Idealnie by było gdyby ktoś mocny w elektronice i dcc zrobi układ tym sterujący przy założeniu dwóch osobnych systemów dcc tak aby to zautomatyzować czyli wyeliminować analogowy hebelek oraz możliwość zwarcia pomiedzy dwoma centralkami
Tylko jeszcze ten układ sterujący musi wiedzieć, do którego systemu DCC podłączyć w danej chwili te wspólne elementy skrzyżowania. Najprościej chyba powiązać to ze wskazaniami semaforów osłaniających to skrzyżowanie, jezeli są ze wszystkich czterech stron. Inna możliwość to wykorzystanie jakichś czujników wykrywających zbliżający się do skrzyżowania pociąg. Można to chyba nawet zrobić bez specjalnej elektroniki (jeżeli np. semafory sterowane są analogowo), wykorzystując przekaźnik do podawania sygnału DCC na skrzyżowanie. W obu wypadkach konieczna jest dyscyplina, by w pobliżu skrzyżowania (w obszarze wykrywania przez czujniki) był tylko jeden pociąg, a przy semaforach, żeby nie było jazd bez podanego sygnału.
A jeżeli poizoluje się to tak, jak narysował kolega Zaqu, to chyba w ogóle nie potrzeba niczego przełączać, pod warunkiem, że przerwy są na tyle szerokie, że koło nie zrobi zwarcia.