• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SKM Warszawa - tylko zdjęcia

Twój ulubiony tabor w służbie SKM Warszawa to (proszę zazanaczyć tylko 1 odpowiedź):


  • Ogółem głosujących
    39

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#41
czy SKMW stosuje sprzęgi jednego producenta, które pozwalają na mechaniczne połaczenie pomiędzy własnym taborem? Zdaję sobie prawę, że elektrycznie na pewno nie.
A czy muszą być jednego producenta? Wystarczy, by były zgodne z normą, jest zdaje się norma na sprzęg Scharfenberga i to międzynarodowa. Również kwestia połączeń elektrycznych jest zdaje się znormalizowana (pytanie, czy wszyscy tego przestrzegają, ale to już inna sprawa).
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#42
Poniekąd można powiedzieć, że zostałem wywołany do odpowiedzi, więc:
14WE -jeśli dobrze pamiętam modernizacja - Dellner Coupler
19WE- Voith Turbo Scharfenberg Gmbh &C.O.
27WE -Voith Turbo Scharfenberg Gmbh &C.O.
35WE-Voith Turbo Scharfenberg Gmbh &C.O.

Mam nadzieję, że kolega jest usatysfakcjonowany odpowiedzią;)
Co do normy- zgadza się, ale jest ale...jak zawsze. To, że pojazdy się sprzęgną mechanicznie i pneumatycznie to pozostaje jeszcze kwestia elektryki oraz systemu sterowania i oprogramowania... A to już inna bajka:D:D:D

Pozdrawiam z MMz:)

ps. ta firma po prostu przoduje w produkcji sprzęgów, przekładni i innej mechaniki tak jak Knorr Bremse w hamulcach;)
 

DarekP

Nowy użytkownik
#44
Dziękuję za informacje o sprzęgach. Pytam dlatego, że norma jest, ale parę razy pojawiły się informacje, że Tu Voith, tam Delner i nie da się połączyć pneumatycznie.
Kiedyś przy dyskusji o Impulsach wyniknął podobny temat, że pomimo ich zgodności elektrycznej, nie dało się ich łaczyć ze sobą bo miały sprzegi róznych producentow. Podkarpacie nawet zapłaciło kiedyś za wymianę sprzegów ekstra, by mieć zgodne w EZT tego samego typu, czyli Impulsach.
 
#45
Kiedyś przy dyskusji o Impulsach wyniknął podobny temat, że pomimo ich zgodności elektrycznej, nie dało się ich łączyć ze sobą bo miały sprzęgi różnych producentw.
W to, że nie chciały się łączyć elektrycznie - w to jestem w stanie uwierzyć ( mogły się "nie widzieć"), pneumatycznie tj przewód główny (PG) i przewód zasilający (PZ) i mechanicznie to nie bardzo...,chyba że ktoś coś uszkodził i naprawy tego gwarancja nie obejmowała i stąd usługa ekstra. Wiem z doświadczenia- współpracowałem z serwisami i Pesy i Newagu...(zanim zacząłem jeździć)

Co do warunków jakie powinny być spełnione to wszystko określają normy oraz karty UIC...

Normy:

PN-H-93408:1997 Kształtowniki stalowe wagonowe walcowane na gorąco.

PN-70/K-02056 Tabor kolejowy normalnotorowy. Skrajnie statyczne.

PN-92/K-02100 Tabor kolejowy. Hałas. Ogólne wymagania i badania.

PN-85/B-13059 Szyby bezpieczne hartowane dla kolejnictwa.

PN-C-94117:1997 Bloki i wieczka ebonitowe do akumulatorów wagonowych.

PN-80/C-94134 Węże gumowe hamulcowe taboru kolejowego.

PN-84/H-84027.00 Stal dla kolejnictwa. Gatunki. Ogólne wytyczne.

PN-H-44027-1:1994 Stal da kolejnictwa Koła bose. Gatunki.

PN-84/H-84027.02 Stal dla kolejnictwa. Odkuwki swobodnie kute. Gatunki.

PN-91/H-84027.03 Stal dla kolejnictwa. Osie zestawów kołowych do pojazdów szynowych. Gatunki.

PN-88/H-84027.04 Stal dla kolejnictwa. Odkuwki urządzenia sprzęgowego. Gatunki.

PN-84/H-84027.06 Stal dla kolejnictwa. Obręcze do kół pojazdów szynowych. Gatunki.

PN-H-33009:1996 Stal. Kęsiska, kęsy i pręty walcowane na gorąco dla kolejowych urządzeń sprzęgowych.

PN-88/H-94114.04 Tabor kolejowy normalnotorowy. Koła bose nie obrobione mechanicznie
do zestawów kołowych zespołów trakcji elektrycznej i tendrów D=860 mm. Wymiary.

PN-88/H-94114-05 Tabor kolejowy normalnotorowy. Koła bose nie obrobione mechanicznie do zestaw6w kołowych wagonów i tocznych zestawów zespołów trakcyjnych D=820 mm. Wymiary.

