• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Sklad pociagu pospiesznego epoka IIIc

daromaro

Znany użytkownik
#1
Czy wagon pasażerski Schürzenwagen Bhxz 2 klasa. Tillig 501072. (St. Kraków Płaszów, DOKP Kraków) moglby sie znalezc w takim skladzie:
1. Bagazowy Fhx54. Tillig 13372. (St. Gdynia, DOKP Gdansk)
2. Wagon pasażerski Schürzenwagen Ahxz 1 klasa. Tillig 501073. (St. Gdynia, DOKP Gdansk)
3. Wagon pasażerski Schürzenwagen Abhxz 1/2 klasa. Tillig 501655. (St. Gdynia, DOKP Gdansk)
4. Wagon pasażerski Schürzenwagen Bhxz 2 klasa. Tillig 500968. (St. Gdynia, DOKP Gdansk)

i ewentualnie
5. Restauracyjny Schürzenwagen Jhx WARS. Tillig 501071. (St. Gdynia, DOKP Gdansk).

Czy istnieje inny wagon klasy 2 Tilliga lub innej firmy, ktory ewentualnie pasowal by do tego zestawiena?
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#2
Jedna uwaga. Z tego co wiem Schürzenwageny raczej nie jeździły w takiej liczbie w jednym składzie, a były włączane jako pojedyncze wagony, czasem były np. dwa wagony w składzie. Ale czterech takich wagonów w jednym składzie raczej nie było można spotkać.
 

t_domagalski

Aktywny użytkownik
#5
Ale pytałeś? Bo z małymi producentami z reguły jest tak, że trawią dopiero gdy jest zapotrzebowanie.
Tillig też ma swoje humory - dziś jest, jutro "towar niedostępny". Tyle że Tillig nie wznowi modelu dla jednego klienta.
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
#8
Wyszły od Tilliga nowe wagony osobowe z ep. III PKP:
1. Wagon osobowy kl.2 Bix ep. III PKP (13355) St. Dęblin, DOKP Lublin.
2. Wagon osobowy kl.1/2 ABix ep. III PKP (13354) St. Dęblin, DOKP Lublin.
3. Wagon osobowy kl.1 Aix ep. III PKP (13366) St. Dęblin, DOKP Lublin.


Czy one pasowaly by do skaldu z pytania na poczatku watku? Czy takie wagony byly/sa/beda produkowane przez Tilliga ze st. macierzysta Gdynia DOKP Gdansk? Szukam i trudno mi znalezc.
 
#9
y?
Ale znasz aktualna/archiwalną ofertę Tilliga?
A więc wytnij sobie obrazki, ułóż w wordzie i już masz skład...

No chyba, że masz pospieszna polską lokomotywę w III epoce i tylko szukasz potwierdzenia zgodności dat rewizji na wagonikach Tilliga i chcesz dopasować relacje pociągu .

Jestem przekonany, że miałbyś mi za złe gdybym zasugerował przeszukanie forum pod kątem realnych składów ze wskazaniem postów Kol. [B]luc1979[/B] np. tutaj http://forum.modelarstwo.info/threads/formowanie-składów-osobowych-i-towarowych.35554/

Zaś w temacie planowanej produkcji firmy Tillig proponuje bezpośredni kontakt z producentem za pośrednictwem formularza:
https://www.tillig.com/Kontakt.html Gdyby nie odpowiadali to wal bezpośrednio do AMC WROCŁAW
 

404W

Znany użytkownik
#10
Wyszły od Tilliga nowe wagony osobowe z ep. III PKP:
1. Wagon osobowy kl.2 Bix ep. III PKP (13355) St. Dęblin, DOKP Lublin.
2. Wagon osobowy kl.1/2 ABix ep. III PKP (13354) St. Dęblin, DOKP Lublin.
3. Wagon osobowy kl.1 Aix ep. III PKP (13366) St. Dęblin, DOKP Lublin.


Czy one pasowaly by do skaldu z pytania na poczatku watku? Czy takie wagony byly/sa/beda produkowane przez Tilliga ze st. macierzysta Gdynia DOKP Gdansk? Szukam i trudno mi znalezc.
Sprawa podstawowa. Po pierwsze - do składu pasuje proporcja klasy A do klasy B - minimum 1:2.
Więc jeśli masz te wszystkie schurzeny, to i tak potrzebujesz raczej kolejnych dwóch B, żeby dopiero dodać następny A.

Co do składu samych schurzenów. Dziwne rzeczy się zdarzały. Jest takie zdjęcie składu, który teoretycznie nie powinien być zestawiony. Mianowicie - same drewniane czteroosiowe boczniaki z lokomotywą elektryczną SKody. Zresztą, jeśli obecnie nie ma naszych 1A-8A z Mod-Artu, to nie masz wyboru w TT. Bo nawet oprócz schurzenów i eilzugów, w TT nie ma innych międzywojennych 4osiowych wagonów pasażerskich. Nie wiem co prawda jak radzono sobie, z łączeniem wagonów z harmoniami z wagonami z pomostami - ale jakoś dawano sobie radę. Nawiasem mówiąc do takiego składu schurzenów, jeszcze lepsza niż Ok1, czy Ty2 byłaby właśnie Skoda.