• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Skrzyżowanie H0/H0e

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
#41
No to mam nadzieję, ze mnie nikt nie za....ten teges... Z innej części kraju:
Źródło:
IMG_20161123_155952[1].jpg


Treść:
IMG_20161123_155905[1].jpg

...
IMG_20161123_155942[1].jpg

Może się przyda w tych rozważaniach...

Pozdrawiam z MMz:)

ps. skaner mam walnięty, posłużyłem się telefonem...
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
#44
...i istnieje obecnie pod ruchem w Tarnowskich Górach. Bocznica wojskowa normalnotorowa ze szlakiem 785mm. Z każdej strony osłonięte semaforami sterowanymi z nastawni TGB.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#46
Hebelek do polaryzowania skrzyżowania osobnymi systemami DCC dla każdej szerokości toru. Schemat elektryczny podłączenia wrzucę wieczorem.

8.jpg
 

Zaqu

Znany użytkownik
#48
Ten krzyżak to samoróbka czy jakiś gotowy wyrób?
Wrzuć dokładniejszą fotkę z góry. Proszę.
A jak coś ciekawego jest to i z dołu.

Zastanawiam się, nie dało się tego zrobić tak żeby dwa systemy się nie stykały w ogóle bez konieczności polaryzowania?
Tak żeby np rozciąć i odizolować szyny H0e od H0?
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#49
Ten krzyżak to samoróbka czy jakiś gotowy wyrób?
Wrzuć dokładniejszą fotkę z góry. Proszę.
A jak coś ciekawego jest to i z dołu.

Zastanawiam się, nie dało się tego zrobić tak żeby dwa systemy się nie stykały w ogóle bez konieczności polaryzowania?
Tak żeby np rozciąć i odizolować szyny H0e od H0?
Krzyżak mojej produkcji natomiast rozizolowanie tak aby systemy nie stykały sie wogóle wydaje mi sie niemożliwe.
 

Piotr M.

Moderator For Techniki Mod. i Prawdziwa kolej
Zespół forum
#52
Teoretycznie rozważając problem można szynę rozciąć i w miejsce szczeliny po "brzeszczocie" wstawić jakiś dielektryk, płytkę PCV, czy coś w ten deseń, oszlifować aby nie wystawała poza obrys szyny będzie dobrze. Teoretycznie ;)

Podobne skrzyżowanie, szersze i węższe zarazem (1520/600) jest lub już było, w Hajnówce, a konkretnie w Skupowej.

Zdjęcie z koleje.wask.pl
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#53
@stare tory to nie jest takie proste... już to rozkminiałem.. dodaj do tego rysunku szyny kierujące i zobaczysz jaki to bałagan.. co oczywiście nie znaczy że nie da się..
Problem jest inny: jak zasilić dojazdowe tory w obrębie tej skrzynki tak aby uniemożliwić zwarcie sygnału z dwóch centralek.
Dokładniej tak aby napięcie zasilające dojazdowe tory od 1a-b do 4a-b pojawiało się tylko dla odpowiedniego kierunku H0 lub H0e.
Oczywiste polaryzowanie boosterów w sieciach dcc pomijam.

Polaryzacja.jpg
 
#54
Problem rzeczywiście nie jest łatwy do ogarnięcia. W fabrycznych przejazdach tego typu producenci rozwiązują to w dość prosty sposób stosując plastikowe elementy w punkcie przecinania się torów.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#55
Idealnie by było gdyby ktoś mocny w elektronice i dcc zrobi układ tym sterujący przy założeniu dwóch osobnych systemów dcc tak aby to zautomatyzować czyli wyeliminować analogowy hebelek oraz możliwość zwarcia pomiedzy dwoma centralkami :)
 
#56
Jest to do zrobienia wykorzystując moduł pętli ale niestety tylko w przypadku sterowania jedną centralą. Najprostsze rozwiązanie aby nie machać hebelkiem ręcznie: Zastosować przekaźnik sterowany dekoderem funkcyjnym.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
#59
Idealnie by było gdyby ktoś mocny w elektronice i dcc zrobi układ tym sterujący przy założeniu dwóch osobnych systemów dcc tak aby to zautomatyzować czyli wyeliminować analogowy hebelek oraz możliwość zwarcia pomiedzy dwoma centralkami
Tylko jeszcze ten układ sterujący musi wiedzieć, do którego systemu DCC podłączyć w danej chwili te wspólne elementy skrzyżowania. Najprościej chyba powiązać to ze wskazaniami semaforów osłaniających to skrzyżowanie, jezeli są ze wszystkich czterech stron. Inna możliwość to wykorzystanie jakichś czujników wykrywających zbliżający się do skrzyżowania pociąg. Można to chyba nawet zrobić bez specjalnej elektroniki (jeżeli np. semafory sterowane są analogowo), wykorzystując przekaźnik do podawania sygnału DCC na skrzyżowanie. W obu wypadkach konieczna jest dyscyplina, by w pobliżu skrzyżowania (w obszarze wykrywania przez czujniki) był tylko jeden pociąg, a przy semaforach, żeby nie było jazd bez podanego sygnału.

A jeżeli poizoluje się to tak, jak narysował kolega Zaqu, to chyba w ogóle nie potrzeba niczego przełączać, pod warunkiem, że przerwy są na tyle szerokie, że koło nie zrobi zwarcia.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#60
Nie da się to tylko napluć gołemu do kieszeni.:gwizd: Czarne elementy nie są podłaczone do jakiegokolwiek zasilania.

Zobacz załącznik 436071
Krzysiu życzę powodzenia w wykonaniu takiego układu :) ja uważam że trzeba zasosować złaczki izolowane i cały krzyżak izolować na bezpiecznej długości aby lok stanął jak przejedzie nieproszony. Przełączanie trzeba zrobić zwykłym przełącznikiem z układem styków 2x3. Objaśnię o co mi chodzi przy realizacji.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki