Jest to prawdopodobnie pokłosie wygłaszanych powszechnie na forum komentarzy podkreślających "wyjątkowo niską" cenę tych modeli. W tym momencie modele siódemek i ósemek SK stają się coraz mniej konkurencyjne względem wyraźnie lepszego modelu SM.
W pewnym sensie masz rację Michał, coś w tym może być, aczkolwiek "wyjątkowo niska cena" jest kompromisem w stosunku do pewnych uproszczeń, które My potencjalni nabywcy jesteśmy w stanie za tą cenę zaakceptować.
Nie mniej jednak wykorzystanie takiej sytuacji jest działaniem w pewnym sensie logicznym, aczkolwiek krótkofalowym i niewątpliwie odbije się czkawką producentowi, w postaci...
...jak słusznie zauważył Karol:
Dla portfela, jak dla portfela, ale czy producenci to udźwigną ? Spadek sprzedaży jest nieunikniony, a to może zablokować opracowanie kolejnych modeli.
P.S.
Rozumiem, że w ramach rekompensaty doczekamy się wreszcie głośno zapowiadanych fototrawionych tablic, które miały być dołączane do modelu SM42-1021 z Zakładu Taboru w Łodzi.
Dokładnie, ja dodam jeszcze, że w tej cenie która była, oczekiwałem modelu dopracowanego, oczywiście idąc na pewien kompromis, akceptując model w formie takiej jaka jest, z uproszczeniami, ALE...
bez wszelkiego rodzaju baboli, m.in. bez śladów kleju, z zamontowanymi odpowiednio elementami i bez uszkodzeń i przepolerowań lakieru, etc... (oczywiście z rozpędu opisałem wady wystepujące w modelach EU07/EP07, których nie dopatrzyłem się w (kilku które posiadam) modelach SM42/SP42)
W tej nowej cenie, rozumiem, że takie babole nie będą występowały wcale i zakupy znów będą przyjemnością (nawet pomimo wydanych większych pieniędzy), a nie stresem związanym z niespodzianką w paczce i ponosząc dodatkowe koszty związane z robieniem trasy na pocztę bądź nabijania km do sklepu w celu poświecenia cennego czasu i wymiany babola.
Niestety wzrosły koszty produkcji
- stąd wynika podwyżka cen wszystkich modeli
, nie tylko EU/EP07, EP08, SM/SP42 ale także modeli wagonów piętrowych typu Görlitz 88, a w ostatnim kwartale roku podwyżka zapewne obejmie również modele wagonów typu 120A oraz ET41. Również kolejny realizowany model ma być o 30% droższy niż zakładano wcześniej. Robi się nie ciekawie dla portfela
.
Dokładnie, także piętrowe "Bohuny" zanotowały wzrost ceny niestety.
O ile można zrozumieć wzrost kosztów produkcji, o tyle nie rozumiem tego działania wcale w stosunku do modeli,
które zostały już wyprodukowane, a cena wzrasta z dnia na dzień w "przed dzień" ich premiery... (zamówiona EP08)
Albo co gorsza już w trakcie ich sprzedaży (!!!) jak było teraz w przypadku piętrowych Rzeszowskich "Bohunów" Görlitz 88...
Do tego co mogło być powodem tak nagłych i niespodziewanych wzrostów cen, sytuacja na Ukrainie???
O ile w sytuacji jednego zakupionego modelu nie ma co się rozwodzić w temacie 6-7 procentowego wzrostu, o tyle przy zakupie wiekszej ilości modeli, oraz uproszczonego modelu droższym o 30% sytuacja jest nie do zaakceptowania.