• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SM42/SP42/SU42 - zdjęcia

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Nowy "potworek" na polskich torach:


Z tego co ustaliłem to lokomotywę sprzedały Przewozy Regionalne, a kupiła firma Morvi sp. z o. o. Lokomotywa przeszła w Łodzi naprawę główną połączoną z modernizacją, którą wykonał Techservice (naprawa zakończona 1 marca 2019 r.). Z widoczny zmian - lokomotywa otrzymała reflektory halogenowe i ciemnozielone malowanie.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Lokomotywy serii SU42 z numerami z zakresu 501-540 nigdy nie nosiły zielonych/ciemnozielonych/oliwkowych malowań - tylko żółto-niebieskie, od których to też wzięło się ich przezwisko, czyli "Polsat". Inna kwestia, że do tego ciemnozielonego malowania reflektory halogenowe pasują jak pięść do nosa... ale pewnie względy bezpieczeństwa, widoczność i "te sprawy" wzięły górę nad estetyką i zachowaniem zgodności historycznej.
Znacznie lepiej? Nie ma napisu Parowozownia Wolsztyn, ale na dobrą sprawę nie wiemy do kogo wagony należą i czy taki napis mógłby się na nich pojawić. Owszem, lepsza jest cecha PKP niż jakakolwiek nazwa współczesnego właściciela, ale i tak przed numerem jest współczesny identyfikator przewoźnika, więc... "szału nie ma". Ciekawi mnie natomiast, że w tym przypadku można było cechę PKP nanieść, a wcześniej na innych wagonach nie... może ktoś zapłacił za wykorzystanie cechy PKP (swego czasu mówiło się o tym, że grupa PKP rości sobie prawo do znaku i udostępnia go odpłatnie).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Owszem, lepsza jest cecha PKP niż jakakolwiek nazwa współczesnego właściciela, ale i tak przed numerem jest współczesny identyfikator przewoźnika, więc... "szału nie ma".
"Szału" nie może być, bo jeżeli wagon ma być dopuszczony do ruchu, to musi mieć aktualny numer i oznaczenia przewoźnika. Ale jak widać tu dało się to zrobić w miarę dyskretnie, na dolnym pasie, pozostawiając pod oknami tylko historyczny znak PKP (chociaż numer pod PKP jest już chyba współczesny). I to jest dla mnie zasadnicza różnica na korzyść w porównaniu do tego 120A z Wolsztyna. Pytanie, czy tego współczesnego napisu na ramie nie można było zrobić jeszcze mniejszego, ale to już inna sprawa...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
A SM42 2197 wygląda tak (z lewej) obok SM42 2544.
20190520_133052-1.jpg



Od lewej kolejno SM42 2197, 2544 i 2185.
20190520_133130-1.jpg


I zdjęcie zrobione kilka minut wcześniej. SM42 2544 pod zbiornikiem odpadów górniczych (kamienia) i SM42 2185 z zaladowanym składem odpadów z flotacji.
20190520_131709-1.jpg


Zdjęcia wykonane dzisiaj 2019 05 20 KWK Budryk
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 2
Prawdziwa kolej 16
Prawdziwa kolej 24
Prawdziwa kolej 4
Prawdziwa kolej 2

Podobne wątki