PN-K-88202: 1996 Tabor kolejowy. Odlewy ze staliwa. Wymagania i badania.



PN-K-02040-1:1996 Tabor kolejowy Napisy i znaki. Wymagania ogólne.

PN-K-02040-2:1996 Tabor kolejowy- Napisy i znaki. Pismo.

PN-K-02040-4:1997 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Znaki klasyfikacyjne i numer inwentarzowy pojazdu.

PN-K-02040-5:1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Napisy i znaki dotyczące okresowych napraw i przeglądów.

PN-K-02040-6:1996 Tabor kolejowy- Napisy i znaki. Napisy i znaki hamulca.

PN-K-02040-7:1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Znaki miejsc podparcia przy podnoszeniu pojazdu.

PN-K-02040-8:1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Napisy i znaki na pojazdach spełniających przepisy UIC.

PN-K-02040-9:1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Znaki długości, rozstawu osi skrajnych i czopów skrętnych pojazdu oraz rozstawu osi w wózkach.

PN-K-02040-10:1996 Tabor kolejowy- Napisy i znaki. Znak wytrzymałości sprzęgu śrubowego na rozciąganie.

PN-K-02040-11.1996 Tabor kolejowy. Napisy i znaki. Tablice zastępcze stosowane do pojazdów nie mających tablicy firmowej.

PN-K-02059:1994 Tabor kolejowy. Tablice i znaki ostrzegawcze przed porażeniem prądem elektrycznym.

PN-K-02511:2000 Tabor kolejowy. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe materiałów. Wymagania.

PN-91/K-02501 Tabor kolejowy. Intensywność dymienia materiałów podczas spalania. Wymagania i badania.

PN-92/K-02504 Tabor kolejowy. Pomiar sztywności skrętnej.

PN-93/K-0 2505 Tabor kolejowy. Stężenie tlenku i dwutlenku węgla wydzielanych podczas rozkładu termicznego lub spalania materiałów. Wymagania i badania.

PN-K-02508:1999 Tabor kolejowy. Właściwości palne materiałów. Wymagania i metody badań.

PN-92/K-88151 Tabor kolejowy. Obsady wstawki i kliny klocków hamulcowych. Ogólne wymagania i badania.

PN-93/K-88156 Tabor kolejowy. Sprzęgi hamulcowe.

PN-93/K-88158 Tabor kolejowy. Osie zestawów kołowych. Nakiełki

PN-81/K-88171 Tabor kolejowy. Sprężyny śrubowe walcowe.

PN-61/K-88174 Tabor kolejowy. Sprężyny pierścieniowe. Pierścienie.

PN-K-88177:1998 Tabor kolejowy. Hamulec. Wymagania i metody badań.

PN-K-88182:1997 Tabor kolejowy. Cylindry hamulcowe. Wymagania i badania.


PN-K-88183:1997 Tabor kolejowy. Sprężyny cylindrów hamulcowych. Wymagania i badania.

PN-K-88203:1996 Tabor kolejowy. Amortyzatory hydrauliczne. Wymagania i badania.

PN-K-88207:1998 Tabor kolejowy. Zbiorniki sprężonego powietrza. Wymagania i metody badań.

PN-91/K-91032 Tabor kolejowy. Obręcze nieobrobione do zestawów kołowych.

PN-75/K-91033 Tabor kolejowy. Pierścienie zaciskowe do zestawów kołowych.

PN-91/K9-1034 Tabor kolejowy. Obręcze obrobione do zestawów kołowych.

PN-K-91041:1994 Tabor kolejowy. Koła bose do zestawów kołowych. Wymagania i badania.

PN-K-91042 Tabor kolejowy. Obręcze nieobrobione do zestawów kołowych. Wymagania i badania.

PN-92/K-91043 Tabor kolejowy. Koła bose obrobione do zestawów kołowych.

PN-92/K-91045 Tabor kolejowy. Zestawy kołowe. Wymagania i badania.

To co znalazłem w archiwum, stan na 2006... ( w formie "doc'a", resztę mam niestety tylko w PDFie)
Tu z 2013 jako fragment umowy przetargowej z PKPIC ( pewnie także fragment SIWZ...)
https://www.intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/rok 2013/Naprawa rewizyjna 40 podwozi wagonów (15-03-2013)/SIWZ 40 podwozi Zał nr 7 UMOWA Zał nr 3 przepisy.pdf

Pozdrawiam z MMz:)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#47
No to tak...
...o poranku na Zachodniej...
IMG_20170501_052234[1].jpg


...i patriotycznie...
...w Wieliszewie...
IMG_20170502_194316[1].jpg


...i na Lotnisku Chopina...
IMG_20170502_212218[1].jpg


Pozdrawiam z MMz:)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#49
No to tak z kilku ostatnich służb...

