• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SM42-003

Irokez46

Znany użytkownik
#1
Przed chwilą dostałem fotkę od kolegi Osy z Helu z SM42-003.Jest to najniższy numer tej lokomotywy, będący w dalszym ciągu na chodzie.
Czy ktoś wie w związku z tym czy numery 001 oraz 002 gdzieś się zachowały w muzeach albo skansenach?Do tej pory najniższy, który widziałem to 014 stojąca na Odolanach.

P1010526.jpg

P1010569.jpg
 
#4
Nie wiem czy dalej SM42-002 stoi w Ełku, ponieważ została wykupiona w przetargu. SM42-001 niestety nie istnieje w latach '90 została zezłomowana. Czyli SM42-003 jest obecnie najmniejszym jeżdżącym numerem.
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#12
Zbyszek - zobacz ile w Czechach masz społecznych muzeów, a ile u nas... Nawet w liczbach bezwzględnych biją na nas głowę... A per kapita to już totalnie dramat...
Ariel! ja tam się zaraz gotuję jak czytam takie coś, tzn. nie Twoją wypowiedź. Mogli ją dać PSMK, oczywiście nie za darmo, bo pewnie nie mogą. No to sprzedać. Za 1 złoty polski. Decydentom można pokazać np. Lużną, albo zbiór muzealny kolei słowackich w Bratysławie, ale to pewnie daremny trud, bo białe kołnierzyki pewnie w tej delegacji, nachlali by się czeskiej, taniej wódy i naspraszali dziwek.
 
#13
Ariel! ja tam się zaraz gotuję jak czytam takie coś, tzn. nie Twoją wypowiedź. Mogli ją dać PSMK, oczywiście nie za darmo, bo pewnie nie mogą. No to sprzedać. Za 1 złoty polski. Decydentom można pokazać np. Lużną, albo zbiór muzealny kolei słowackich w Bratysławie, ale to pewnie daremny trud, bo białe kołnierzyki pewnie w tej delegacji, nachlali by się czeskiej, taniej wódy i naspraszali dziwek.
U nas raczej póki co koniec - ściągamy to jeszcze mamy rozsiane po Polsce. Ale jest KSK, jest Jarocin, Jaworzyna, Kościerzyna czy Karsznice - to wszystko spoza trupy PKP. Swego czasu my i Koledzy z Pyskowic (nb też ofiary pazerności NZ-tów) kupowaliśmy maszyny (m.in. z Ełku) za symboliczny 1000 zł. Co do Luźnej - to jest o ironio muzeum CD na zasadach odrębnego Zakładu Taboru!!
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#14

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
#15
Kościerzyna?:ROFL: Miasto przejęło, to co w kojcu, a za płotem to nie miną ''dwie niedziele'', i Claytony pójdą na złom. Jakaś tam jaskółeczka tej jesieni jest, bo właśnie Ty2 pojechał do Jabłonowa Pomorskiego na pomnik.
Ja tam się cieszę, że coś się zrobiło w sprawie tego Ty2 i wreszcie wygląda to jak parowóz, a nie jak sterta pordzewiałej stali. Znaczy się, że można!
A tak wyglądał w Kościerzynie:
Przechwytywanie w trybie pełnoekranowym 2012-10-26 083949.bmp.jpg

A obecnie wygląda tak (zdjęcie z linku Zbyszka w celu porównania)
Ty2-680_1.jpg


Jestem ciekawy ile PLN-ów pochłonęło to odrestaurowanie? Czy ktoś ma więcej informacji na ten temat? Jestem również ciekawy, ile jeszcze trzeba by włożyć kasy, aby parowóz przywrócić do wersji "czynnej"? Byłaby niezła gratka dla turystów - Ty-grekiem z towarową "Costeriną" - szlakiem wśród kaszubskich jezior - ach marzenia!
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
#16
Też troszkę zjadę z tematu głównego.
Muzeum Kolejki Wąskotorowej w Wenecji ma też dostać Ty42-149 z Bydgoszczy, ale trwa ...... pisanie listów od i do PKP : http://smkznin.pl/forumsmk/viewtopic.php?t=60

Niby mają zachować dla potomności ale właściwe osoby z PKP .... liczą czy im się to opłaca, czy też może jak napisał Zbyszek
n-orma w Naszym bantustanie. Jakaś spółka córka PKP, albo inny nieślubny miot zyskał na tym 2425,78 zł netto.
wartość złomu popchnie transakcje w kierunku.... huty.
 

Podobne wątki