• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
877 6 2
Nie da się ukryć, że niewielka :) Trochę szkoda, że temat umarł, podobnie jak czteroczęściowej bipy w żółto - pomarańczowym malowaniu. Ale - cieszmy się tym co jest, 118 naprawdę piękna jest, jeszcze kilka poprawek (nowa płytka ze światłami PKP, silnik, porządne przesmarowanie, zderzaki) i będzie mój ideał ;)
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 0 0
Czy ktoś może potwierdzić czy lokomotywa SP42-049 (model PIKO 59266 /Lok. Opole / 1993r.) mogła być w delegacji na Wielkopolskich liniach w 1995 roku - konkretnie chodzi mi o MD Leszno lub Jarocin.
Znalazłem w sieci poniższe dwa zdjęcia które sugerują obsługe rozkładową na linii Czempiń - Śrem - Jarocin tej lokomotywy w podobnym malowaniu co na modelu PIKO.
http://kolej-stargardzka.flog.pl/wpis/9004830/sp42049
http://kolej-stargardzka.flog.pl/wpis/9015880/sp42101#w (SP42-049 stoi po prawej)
Nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia w ilostanach lok.
To umożliwiłoby odtworzenie składu z tej linii :)
Z góry dzięki za wszelkie info.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
Czy ktoś może potwierdzić czy lokomotywa SP42-049 (model PIKO 59266 /Lok. Opole / 1993r.) mogła być w delegacji na Wielkopolskich liniach w 1995 roku - konkretnie chodzi mi o MD Leszno lub Jarocin.
Znalazłem w sieci poniższe dwa zdjęcia które sugerują obsługe rozkładową na linii Czempiń - Śrem - Jarocin tej lokomotywy w podobnym malowaniu co na modelu PIKO.
http://kolej-stargardzka.flog.pl/wpis/9004830/sp42049
http://kolej-stargardzka.flog.pl/wpis/9015880/sp42101#w (SP42-049 stoi po prawej)
Nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia w ilostanach lok.
To umożliwiłoby odtworzenie składu z tej linii :)
Z góry dzięki za wszelkie info.
Robert myślę,że to jednak nie jest SP42-049 i ten właśnie kociołek nie był w delegacji ani w Lesznie czy Jarocinie.
Podobne malowania miały maszyny z Leszna . Podejrzewam też błąd w opisie zdjęcia (chodzi o nr.loka ale też o datę)
Tą linię obsługiwał głównie tabor z MD Jarocin. A do Jarocina trafiły na krótko tylko maszyny o numerach :
-251 z Leszna
-074 z Leszna
-090 z Czrewieńska
-108 z Czerwieńska
Był to rok 1991. Dnia 1 lipca tego roku zamknięto lokomotywownie Jarocin i cały stan maszyn przeszedł do MD Ostrów Wlkp.
Należało bu jeszcze sprawdzić kiedy zlikwidowano ruch na linii Jarocin-Czempiń.
Moim zdaniem( tak uważam-mogę się mylić) na zdjęciach jest lok. SP42-074 i jest to raczej początek 1991 roku.;)
Zobacz tutaj ten sam fotoblog z którego podałeś linki- czy to nie ta sama lokomotywa ?
http://kolej-stargardzka.flog.pl/wpis/8997183/sp42074
Ale tutaj jako 074 ;)
Obstawiał bym ten numer właśnie.
Pozdrawiam
Zbigniew
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
915 38 3
Był to rok 1991. Dnia 1 lipca tego roku zamknięto lokomotywownie Jarocin i cały stan maszyn przeszedł do MD Ostrów Wlkp.
Ciekawe, ciekawe... Mam wrażenie że źle się wyraziłeś. Na pewno lokomotywowni w Jarocinie nie zamknięto w 1991 roku. Jeszcze w 2007 roku w tamtejszej hali stały czynne maszyny SM31 i SM42, na wachlarzu obok sfotografowałem (już odstawione) jedne z ostatnich kociołków (114, 101, 251) Jarocińskich które na pewno jeszcze w 2003 roku wykonywały dwie pary Jarocin-Leszno p. Gostyń. Byliśmy także u tamtejszego dyspozytora uzyskać zgodę na poruszanie się po obiekcie i wykonywanie zdjęć. W tym czasie na obrotnicę jedną z lokomotyw SM42 wyprowadzał właśnie "depowiec"... No więc jak? czynna czy nie?
Lokomotywownia w Jarocinie, jak wiele punktów tego typu na sieci PKP, po prostu utraciła samodzielność, została podporządkowana większej jednostce stając się jej oddziałem zamiejscowym. Choćby na przykładzie Sierpca- w 1993 poszedł pod Kutno (jako ZOEN) potem, trafił pod Toruń (1997), następnie razem z Toruniem pod Bydgoszcz (1999). W międzyczasie likwidowano kolejne hale, czy punkt tankowania. Ale mimo formalnego nieistnienia samej lokomotywowni już od początku lat 2000, dobrze aż do 2010 roku pamiętam tam czynne tzw gniazdo maszynistów, normalnie, budynek z dyspozytornią (czynną)... Tak więc, taki Ełk czy Ostrołęka od dawna nie funkcjonowały w papierach jako lokomotywownia, a faktyczne zaprzestanie użycia budynków, czynnego okna dyspozytorskiego było ok 10 lat później
http://rail.phototrans.eu/14,23808,0,FabLok_101D_SP42_251.html


