie numery (do 15) w trakcie napraw głównych w latach 1966/7 oprócz likwidacji mostków przejściowych na czołach miały również wykonaną rekonstrukcję drzwi wejściowych do przedziałów pasażerskich - w miejsce dwuskrzydłowych otwieranych na zewnątrz pojawiły się znane z wyższych numerów drzwi jednoskrzydłowe otwierane do środka, co ujednoliciło optycznie całą serię.

Jako załącznik graficzny zdjęcie sąsiada Krzysztofa przedstawiające nieznany z numeru SN52 w klasycznym zestawieniu z doczepami, na moście koło Leosi na linii Laskowice Pom. - Wierzchucin, 1976 rok

SN52.jpg
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
#65
Tak Krzysiu, jeździły i mamy tu takie zdjęcie http://forum.modelarstwo.info/attachments/sn52-22-wacław-ożdżeński-aa-jpg.453411/, ale w "czarno-bieli" wyglądało to zupełnie inaczej niż "45", czy wstawionym później SN61-75. Odpadło powiązanie geograficzne (75 całe życie spędził w Szczecinie), a myślałem może o jakichś barwach regionalnych. "75" też raczej w takich kolorach nie dotarł do Polski z wytwórni, więc wychodzi że mógł je dostać pewnie przy pierwszej rewizji (64/65 rok?). "45" też jeszcze przed "modernizacją" co do tego okresu by pasowało. Kiedyś natchnęło mnie zdjęcie z sąsiedniego wątku o SN61 i zrobiłem sobie takie porównanie:

Zobacz załącznik 460115

Jak dla mnie to było jakieś zestawienie granat/bordo (góra) z jasnym kremem (dół). Cóż, może przyszłość przyniesie rozwiązanie.

Wracając do SN52 - jakoś nikt wcześniej nie zwrócił chyba na to uwagi, a niskie numery (do 15) w trakcie napraw głównych w latach 1966/7 oprócz likwidacji mostków przejściowych na czołach miały również wykonaną rekonstrukcję drzwi wejściowych do przedziałów pasażerskich - w miejsce dwuskrzydłowych otwieranych na zewnątrz pojawiły się znane z wyższych numerów drzwi jednoskrzydłowe otwierane do środka, co ujednoliciło optycznie całą serię.

Jako załącznik graficzny zdjęcie sąsiada Krzysztofa przedstawiające nieznany z numeru SN52 w klasycznym zestawieniu z doczepami, na moście koło Leosi na linii Laskowice Pom. - Wierzchucin, 1976 rok

Zobacz załącznik 460116
Zaskoczyłeś mnie Andrzeju !
Skąd masz tą fotkę ?
Znasz Pana Józka ?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
#66
Widzę, że w "Dodatku do rozkładu ..." widnieje SM41 - więc zamieszczę kolejną fotkę W. Ożdżeńskiego wspomnianej lokomotywy z dwoma doczepami od SN52 (tak sądzę ;) ).

I jeszcze dodatkowo - fotka SN60, choć z wypowiedzi Kolegów na forum wynika, że nie jest to SN60. Autora oraz miejsca wykonania fotografii nie znam (fotka nie jest opisana).
 

Załączniki

#67
Zaskoczyłeś mnie Andrzeju !
Skąd masz tą fotkę ?
Znasz Pana Józka ?
Znasz to za duże słowo, ale miałem kiedyś przyjemność spotkać i poznać. Fotkę mam oczywiście od autora i mam nadzieję, że mnie za jej publikację nie zabije. Uznałem że jest zbyt ciekawa, aby kolejne lata trzymać ją "pod kluczem". Dzisiaj natomiast zapuśćmy żurawia do hal ZNTK Poznań, w ślad za jakimś folderkiem PKP z lat siedemdziesiątych:

WP_20170303_002.jpg
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
#68
Znasz to za duże słowo, ale miałem kiedyś przyjemność spotkać i poznać. Fotkę mam oczywiście od autora i mam nadzieję, że mnie za jej publikację nie zabije. Uznałem że jest zbyt ciekawa, aby kolejne lata trzymać ją "pod kluczem". Dzisiaj natomiast zapuśćmy żurawia do hal ZNTK Poznań, w ślad za jakimś folderkiem PKP z lat siedemdziesiątych:

Zobacz załącznik 461183
Spoko Andrzej nie zabije,a takich fotek z ZNTK Poznań właśnie brakuje,znam ta fotkę,na zdjęciu jest SN61-99,a co do tego malowania to może być faktycznie góra bordo a dół szary.Kiedyś dodałeś SN61 w takim malowaniu fabrycznym.
SN61-.jpeg

Co to takiego ??? SN61 zbudowano tylko dla Polski.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#69
Panowie, piszcie tak, by laik zrozumiał.
Spoko Andrzej nie zabije,a takich fotek z ZNTK Poznań właśnie brakuje,znam ta fotkę,na zdjęciu jest SN61-99,a co do tego malowania to może być faktycznie góra bordo a dół szary.
Kogo Andrzej miałby zabić i dlaczego? Gdzie na zdjęciu z ZNTK Poznań jest jakieś malowanie z górą bordo i dołem szarym? O jakie malowanie chodzi?
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
#70
Panowie, piszcie tak, by laik zrozumiał.

