• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SN52

JacekZet

Znany użytkownik
#41
Rozkład jazdy 1956/57 pociąg 5941/9542 z Bydgoszczy Gł. do Zduńskiej Woli i powrót do Laskowic. Pociąg jechał wtedy z pominięciem stacji Karsznice. Podziękowania dla źródełka "cegieł" księżyc nad geesem.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
#42
Inaczej - w jaki sposób służył? Co w środku takiego wagonu się znajdowało? Poruszał się po torach w składzie pociągu czy po prostu to był stacjonarny wagon t/g pełniący rolę sali szkoleniowej?
Kolego Preki ten wagon owszem jeździł w składzie żeby dotrzeć np do jakiejś MD, natomiast tak jak napisałeś był to wagon stacjonarny, w środku były zamontowane hamulce typu Knorra i Oerlikona coś na zasadzie jak robiło się w Technikum Kolejowym prace dyplomowe, były zrobione siedzenia dla słuchaczy i wykładowców.
Normalnie odbywały się tam pouczenia dla maszynistów, które są raz na kwartał, dlatego środek był mocno przebudowany i zlikwidowano m.in. dwuczęściowe drzwi do przedziału bagażowego,przedziału silnikowego również nie było.

Nie wiem czy o tych fotkach mowa ... Dwie jednostki w dwóch różnych malowaniach.
Tak zgadza się to właśnie o te zdjęcia chodziło.

Rozkład jazdy 1956/57 pociąg 5941/9542 z Bydgoszczy Gł. do Zduńskiej Woli i powrót do Laskowic. Pociąg jechał wtedy z pominięciem stacji Karsznice. Podziękowania dla źródełka "cegieł" księżyc nad geesem.
Kolego JacekZet z cegły nie wyczytamy co prowadziło skład, tu kłaniają się tzw. DODATKI II B oraz II C gdzie znajduje się PLAN ZESTAWIENIA SKŁADÓW W OBIEGU POCIĄGÓW, są tam szczegóły takie jak prowadząca seria lokomotywy,macierzysta szopa,skład czyli jakie wagony,skąd i ile,drużyna konduktorska,okresy kursowania,a nawet miejsce czyszczenia składów,takie rarytasy z lat 50-tych czy 60-tych to trzeba się przeprosić do Pana Jacka Rutkowskiego jest w tym najlepszy.
Ja osobiście coś tam mam jak jeszcze SN52 śmigały i jak wrócę z pracy to zeskanuję i coś ciekawego wrzucę.

No właśnie - zdjęcie SN52 - 22 przedstawia wagon w "tradycyjnym" odwróconym malowaniu zielono-zielonym, natomiast to wstawione przez Ciebie wcześniej SN52 - 45 jest dla mnie dużą zagadką. Dzięki za te fotki Krzysztofie (y).
Andrzeju to jest rzeczywiście zagadka, można by tylko liczyć na jakiś cud, że kiedyś trafi się na ebayu jakaś kolorowa fota SN52 z dawnych lat bo jednak SN61 się zdarzają.
Swego czasu byłem kiedyś w MD Czeremcha na fotach gdzieś w połowie lat 90-tych i mieli tam taką pamiątkową księgę ze zdjęciami i wpisami różnych wydarzeń. Były tam m.in zdjęcia małoobrazkowe SN52 i z wcześniejszym oznaczeniem MsBmix w trakcie normalnej pracy i sporo powypadkowych, niestety zrobiłem tylko xero ale może się uda to coś wrzucę.
SN52-18.jpg

Znalazłem taką fotkę od maszynisty emerytowanego z Laskowic z początku lat 60-tych.
Gdzie to może być ? Myślałem o Wierzchucinie, ale w tamtym czasie wiele stacji było podobnych.
[DOUBLEPOST=1486476476][/DOUBLEPOST] Zobacz załącznik 453560
 
Ostatnio edytowane:

JacekZet

Znany użytkownik
#44
Kolego JacekZet z cegły nie wyczytamy co prowadziło skład, tu kłaniają się tzw. DODATKI II B oraz II C gdzie znajduje się PLAN ZESTAWIENIA SKŁADÓW W OBIEGU POCIĄGÓW, są tam szczegóły takie jak prowadząca seria lokomotywy,macierzysta szopa,skład czyli jakie wagony,skąd i ile,drużyna konduktorska,okresy kursowania,a nawet miejsce czyszczenia składów,takie rarytasy z lat 50-tych czy 60-tych to trzeba się przeprosić do Pana Jacka Rutkowskiego jest w tym najlepszy.
Ja osobiście coś tam mam jak jeszcze SN52 śmigały i jak wrócę z pracy to zeskanuję i coś ciekawego wrzucę.

