• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SKM Warszawa - tylko zdjęcia

Twój ulubiony tabor w służbie SKM Warszawa to (proszę zazanaczyć tylko 1 odpowiedź):


  • Ogółem głosujących
    39

adeon

Aktywny użytkownik
#23
Koleje Śląskie do tej pory posiadały zakupiły od SKMWA 14WE-01+03 ( pierwsza i druga dostawa taboru dla SKMWA).
Teraz zakupiła je ( 14WE- 02,04,05,06) firma...( tu nazwy nie pamiętam) i przyjeżdżają do ZNTK MM na naprawy (chyba P-4 jeśli dobrze pamiętam) i potem do Kolei Śląskich na służbę... Puki co już na ZNTK MM stoją 04 +06, kolejne dojadą niebawem (góra miesiąc czy jakoś tak...)

Pozdrawiam z MMz:)
To super że będą miały drugie życie - nie wiesz jaki zakres P4 - jeżeli jesteś pracownikiem Mińska to może będziesz wrzucał zdjęcia z ich naprawy ;)
p.s. Skąd wiesz że do KŚ? przecież nie było żadnego przetargu na wynajem pojazdów w KŚ....
 
#24
No, akurat w MMz mieszkam, a kiedyś pracowałem przy tych sprzętach w SKMce...
Kilka lat temu KSL wydzierżawiły te sprzęty i je ostatecznie odkupiły.
Swego czasu "śląskie" ogłaszały przetarg na P4 tych maszyn więc zakres znajdziesz w SIWZ'ie do tego przetargu ( strona KS lub BIP).
Co do samych maszyn - sentyment pozostanie:)

Pozdrawiam...:)
 
#25
Warszawa Gdańska prezentacja taboru z okazji Dni Transportu Publicznego 30.09.2005.
W roku 2005, po raz pierwszy w Dniach Transportu Publicznego udział wzięły nowo utworzone Koleje Mazowieckie. Na prezentowanym zdjęciu widać EN57-1920. Była to pierwsza "zmodernizowana" EN57 dla Kolei Mazowieckich.
Ta EZT była też pierwszą, która otrzymała malowanie w barwach KM. Świeżo przybyła z ZNTK Mińsk Mazowiecki w swą pierwszą podróż wyruszyła właśnie na wystawę, na dworcu Warszawa Gdańska. Tak się składa, że jestem też jednym z pierwszych maszynistów w KM i niejako mając na uwadze moje zainteresowanie koleją, zostałem wyznaczony do obsługi tej EZT podczas całej prezentacji. Widać mnie zresztą na tym zdjęciu, to ten gościu w białej koszulce w kabinie maszynisty. :cool:
Sama modernizacja, oprócz nowych barw zewnętrznych, polegała na likwidacji drzwi wewnętrznych, zamontowaniu nowych siedzeń - zamiast dotychczasowych twardych plastikowych - zainstalowano wandaloodporne pseudo miękkie w barwach KM . Niestety też bardzo niewygodne. Dodatkowo zamontowano okna dwuszybowe, bardziej szczelne. Zlikwidowano jeden WC oraz dokonano jeszcze kilku drobnych zmian. W sumie bardziej "lifting" niż modernizacja.

Generalnie już miały sprzęg podniesiony o 10 cm względem 57'ki classik... Mogę podejrzewać, że z kilku powodów , ale teraz to dywagować nie będę...
Przestawiłem kolejność zdań, ale chodzi o te sprzęgi ...
Nie bardzo wiem jak to się stało, że w tym przypadku pominięto normy branżowe i coś takiego dopuszczono do eksploatacji ?
Czysty skandal i można snuć różne teorie spiskowe jak to się stało, że było możliwe ...
Osobiście słyszałem w ZNTK MM, że sprawa poszła o "oszczędności" na ateście gniazda sprzęgu, więc ten zamontowano po prostu na ramie pudła i stąd jest on wyżej i tak wysunięty. Tę różnicę widać na poniższym zdjęciu. Nie muszę chyba opisywać jakie to stwarza komplikacje w przypadku uszkodzenia EZT, gdy za nią jedzie ta z drugiej spółki ... połączyć się nie da aby zepchnąć :(
Wtedy po pomoc woła się SM42 z przestawnym sprzęgiem, a to trwa ...

pict a.jpg

Te 10 cm ..., Warszawa Wschodnia 2005, fot.T.Suchorolski
 
#27
A wracając do kwesti ączenia... Ogólnie to 57 i 14 da się połączyć..., ale jest ale.
57 musi mieć w miarę nowe kapcie, a 14 mocniej zjechane - jak dam radę znaleźć gdzieś zdjęcie na dysku to wrzucę.
Miało to miejsce za czasów Olszynki, więc baaardzo dawno temu;).

Pozdrawiam z MMz:)
 
#29
Miałem chwilę i
http://kolejeslaskie.com/wp-content/uploads/2016/07/SIWZ-KS.ZP_.45.2016.pdf
Co KS zamawiały co do 14WE... przyznam, że całości nie studiowałem...

Zaś co do różnych takich... Warszawa Zachodnia...
IMG_20170127_040517[1].jpg
...
IMG_20170127_040954[1].jpg

duet 19we-001+002 ...

IMG_20170127_040345[1].jpg

kolejny duecik...( patrz oznaczenia...- trochę oświetlenie dało ciała)

...Otwock...
IMG_20170126_233103[1].jpg



... może się powtórzę, ale jak ktoś pamięta :
https://pl.wikipedia.org/wiki/Newag_19WE
Prototypowy skład 20 WE zawierał się w 19WE-001 + 19WE-002(B+C)... jeśli by ktoś, coś,... no;)

Pozdrawiam z MMz:)
 
#31
A tu nocne foto - 30/31-01-2017...

"Warszawa Lotnisko Chopina"...
IMG_20170130_201851[1].jpg

...Wieliszew...
IMG_20170130_220059[1].jpg


...Warszawa Wschodnia...
IMG_20170131_072152[1].jpg

...

IMG_20170131_072254[1].jpg


Pozdrawiam z MMz:)

ps. map69, prawdopodobnie złapałeś tą maszynę w drodze na szopę z P4
 
#33
No to cię Map trochę rozczaruje- co najwyżej P1...góra P2...
"Sx Mińsk Mazowiecki" to pozostałości prób wydłużenia S2 właśnie do Mińska.
Niestety plan niewypalił, ale to inna historia...
Pewnie poprostu warsztat sprawdzał "System Informacji Pasażerskiej" z zastosowaniem trasy testowej...a dodatkowo był przestawiany z hali na inny tor i trasa została na wyświetlaczach.

Pozdrawiam z MMz:)

PS. ...co nie zmienia faktu, że fotka fajna...(y)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#34
To tak z kilku ostatnich dni...
IMG_20170207_231834[1].jpg
Otwock, za chwilę odjazd do Pruszkowa...

IMG_20170210_080202[1].jpg
Stojąc pod drogowskazem na Pradze... ( zjazd od strony p.o. Warszawa ZOO)

IMG_20170210_153909[1].jpg

Stojąc na WZS...

IMG_20170206_153656[1].jpg
...


Pozdrawiam z MMz:)
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#38
Z przedwczoraj oraz z wczoraj...S9 wersja skrócona...

IMG_20170314_101645[1].jpg
27WE-403 przy najnowszym peronie stacji Wwa Gdańska...

IMG_20170314_082108[1].jpg
27WE-008 na linii S3...

IMG_20170315_205040[1].jpg

35WE-001... pierwszy Impuls...

IMG_20170316_055349[1].jpg

...35WE-001 pierwsza S9 oraz 27WE-009 pierwsze S3 z Wieliszewa...

Pozdrawiam z MMz:)
 

DarekP

Nowy użytkownik
#40
Przestawiłem kolejność zdań, ale chodzi o te sprzęgi ...
Nie bardzo wiem jak to się stało, że w tym przypadku pominięto normy branżowe i coś takiego dopuszczono do eksploatacji ?
Czysty skandal i można snuć różne teorie spiskowe jak to się stało, że było możliwe ...
Osobiście słyszałem w ZNTK MM, że sprawa poszła o "oszczędności" na ateście gniazda sprzęgu, więc ten zamontowano po prostu na ramie pudła i stąd jest on wyżej i tak wysunięty. Tę różnicę widać na poniższym zdjęciu. Nie muszę chyba opisywać jakie to stwarza komplikacje w przypadku uszkodzenia EZT, gdy za nią jedzie ta z drugiej spółki ... połączyć się nie da aby zepchnąć :(
Wtedy po pomoc woła się SM42 z przestawnym sprzęgiem, a to trwa ...
Z tego, co pamiętam, to w czasie wprowadzania do eksploatacji 14WE była mowa o tym, że EN57 mają sprzęgi na innej wysokości niż nowe EZT, które spełniają obowiązującą normę. Tak, czy inaczej przy węźle tak obstawionym EN57, to może był to błąd, ale obecnie dzięki temu 14WE mają sprzęg na wysokości zgodnej z resztą taboru SKMW. Pytanie moje - czy SKMW stosuje sprzęgi jednego producenta, które pozwalają na mechaniczne połaczenie pomiędzy własnym taborem? Zdaję sobie prawę, że elektrycznie na pewno nie.
 

Podobne wątki