Kogo Andrzej miałby zabić i dlaczego? Gdzie na zdjęciu z ZNTK Poznań jest jakieś malowanie z górą bordo i dołem szarym? O jakie malowanie chodzi?
To w ramach sprostowania Panie Andrzeju bo doszło do lekkiego chaosu otóż to z tym zabiciem to tylko taki żarcik ;) chodziło o znajomość wspólnego kolegi autora zdjęcia SN52-? w Leosi z 1976r. Natomiast na zdjęciu, które dodał kolega A.Jaroszewicz jest z prawej strony SN61-99 natomiast pozostałe to wagony SN52.
W wątku tym niepotrzebnie poruszyłem (n) kwestię z malowaniem o której sporo było we wcześniejszych postach przy zdjęciach SN52-22,45 i SN61-75 i dlatego wrzuciłem też te fotkę ostatnią, którą wydaje mi się że A.Jaroszewicz wrzucał wcześniej.
Dla ochłody coś wrzucę.
SN52 GNIEW.jpg

SN52-? GNIEW 1979/80(?)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#71
Kolejny dowód, że właściwe (lub niewłaściwe) wstawienie przecinka może całkowicie zmienić sens zdania, a bez przecinka w ogóle nie wiadomo, o co chodzi:
Spoko Andrzej nie zabije...
Spoko, Andrzej nie zabije...
Spoko Andrzej, nie zabije...
:p
 

Bodek

Aktywny użytkownik
#72
Wtrącając nieco swoje trzy grosze do dyskusji dotyczącej malatury SN52-45, sądzę że na nasz odbiór tego malowania baardzo duży wpływ ma jakość zdjęcia. Jest ono ogólnie bardzo ciemne, przez co górna część wagonu wydaje się granatowa, niemal czarna, czyli na pewno ciemniejsza niż w rzeczywistości. Przyglądając się różnym wariantom malowania ganzów skłaniałbym się jednak do stwierdzenia, że najprawdopodobniej jest to wariant odwróconego zielonego malowania tych pojazdów.
Poza tym nie można wykluczyć, że w tym okresie eksperymentowano pod kątem wyboru ostatecznego malowania, stąd barwy odwrócone są tak nielicznie reprezentowane na zdjęciach.

Zdjęcie znalezione na fejsie w grupie Wagon motorowy SN61 - "Ganz. Clayton":
SN61-130.jpg
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
#73
Wtrącając nieco swoje trzy grosze do dyskusji dotyczącej malatury SN52-45, sądzę że na nasz odbiór tego malowania baardzo duży wpływ ma jakość zdjęcia. Jest ono ogólnie bardzo ciemne, przez co górna część wagonu wydaje się granatowa, niemal czarna, czyli na pewno ciemniejsza niż w rzeczywistości. Przyglądając się różnym wariantom malowania ganzów skłaniałbym się jednak do stwierdzenia, że najprawdopodobniej jest to wariant odwróconego zielonego malowania tych pojazdów.
Poza tym nie można wykluczyć, że w tym okresie eksperymentowano pod kątem wyboru ostatecznego malowania, stąd barwy odwrócone są tak nielicznie reprezentowane na zdjęciach.

Zdjęcie znalezione na fejsie w grupie Wagon motorowy SN61 - "Ganz. Clayton":
Zobacz załącznik 462610
Jest to ostatnia przedstawicielka SN61 przed przeróbkami czyli ze starej pierwszej dostawy, która zakończyła się w 1965 roku i na 4-y lata była przerwa.
Potem od 1969 przychodziły SN61 już nieco zmienione ale nie pod kątem eksploatacyjnym tylko wizualnym.
Zobacz załącznik 462612
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
#74
Wtrącając nieco swoje trzy grosze do dyskusji dotyczącej malatury SN52-45, sądzę że na nasz odbiór tego malowania baardzo duży wpływ ma jakość zdjęcia. Jest ono ogólnie bardzo ciemne, przez co górna część wagonu wydaje się granatowa, niemal czarna, czyli na pewno ciemniejsza niż w rzeczywistości ...
W takim razie raz jeszcze fotka wspomnianego SN52-45 bez "obróbki" ... Czy coś pomoże ?
 

Załączniki

axer1970

Znany użytkownik
#77
Jeśli dobrze się przyjrzeć temu drugiemu ujęciu, to na nim ujrzymy "motorówkę" SN52 z wagonem doczepnym! Pociąg do Grudziądza z peronu 3a (jak się nie mylę w oznaczeniach peronów toruńskiego dworca). Pozdrawiam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#79
Na tej fotce najciekawszy chyba jest jednak ten Ty43 z nietypowym dla siebie tendrem. O Ty2 i Ty51 już nie wspomnę, bo to w tamtych czasach "normalka".
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
#80
Na tej fotce najciekawszy chyba jest jednak ten Ty43 z nietypowym dla siebie tendrem. O Ty2 i Ty51 już nie wspomnę, bo to w tamtych czasach "normalka".
To fakt tender jest rzadkością dla tej serii, a i parowóz tej serii w Toruniu to w tamtym czasie mógł być albo z MD Piła albo z MD Gniezno. Tender to chyba 34D74, a może 26D5 ?
Niezidentyfikowana SN52 na 100% jest z MD Grudziądz.