W rubryce numeru pociągu zaznaczano wówczas w cegle pociąg motorowy a nie sądzę żeby w tym czasie PKP dysponowało inną serią wagonów silnikowych.
 
OP
OP
wa1aw

wa1aw

Znany użytkownik
#45
Odnalazłem w swoim bałaganie kolejne zdjęcie SN52. Jak zwykle proszę Kolegów o nie zadawanie mi pytań skąd mam to zdjęcie. Nie wiem :( W przyszłości na pewno zamieszczę informację, jeśli będę takową dysponował.
SN52.jpg


A następcą SN52 był SN60, prawie to samo, co SN52, tylko ze sterowaniem ukrotnionym.
Dziękuję Panie Andrzeju za zamieszczenie informacji, która zdopingowała mnie do poszukiwań w mojej stajni Augiasza.
Oto on, SN60, czyli następca SN52 w całej okazałości :)
SN60.JPG
 

Generał

Znany użytkownik
#46
SN60 nie był następcą SN52. Był identyczny jak SN52 tylko z sterowniem ukrotnionym. Wyprodukowano je w ilosci 4 sztuk i dostarczono w 1956 roku do Parowozowni Gdańsk Zaspa.Jako następce przyjmuje się SN61.
 
#50
W kwestii formalnej to nie było takich dodatków.
W ogóle nie było żadnych dodatków.
Dodatek był jeden i składał się z kilku części.
część I - warunki techniczno-ruchowe linii
część II - plan zestawienia, obsługi składów pasażerskich itd.
plan1.jpg

część III - wykaz oczekiwania pociągów pasażerskich itd.
część IV - plan zestawienia pociągów towarowych
część V - tablice do obliczania osio-kilometrów
część VI - ogólny plan przewozu przesyłek ekspresowych itd.
część VII - plan przewozu drobnych przesyłek pośpiesznych i zwyczajnych itd.
WOSy nie były częścią dodatku.

Później to się zmieniło, powstały części IV A, IV B, VI A.
Od RJ 1965/66 część II podzieliła się część IIA zawierająca informacje o składach dalekobieżnych i część IIB o pociągach miejscowych.
Od RJ 1976/77 pojawiła się część IIC i tak było do RJ 1990/92.
trzeba się przeprosić do Pana Jacka Rutkowskiego jest w tym najlepszy.
Część II SłRJ z lat 1959 i 1961 z interesującego Cię czasu i przestrzeni (Dyrekcja Gdańska) są w Bibliotece Narodowej.

Bądźcie zdrowi.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

KoVaL

Znany użytkownik
#51
Takie zdjęcie "wpadło mi w oko" na FB ,jak znalazł do tematu .Opis ze strony.
Kolbudy lata sześćdziesiąte XX wieku, widok z ul.Tysiąclecia, teren dzisiejszych "małych bloków".

1mn.jpg
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
#52
Ciekawe - odcień jest tak ciemny, jakby górna barwa "poszła" w granat albo bordo. Pierwszy raz widzę taką kombinację barw na tych wagonach (bo w tle stoi jeszcze jeden). Oznaczenie już po nowemu (SN52) ale rozmieszczone jeszcze wedle starych zasad więc pewnie można datować to zdjęcie pomiędzy 1959 a 1961 rokiem, czy jest możliwe, aby tymi wagonami próbowano wtedy prowadzić pociągi "kwalifikowane"?
Andrzeju, to jeszcze jedno zdjęcie "odwróconego" malowania. Fakt, że to już nie SN52, ale miejsce "przemalowania" chyba to samo.
Zdjęcia nie poprawiałem, aby "kolory" nie zostały przekłamane ;) Jak zwykle - fotka marnej jakości.
 

