• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SM31 - ciężka lokomotywa manewrowa

JacekZet

Znany użytkownik
#21
Ostrowskie SM31 o numerach 068,069,111,112 i 131 były wykorzystywane do obsługi stacji rozrządowej Nowe Skalmierzyce. Po jej likwidacji cześć (np 111 i 112) trafiła do Jarocina.
 

newermind

Znany użytkownik
ŁKMK
#35
27. 07. 2008 r. Łódź Olechów, SM31-150 opuszcza grupę rozrządową tutejszej stacji. Przez dłuższy czas po przybyciu do Łodzi, lokomotywa ta jeździła z opisem ze śląskiej DOKP. Niestety nie pamiętam konkretnej lokomotywowni. Na zdjęciu ma już opis łódzki.
Pozdrawiam.
2008_0727_183726AA.JPG
 

avecez

Aktywny użytkownik
#36
SM31 pamiętam z dworca w Kędzierzynie-Koźlu. Chyba ze składem osobowym do Nysy. Tylko który to był rok? Na pewno przed 2000.
Znalazłem takie coś przed chwilą:

https://wrphoto.eu/details.php?image_id=22277&mode=search
http://www.fotokolej.pl/img-sm31-144-3334.htm
http://www.starejuchy.pl/kolej/mariusz/slokim/index.html
http://www.peter384.cal24.pl/s/31/31.html
http://kolejpodsudecka.pl/portal-galeria-lokomotywa-7.html
http://rail.phototrans.eu/14,114985,0,FabLok_411D_SM31_116.html
https://fryc.flog.pl/archiwum/tag/galeria-sm31/0/popularnosci

to tak parę linków na szybko.
Doczekać się nie mogę np SM31-008 lub innych, które były w Kędzierzynie w skali 1:87 ;-) .
 
Ostatnio edytowane:

Alex D

Aktywny użytkownik
#37
Lokomotywy serii SM31 od wielu lat przypisane są do stałej obsługi bocznicy kolejowej kopalni "Wujek" w Katolewicach Brynowie ,a stacjonują na stacji kolejowej Katowice Ligota.
SM 31 ligota.jpg

Lokomotywy te mają do pokonania duże wzniesienie które widać na zdjęciach poniżej:

Dojazd do KWK 1.jpg

Dojazd do KWK.jpg

Tor do kopalni wspina się do wysokości wiaduktu stąd potrzeba tak mocnej lokomotywy.
Dodam jeszcze, że Politechnika Śl. prowadził w latach około 1999r. badania (pomiary obciążenia i charakterystyk) lokomotywy w celu jej modernizacji i zastąpienia silnika dieslowskiego jednostką bardziej ekonomiczną i bardziej dopasowaną do tej konkretnej pracy.
(gdzieś miałem te charakterystyki, ale teraz już nie pamiętam:confused:)
 
Ostatnio edytowane:
#40
Witam, nie udzielam się na forum ale też bardzo lubię SM31. Lokomotywy te z lok. Kraków- Płaszów również miały swój epizod przy pociągach osobowych na lini 117 Kalwaria Lanckorona - Bielsko Biała. Pod koniec lat 80-tych miałem okazję prowadzić taki pociąg nr. 43214 Bielsko Biała - Kraków Płaszów. W porównaniu z "tandemem" SP42 było to niezłe doświadczenie.