• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie SM42/SP42/SU42

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.488 45 1
10. 05. 2005 r. Lokomotywa SM42-949 w dwóch odsłonach.
Stacja Paczków i oczekiwanie na powrót, po przyprowadzeniu pustego składu, pod załadunek w tutejszej kopalni.
2005_068.jpg

Kolejne zdjęcie przedstawia tę samą lokomotywę, na tle pięknego żurawia w peronach stacji Nysa, po powrocie luzem z Paczkowa.
2005_109.jpg

Pozdrawiam.
 

puszo

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 3 3
Zdjęcie na tle żurawia wodnego bardzo klimatyczne, no i do tego SM42 w taaakich barwach :) Ehhhh
Ode mnie dziś SM42 - 2422 ORION Kolej odpoczywa w niedzielne popołudnie na bocznym torze . Lokomotywa ta na co dzień pracuje przy pracach torowych na linii nr 351 Stargard - Poznań
A.jpg
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.488 45 1
16. 09. 2006 r. Wschodnia głowica stacji Łódź Widzew i SM42-741 jako "szósta manewrowa", wjeżdża w tory stacyjne od strony Janowa, wyciągając z wagonowni wyremontowany tabor. Wagonownia Janów funkcjonowała na terenie dawnej Parowozowni Widzew, wybudowanej przez Niemców w latach czterdziestych, a prostokątna, ceglana hala napraw, poległa bezpowrotnie kilka lat temu. Dziś są tam nieużytki i "dzikie pola"! Wagonownia, jako Sekcja Naprawy Taboru, funkcjonuje w wydzielonej części lokomotywowni Łódź Olechów.
Pozdrawiam.
2006_0916_120427.jpg
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Nowy "potworek" na polskich torach:


Z tego co ustaliłem to lokomotywę sprzedały Przewozy Regionalne, a kupiła firma Morvi sp. z o. o. Lokomotywa przeszła w Łodzi naprawę główną połączoną z modernizacją, którą wykonał Techservice (naprawa zakończona 1 marca 2019 r.). Z widoczny zmian - lokomotywa otrzymała reflektory halogenowe i ciemnozielone malowanie.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Lokomotywy serii SU42 z numerami z zakresu 501-540 nigdy nie nosiły zielonych/ciemnozielonych/oliwkowych malowań - tylko żółto-niebieskie, od których to też wzięło się ich przezwisko, czyli "Polsat". Inna kwestia, że do tego ciemnozielonego malowania reflektory halogenowe pasują jak pięść do nosa... ale pewnie względy bezpieczeństwa, widoczność i "te sprawy" wzięły górę nad estetyką i zachowaniem zgodności historycznej.
Znacznie lepiej? Nie ma napisu Parowozownia Wolsztyn, ale na dobrą sprawę nie wiemy do kogo wagony należą i czy taki napis mógłby się na nich pojawić. Owszem, lepsza jest cecha PKP niż jakakolwiek nazwa współczesnego właściciela, ale i tak przed numerem jest współczesny identyfikator przewoźnika, więc... "szału nie ma". Ciekawi mnie natomiast, że w tym przypadku można było cechę PKP nanieść, a wcześniej na innych wagonach nie... może ktoś zapłacił za wykorzystanie cechy PKP (swego czasu mówiło się o tym, że grupa PKP rości sobie prawo do znaku i udostępnia go odpłatnie).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Owszem, lepsza jest cecha PKP niż jakakolwiek nazwa współczesnego właściciela, ale i tak przed numerem jest współczesny identyfikator przewoźnika, więc... "szału nie ma".
"Szału" nie może być, bo jeżeli wagon ma być dopuszczony do ruchu, to musi mieć aktualny numer i oznaczenia przewoźnika. Ale jak widać tu dało się to zrobić w miarę dyskretnie, na dolnym pasie, pozostawiając pod oknami tylko historyczny znak PKP (chociaż numer pod PKP jest już chyba współczesny). I to jest dla mnie zasadnicza różnica na korzyść w porównaniu do tego 120A z Wolsztyna. Pytanie, czy tego współczesnego napisu na ramie nie można było zrobić jeszcze mniejszego, ale to już inna sprawa...
 

Podobne wątki