EDIT: aha- Czempiń-Mieszków zawieszone w 1995...
[DOUBLEPOST=1474787861,1474786724][/DOUBLEPOST]
Czy ja dobrze widzę, że na tym pierwszym zdjęciu skład jedzie... wagonami naprzód? :)
Od razu uprzedzam że są to tylko moje domysły, ale są dwie opcje-
-pierwsza:
skład nie jedzie, a stoi pomiedzy zatrudnieniem osłoniony z obu stron "końcami pociągu"
-druga:
OIDP na tej linii były dość ciekawe rozkłady, część pociągów kończyła bieg w Śremie (te z Mieszkowa), część w Śremie Odlewni (te z Czempinia) (jakiś zapewne ważny wtedy pracodawca w regionie). Być może jest to podsył na Śrem Odlewnię (tam chyba było 2 km między "Śremami"), i aby nie obracać składu który potem pojedzie do Czempinia, zdecydowano się na takie "spychanie" wagonami do przodu

https://www.bazakolejowa.pl/timetables/60/464-57750c910ad0e.jpg

Wygląda to tak jakby ten sam pociąg jadący w relacji Czempin-Mieszków, dowoził pracowników na 6 rano do Śremu i Śremu Odlewni, a potem cofał się do Śremu, by zabrać tych co skończyli nocną zmianę i pojechać dalej do Mieszkowa
 
Ostatnio edytowane:

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
Ciekawe, ciekawe... Mam wrażenie że źle się wyraziłeś.
No fakt może źle się wyraziłem. Jarocin jako samodzielna jednostka przestał być z dniem jak pisałem 1 lipca. Przekazane maszyny weszły na stan MD Ostrów Wlkp.
Nie miałem wiedzy stu procentowej (więc wcześniej tego nie napisałem) ,czy kociołki które pozostały obsługiwały tą linię.
Jednak taka wymiana poglądów daje dużo w lukach wiedzy jaką się posiada. Za co kol. SP45-166 dziękuję (y)
Nie zmienia to faktu , że jednak "kociołek" o nr. 049 mógł być lokomotywą na tej linii.
Jak pisałem wcześniej stawiałbym na 074.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 0 0
Zbigniew, dzięki za info.
Faktycznie, analizując fotki, to musi być SP42-074, więc masz rację.
Na stronie jest błąd, choć malowanie kociołków podobne.
SP42-049 chyba nie opuszczała rejonów Dolnego Śląska i Opolszczyzny, aż do modernizacji na SU42-502.
Pociągi na obiegu Śrem - Śrem Odlewnia były faktycznie wpychane, z kierownikiem pociągu stojącym w otwartych drzwiach ostatniego (pierwszego) wagonu.
Tutaj inne zdjęcie takiego pociągu, źródło: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,6374256
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
Ta SM42 w malowaniu PKP Intercity jest ładniejsza od poprzednio wypuszczonej, bo ma barierki w odróżniającym się białym kolorze, oraz logo spółki na bocznych ścianach.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Oprócz górnych żaluzji na tłumiku (czego nie posiada oryginał), nie widzę żadnych innych odstępstw.
Dla mnie do zaakceptowania, chyba że Pan Bynio miał coś jeszcze na myśli.
Lokomotywa powinna mieć taką obudowę tłumika jak np. SM42-1021.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Też innych różnic nie wiedzę prócz tych żaluzji. Ponownie mnie bardzo razi zbyt jasno popielata ostoja i ten niebieski też jakiś taki....sam nie wiem. No ale w świetle dziennym może to wyglądać całkiem inaczej, mam nadzieję.
 

Podobne wątki