• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
Myślę, że po tym zestawieniu lepiej będzie widać:
Zobacz załącznik 281652
Fajne zestawienie (y)
Zastanawiam się tylko czy nie lepiej przyporządkować SP42-037 do epoki Vc. Data naprawy wskazuje na epokę Va, ale model odwzorowuje stan lokomotywy od 2003 roku. Pod koniec 2002 roku SP42-037 trafiła do lokomotywowni w Skarżysku-Kamiennej. W 2003 roku miała odnowione malowanie i otrzymała charakterystyczne żółte detale, które zostały uwzględnione w modelu.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Fajne zestawienie (y)
Zastanawiam się tylko czy nie lepiej przyporządkować SP42-037 do epoki Vc. Data naprawy wskazuje na epokę Va, ale model odwzorowuje stan lokomotywy od 2003 roku. Pod koniec 2002 roku SP42-037 trafiła do lokomotywowni w Skarżysku-Kamiennej. W 2003 roku miała odnowione malowanie i otrzymała charakterystyczne żółte detale, które zostały uwzględnione w modelu.
Dzięki za spostrzeżenie, jutro naniosę poprawkę.

SM42-678 oraz SM42-1069 (a w zasadzie SM 42-1069...).
Niestety w sztucznym oświetleniu.
Wydaje mi się, że 1069 jest delikatnie ciemniejsza jeśli chodzi o kolor niebieski. Limonkowe poręcze i paski są na pewno ciemniejsze niż w przypadku 678.
Niestety emblemat FABLOK jest zamocowany po złej stronie. Mam nadzieję, że nie jest klejony i łatwo będzie można go usunąć z tylnego przedziału maszynowego. W przypadku SM42-1083 nie udało mi się go zdemontować, aby model odpowiadał oryginałowi.

DSCF1060.jpg DSCF1064.jpg DSCF1065.jpg DSCF1070.jpg DSCF1073.jpg
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
915 38 3
Zgodnie z tym co pisał kolega ffox, gdybyś się przyjrzał na zdjęcia SU42, to byś zobaczył, że buda lokomotywy SU42 nieco się różni: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=3631 - np. "to coś" odstające z boku - co ma związek z zastąpieniem kotła WB-5 (służącego do ogrzewania parowego wagonów w SP42) agregatem prądotwórczym.
Powiem szczerze że nie rozumiem całego biadolenia o niemożności seryjnego wykonania SU42-5xx. Skoro główną i najbardziej widoczną różnicą jest dodatkowa wystająca obudowa przedziału agregatu ogrzewczego, to w czym problem dorobić ją jako oddzielną część do naklejania (vide sławetne wytłoczki klimatyzatora dla wersji PKP Energetyka)? Tyle że nie luzem w woreczku, ale doklejanie już na etapie produkcji i potem malowanie w barwy "Polsat". Skoro sklep z rybnika daje radę, to tym bardziej masowy wielkoseryjny producent powinien bez problemu sobie z takim detalem poradzić. Akurat dorobić coś ekstra i doklejać bez ingerencji w bazowy model- moim zdaniem nie jest problemem. Gorzej gdy trzeba byłoby coś "ująć" z formy, wycinać w wytłoczce już wykonanej.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Powiem szczerze że nie rozumiem całego biadolenia o niemożności seryjnego wykonania SU42-5xx. Skoro główną i najbardziej widoczną różnicą jest dodatkowa wystająca obudowa przedziału agregatu ogrzewczego, to w czym problem dorobić ją jako oddzielną część do naklejania
Pokrywa w tylnym przedziale maszynowym jest inna z jednej jak i drugiej strony - wymagałoby to dwóch form.
Jest jeszcze jakiś dodatkowy kominek na przednim przedziale maszynowym.
2015-03-28_085559.jpg

http://dcc24.eu/node/874/493

Skoro sklep z rybnika daje radę, to tym bardziej masowy wielkoseryjny producent powinien bez problemu sobie z takim detalem poradzić.
Cena SU42 z Rybnika nie była w cenie sklepowej SM42 (~450 zł) tylko dużo więcej.
Tym bardziej, że to były przerobione SM42, a nie SP42.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
915 38 3
Rzeczywiście- z drugiej strony nieco wypukła żaluzja jest. Mimo wszystko uważam że dałoby się to zrobić przy niewielkim wzroście ceny. To byłyby dość proste i nieskomplikowane wytłoczki. Kominek można sobie w ogóle darować (choć on najprostszy do wykonania), skoro mamy dwa "prawe" wózki, a pod ostojnicą SP42 bebechy typowe dla SM42 a nie kociołka.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
519 41 1
Nowsza SM42-1069 ma jakby bardziej zaakcentowane końcówki, wydają się większe i wyraźniejsze niż w SM42-678.
Ta na zdjęciu łączonym podoba mi się najbardziej ;)
 

pptasinski

Aktywny użytkownik
Reakcje
77 0 0
Zwróćcie uwagę jak odbieracie najnowszy wypust Piko, w moim egzemplarzu był tylko jeden emblemat Fabloka (ten dodatkowy w woreczku). Mam nadzieję że można dokupić bo mi osobiście podoba się bardziej z dwoma.
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.160 98 2
Ja swój model zakupiłem osobiście, wyczulony sprawdziłem na miejscu. Wklejam foto, gdzie w moim egzemplarzu znajdował się przy zakupie woreczek z emblematem (spód plastikowej wypraski). Teoretycznie w moim odczuciu nie powinien odpaść...
a.jpg
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
W sumie, to od stonki Cargo wszystko się tu zaczęło... :)
W sumie to fajnie by było, gdyby i na niej się skończyło. Oczywiście nie na tej, ale na trzeciej, w trzecim schemacie malowania (w trzech odcieniach koloru niebieskiego). To byłby ciekawy model (tworzący swoistą klamrę kompozycyjną) w sam raz na zakończenie produkcji (spod znaku SK Model) pierwszego wielkoseryjnego modelu spalinowej lokomotywy polskiej konstrukcji. Niestety nie wiem jak przyjąłby go nasz rynek. Jeżeli SK Model nie zdecydowałby się na takowe zakończenie produkcji wyłącznie na rynek polski, to może produkcję ogólnodostępną prowadzoną później przez PIKO, rozpocząć właśnie od takiej Stonki w niewątpliwie ciekawym schemacie malowania PKP Cargo. Swoją drogą, to czy ktoś wie, ile lokomotyw serii SM42 otrzymało takie malowanie (w trzech odcieniach koloru niebieskiego)?
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki