• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm. Skrzyżowanie H0/H0e

Piotr M.

Moderator For Techniki Mod. i Prawdziwa kolej
Zespół forum
#65
Odizoluj całe skrzyżowanie ale pod spodem połącz końce z przed skrzyżowania i zesprzęgl z semaforem styk i daj kawałek odizolowanego toru. Po otwarciu danego semafora pojawi się napięcie na skrzyżowaniu i na kawałku odizolowanym przy semaforze na drugim torze pociąg na izolowanym stanie ale będzie zachowana ciągłość zasilania bez wchodzenia systemów zasilania sobie w drogę.
To tak z grubsza taki zarys mi się widzi, jak cię to zainteresuje to mogę rozrysować i sprecyzować wszystko :)
 

Alana

Aktywny użytkownik
#68
A moze obracane szlabany i podlaczone z nimi mikrostyki do myszek - jak szlaban jest obrocony na blokowanie waskotorowki to prad jest na normalnym, i na odwrot.
Zaleta: od razu widac co ma droge przebiegu.
 
#70
@Zvolack pisze:
to zapewne wymaga wyposażenia lokomotyw w magnes a coś bez ingerencji w tabor?

Kiedyś robiłem coś takiego dla DRIM-u. Wykorzystałem wtedy specjalne czujniki umieszczone w torach (gumiakach). Miały wbudowany kontaktron i magnes na popychaczu na który naciskały koła podczas najazdu. Może by coś takiego wykombinować...?
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
Zespół forum
PKMK
#75
Ale detekcję można również zrealizować za pomocą przekładnika prądowego, wtedy to założenie będzie zrealizowane. ;)
 

Zvolack

Moderator
Zespół forum
FREMO Polska
H0e
#78
Skrzyżowanie gotowe. Wybrałem polaryzację mechaniczną :) Zmiana polaryzacji następuje poprzez przekręcenia klucza zwrotnicowego. Pod spodem pracują sprzęgnięte dwa przełączniki MTS-402 Odłączane są odcinki izolowane przed skrzyżowaniem i polaryzowane skrzyżowanie w zależności od kierunku jazdy. Bez klucza otwarty jest przejazd torem normalnym aby przejechać wąskim trzeba "zdobyć" klucz i zmienić polaryzację.

20170926_005827.jpg



20170926_005854.jpg


Polaryzacja.jpg
 

J1974H0

Znany użytkownik
#79
Super. Ta sama koncepcja co moje skrzyżowanie TT/TTe (wciąż niewykończone).
Zobacz załącznik 438861
Pamiętam ten segment gdy pokazałeś jeszcze sam pomysł na forum TT. Bardzo ładnie to wygląda. Gratulacje.
[DOUBLEPOST=1506401129][/DOUBLEPOST]
Skrzyżowanie gotowe. Wybrałem polaryzację mechaniczną :) Zmiana polaryzacji następuje poprzez przekręcenia klucza zwrotnicowego.
Świetny pomysł. Tym bardziej, gdy na makiecie występują "wplecione" w jej sterowanie elementy z prawdziwej kolei. Naprawdę ekstra sprawa :love: