Kiedyś przy dyskusji o Impulsach wyniknął podobny temat, że pomimo ich zgodności elektrycznej, nie dało się ich łączyć ze sobą bo miały sprzęgi różnych producentw.
W to, że nie chciały się łączyć elektrycznie - w to jestem w stanie uwierzyć ( mogły się "nie widzieć"), pneumatycznie tj przewód główny (PG) i przewód zasilający (PZ) i mechanicznie to nie bardzo...,chyba że ktoś coś uszkodził i naprawy tego gwarancja nie obejmowała i stąd usługa ekstra. Wiem z doświadczenia- współpracowałem z serwisami i Pesy i Newagu...(zanim zacząłem jeździć)
Co do warunków jakie powinny być spełnione to wszystko określają normy oraz karty UIC...
Normy:
PN-H-93408:1997 Kształtowniki stalowe wagonowe walcowane na gorąco.
PN-70/K-02056 Tabor kolejowy normalnotorowy. Skrajnie statyczne.
PN-92/K-02100 Tabor kolejowy. Hałas. Ogólne wymagania i badania.
PN-85/B-13059 Szyby bezpieczne hartowane dla kolejnictwa.
PN-C-94117:1997 Bloki i wieczka ebonitowe do akumulatorów wagonowych.
PN-80/C-94134 Węże gumowe hamulcowe taboru kolejowego.
PN-84/H-84027.00 Stal dla kolejnictwa. Gatunki. Ogólne wytyczne.
PN-H-44027-1:1994 Stal da kolejnictwa Koła bose. Gatunki.
PN-84/H-84027.02 Stal dla kolejnictwa. Odkuwki swobodnie kute. Gatunki.
PN-91/H-84027.03 Stal dla kolejnictwa. Osie zestawów kołowych do pojazdów szynowych. Gatunki.
PN-88/H-84027.04 Stal dla kolejnictwa. Odkuwki urządzenia sprzęgowego. Gatunki.
PN-84/H-84027.06 Stal dla kolejnictwa. Obręcze do kół pojazdów szynowych. Gatunki.
PN-H-33009:1996 Stal. Kęsiska, kęsy i pręty walcowane na gorąco dla kolejowych urządzeń sprzęgowych.
PN-88/H-94114.04 Tabor kolejowy normalnotorowy. Koła bose nie obrobione mechanicznie
do zestawów kołowych zespołów trakcji elektrycznej i tendrów D=860 mm. Wymiary.
PN-88/H-94114-05 Tabor kolejowy normalnotorowy. Koła bose nie obrobione mechanicznie do zestaw6w kołowych wagonów i tocznych zestawów zespołów trakcyjnych D=820 mm. Wymiary.
PN-K-88202: 1996 Tabor kolejowy. Odlewy ze staliwa. Wymagania i badania.
PN-K-02040-1:1996 Tabor kolejowy Napisy i znaki. Wymagania ogólne.
PN-K-02040-2:1996 Tabor kolejowy- Napisy i znaki. Pismo.
PN-K-02040-4:1997 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Znaki klasyfikacyjne i numer inwentarzowy pojazdu.
PN-K-02040-5:1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Napisy i znaki dotyczące okresowych napraw i przeglądów.
PN-K-02040-6:1996 Tabor kolejowy- Napisy i znaki. Napisy i znaki hamulca.
PN-K-02040-7:1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Znaki miejsc podparcia przy podnoszeniu pojazdu.
PN-K-02040-8:1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Napisy i znaki na pojazdach spełniających przepisy UIC.
PN-K-02040-9:1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Znaki długości, rozstawu osi skrajnych i czopów skrętnych pojazdu oraz rozstawu osi w wózkach.
PN-K-02040-10:1996 Tabor kolejowy- Napisy i znaki. Znak wytrzymałości sprzęgu śrubowego na rozciąganie.
PN-K-02040-11.1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Tablice zastępcze stosowane do pojazdów nie mających tablicy firmowej.
PN-K-02059:1994 Tabor kolejowy. Tablice i znaki ostrzegawcze przed porażeniem prądem elektrycznym.
PN-K-02511:2000 Tabor kolejowy. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe materiałów. Wymagania.
PN-91/K-02501 Tabor kolejowy. Intensywność dymienia materiałów podczas spalania. Wymagania i badania.
PN-92/K-02504 Tabor kolejowy. Pomiar sztywności skrętnej.
PN-93/K-0 2505 Tabor kolejowy. Stężenie tlenku i dwutlenku węgla wydzielanych podczas rozkładu termicznego lub spalania materiałów. Wymagania i badania.
PN-K-02508:1999 Tabor kolejowy. Właściwości palne materiałów. Wymagania i metody badań.
PN-92/K-88151 Tabor kolejowy. Obsady wstawki i kliny klocków hamulcowych. Ogólne wymagania i badania.
PN-93/K-88156 Tabor kolejowy. Sprzęgi hamulcowe.
PN-93/K-88158 Tabor kolejowy. Osie zestawów kołowych. Nakiełki
PN-81/K-88171 Tabor kolejowy. Sprężyny śrubowe walcowe.
PN-61/K-88174 Tabor kolejowy. Sprężyny pierścieniowe. Pierścienie.
PN-K-88177:1998 Tabor kolejowy. Hamulec. Wymagania i metody badań.
PN-K-88182:1997 Tabor kolejowy. Cylindry hamulcowe. Wymagania i badania.
PN-K-88183:1997 Tabor kolejowy. Sprężyny cylindrów hamulcowych. Wymagania i badania.
PN-K-88203:1996 Tabor kolejowy. Amortyzatory hydrauliczne. Wymagania i badania.
PN-K-88207:1998 Tabor kolejowy. Zbiorniki sprężonego powietrza. Wymagania i metody badań.
PN-91/K-91032 Tabor kolejowy. Obręcze nieobrobione do zestawów kołowych.
PN-75/K-91033 Tabor kolejowy. Pierścienie zaciskowe do zestawów kołowych.
PN-91/K9-1034 Tabor kolejowy. Obręcze obrobione do zestawów kołowych.
PN-K-91041:1994 Tabor kolejowy. Koła bose do zestawów kołowych. Wymagania i badania.
PN-K-91042 Tabor kolejowy. Obręcze nieobrobione do zestawów kołowych. Wymagania i badania.
PN-92/K-91043 Tabor kolejowy. Koła bose obrobione do zestawów kołowych.
PN-92/K-91045 Tabor kolejowy. Zestawy kołowe. Wymagania i badania.
To co znalazłem w archiwum, stan na 2006... ( w formie "doc'a", resztę mam niestety tylko w PDFie)
Tu z 2013 jako fragment umowy przetargowej z PKPIC ( pewnie także fragment SIWZ...)
https://www.intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/rok 2013/Naprawa rewizyjna 40 podwozi wagonów (15-03-2013)/SIWZ 40 podwozi Zał nr 7 UMOWA Zał nr 3 przepisy.pdf
Pozdrawiam z MMz