Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Jest bardzo proste i zarazem genialne rozwiązanie: przerzutnik bistabilny sterujący przekaźnikem. Warunek: czujniki na torach wjazdowych typu np. kontaktron.
@salamanca fajne to działa podobnie jak moduł pętli tylko nie rozwiązuje problemu niezależnego zasilania z dwóch centralek, systemami dcc torów H0 i H0e
Odizoluj całe skrzyżowanie ale pod spodem połącz końce z przed skrzyżowania i zesprzęgl z semaforem styk i daj kawałek odizolowanego toru. Po otwarciu danego semafora pojawi się napięcie na skrzyżowaniu i na kawałku odizolowanym przy semaforze na drugim torze pociąg na izolowanym stanie ale będzie zachowana ciągłość zasilania bez wchodzenia systemów zasilania sobie w drogę.
To tak z grubsza taki zarys mi się widzi, jak cię to zainteresuje to mogę rozrysować i sprecyzować wszystko
Konieczne nie ale chciałbym przewidzieć taką możliwość. To skrzyneczka typowo spotkaniowa więc nie będzie semaforów osłaniających. Wszystko, cała automatyka musi się więc na niej zmiescic.
A moze obracane szlabany i podlaczone z nimi mikrostyki do myszek - jak szlaban jest obrocony na blokowanie waskotorowki to prad jest na normalnym, i na odwrot.
Zaleta: od razu widac co ma droge przebiegu.
Weź frog juicery (double), uproszczą wiele. Unikniesz przypadków "Oj zapomniałem przełączyć"
Aktualnie jest black friday w sklepie tamvalley ;-)
jak USA za daleko to można je kupić w UK, cenowo wychodzi tyle samo jakbyś ściągał z USA
@Zvolack pisze:
to zapewne wymaga wyposażenia lokomotyw w magnes a coś bez ingerencji w tabor?
Kiedyś robiłem coś takiego dla DRIM-u. Wykorzystałem wtedy specjalne czujniki umieszczone w torach (gumiakach). Miały wbudowany kontaktron i magnes na popychaczu na który naciskały koła podczas najazdu. Może by coś takiego wykombinować...?
Skrzyżowanie gotowe. Wybrałem polaryzację mechaniczną Zmiana polaryzacji następuje poprzez przekręcenia klucza zwrotnicowego. Pod spodem pracują sprzęgnięte dwa przełączniki MTS-402 Odłączane są odcinki izolowane przed skrzyżowaniem i polaryzowane skrzyżowanie w zależności od kierunku jazdy. Bez klucza otwarty jest przejazd torem normalnym aby przejechać wąskim trzeba "zdobyć" klucz i zmienić polaryzację.
Po dalsze postępy moich prac modelarskich i kontakt ze mną zapraszam na mój fanpage na facebook
O tym, czego sie nie da to znam z otwieraniem parasolem w pewnej części ciała.
Na opublikowanych niedawno filmach pana Sojdy z jazdy drezyną z Katowic do Miasteczka Śląskiego są chyba jeszcze dwa takie skrzyżowania
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.