Załączniki

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#54
Jakieś się na pewno zachowało. Nawet SN51 się zachował. Tylko co ma SN51 do 52?
 
#55
SN52-x CNTK a.jpg

Wygląda na to, że trafił się na zdjęciu "rodzynek". Taka mała anegdota z nim wiązana - w czasach kiedy często gęsto odwiedzało się Grudziądz, po dziennej gonitwie za Claytonami długie wieczorne godziny spędzało się u dyspozytorów. Snuły się wtedy przeróżne opowieści, jedna właśnie o "11". Kiedy wagon ten powrócił do Grudziądza po nieszczęsnej wymianie silnika na polski, okazało się że zrobił się on strasznie kapryśny i chimeryczny. Praktycznie mało było wyjazdów bez defektów i opóźnień, w związku z czym nikt nie chciał nim jeździć. Pojazd ten zyskał wśród maszynistów dzięki swej nieprzewidywalności przydomek "Apollo". Kiedy tylko pojawiła się potrzeba przekazania do Tarnowskich Gór jednego wagonu motorowego, nie zastanawiano się długo nad wyborem egzemplarza. A jak skończył - po paroletniej eksploatacji w zakładach Nitroerg, odstawiono go na stacji w Żyglinie, gdzie "konał" nad wyraz długo ->> fotorelacja

Jeśli chodzi o WAGON SZKOLENIOWY HAMULCÓW KOLEJOWYCH to była to SN52-20 z MDp. Laskowice Pom. skreślona z ewidencji 31.12.1982 i przebudowana z tego co jest mi wiadomo w MD Malbork, natomiast pocięto ją w 06.1994 na terenie MT Zajączkowo Tczewskie przez tamtejszy Pociąg Ratunkowy.
Moje zapiski potwierdzają to co napisał Krzysiek, natomiast ciekawe skąd w książce "Normalnotorowe wagony silnikowe..." wzięła się informacja o "18-ce".
Jeszcze jako domknięcie tego tematu link do zdjęcia z przekazania wagonu do użytkowania ->> http://kfp.pl/pic/bp/12/z00000514.jpg oraz opis zdjęcia "Malbork. Malborscy kolejarze przekazali do uzytku wykonany przez siebie ze starego wagonu spalinowego pierwszy w Polsce pojazd umozliwiajcy szkolenie kolejarzy w poslugiwaniu sie hamulcami. Wagon szkoleniowy byl wyposazony m.in. w sale szkoleniowa dla 40 osob oraz wszystkie typy hamulcow. 10.1983 Fot. Zbigniew Kosycarz"

Andrzeju, to jeszcze jedno zdjęcie "odwróconego" malowania. Fakt, że to już nie SN52, ale miejsce "przemalowania" chyba to samo.
Dzięki - Ty to wiesz, jak mnie przyprawić o ból głowy. Miejsce to chyba ZNTK Poznań, ale mocno mi się przez tą fotkę "czas" rozjechał. Pytanie (pewnie znowu do Jarząbka :)) - gdzie w latach powiedzmy 1961-67 stacjonował SN52-45?
 

axer1970

Znany użytkownik
#59
Ciekawe, gdzie zaczynała służbę "jedynka" (SN52-01)?
Znalazłem, że 17.03.1954 rozpoczęła służbę w DOKP Gdańsk. Nie sądzę, by SN52 rozpoczynały służbę akurat właśnie w Chojnicach, ale tego do końca nie wiem (Może Gdańsk? Może Iława? Słyszałem wersję, że i w Kwidzyniu były). W przypadku SN52-01: w 1961 roku już Łuków, od 17.12.1966 Olsztyn (Z tego co wiem, w Olsztynie było w tym czasie więcej tych "motorówek", m.in. 46 i 48), z datą 1.01.1977 zapisane mam Zajączkowo Tczewskie. Skreślona w Grudziądzu 10.12.1980. Od kiedy była w Grudziądzu - tego też nie wiem.
Może wiecie, w którym roku tym wagonom nadano symbol serii SN52?
Przy tej serii mam tu jeszcze takie zapisy:
MsCmix 090-121 + 1956 roku,
MsCmix 090-123- od 5.01.1955 DOKP Warszawa (Łuków? Czeremcha?) + 31.10.1960.

Pozdrawiam