SKMWA 401 na obrocie na Legionnowo Piaski ( obrót na S3)
IMG_20170524_204918[1].jpg


... oby tak nie wyglądał wasz ostatni obrazek z życia... (Legionowo Piaski)
IMG_20170524_204828[1].jpg


... SKMWA 406 ,Wieliszew (obrót na S3)
IMG_20170527_155737[1].jpg


Wracając dzisiaj z pracy musiałem zboczyć z trasy ... ( widok przez płot)

Tu jeszcze z papierami ochronnymi naklejonymi przez lakierników...
IMG_20170530_191911[1].jpg


... a tu zdjęcie zbiorowe...
IMG_20170530_192043[1].jpg

Te 14WE to ex SKMWA 102,104,105..., ale która jest która to nie pytajcie, ...nie wiem:gwizd:


Pozdrawiam z MMz:)
 
#52
... jest brakujące ogniwo;)...
Chwil parę do wyjazdu...
IMG_20170608_034936[1].jpg


...obrót na "Zachodniej" ...
IMG_20170608_040345[1].jpg


... obrót na "Zachodniej" od strony "Włoch...
IMG_20170608_040548[1].jpg


A tu ...
...Starsza siostra w nowym "makijażu" (powrót z próby do ZNTK MM - malowanie Industry Division...
IMG_20170609_124108[1].jpg

...
IMG_20170609_124117[1].jpg

Dodam tylko, że jest to jedna z najstarszych maszyn ( pierwsze zamówienie SKMWA w Newagu)
Pozdrawiam z MMz:)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#53
To tak zaległe...

19WE...
IMG_20170620_061937[1].jpg IMG_20170620_062050[1].jpg IMG_20170620_062022[1].jpg
...trzy kadry na W-wie Wschodniej...

IMG_20170622_090357[1].jpg IMG_20170622_160152[1].jpg IMG_20170622_123004[1].jpg
...i i trzy z Otwocka

27WE na "Lotniku..."

IMG_20170611_220845[1].jpg IMG_20170701_212612[1].jpg
( po lewej peron w pełni oświetlony, z prawej przy niepełnym oświetleniu - po ulewach pewnie zalało coś gdzieś...)

14WE... w barwach "Industry Dyvision" i w tandemie...( ex SKMWA 102+105)
IMG_20170707_121700[1].jpg IMG_20170707_131852[1].jpg
zrobione koło Biedronki na wjeździe w stację Mińsk Mazowiecki...
IMG_20170707_132343[1].jpg IMG_20170707_132353[1].jpg
... i dwa pod bramą ZNTK MM...


Pozdrawiam z MMz:)
 
Ostatnio edytowane:

Harry Potter

Znany użytkownik
#55
To trochę takich zaległych kadrów z okresu wakacyjnego spod bandery SKMWA...

IMG_20170708_133637.jpg Impulsy "502" i "507" w Otwocku...
IMG_20170708_095514.jpg ..."507"...
IMG_20170724_104246.jpg ..."506" i "503" ...
IMG_20170725_192209.jpg 19WE - 002 i jej siostra chowająca się za nią...( chyba19WE-001 bo z reguły jeżdżą stale ze sobą) Dodam tylko, że to na ich bazie Newag homologował EZT 20WE (układ s+d+d+d+d+s)
IMG_20170725_211726.jpg ...i 19WE-001 w Pruszkowie ( jeszcze przed zamknięciem linii 447 na czas modernizacji)
IMG_20170717_212152.jpg "śpiąca" sobie 14WE-09 ("108") na terenie szopy.

Pozdrawiam z MMz:)
 

sebo81ku

Znany użytkownik
MSMK
#56
04.03.2011r. Warszawa Ochota
EN57-..... za duża odległość żeby odczytać numer
DSC07367.JPG

06.03.2011r. EN57-.... numer nie znany, być może ten sam co na zdjęciu wcześniej ???
DSC08044.JPG
 
#60
Sebo81ku.. jak to się stało, że dopiero teraz widzę TE zdjęcia nie wiem...:cry:
Fotki zajebiste, szczególnie "Biała Dama" ( 57-960 z Łukowa)...Łezka się w oku kręci jak się te czasy powspomina:love:
Dzięki za to:D

A to tak z ostatnich kilku...nastu dni. Jakoś tak się sympatycznie złożyło, że w tym miesiącu miałem przyjemność jeździć
14WE - 008+009 (SKMWA 107+108) i 19WE -001+003...(19WE-001 to 2/3 EZT 20WE- homologacja na tych pojazdach kolejowych;))...

IMG_20171109_065646[1].jpg 19WE-003 od końca strony na "szopie"...
IMG_20171109_094341[1].jpg ...na "W-wie Okęciu - grupa towarowa... nawet Siemens Vectron się załapał... IMG_20171103_064814[1].jpg ...Otwock...
IMG_20171105_105902[1].jpg 27WE-007 na W-wie Ochota...
IMG_20171121_134500[1].jpg 27WE-??? na W-wie Wschodniej...( na wysokości "rybki")
IMG_20171115_065025[1].jpg IMG_20171115_070216[1].jpg 14WE-008+009 w Otwocku... IMG_20171124_114934[1].jpg ...oraz na W-wie Okęciu z Impulsem...
IMG_20171130_231058[1].jpg ...Impuls by night...

Pozdrawiam z MMz:)
 

Podobne wątki