• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Składy PKP w V ep.

rocketman

Aktywny użytkownik
#1
Ja mam nadmiar modeli V epoki PKP i nie widzę sensu kupowania DB, tylko dlatego że jeździ do naszego kraju!

Tym tokiem rozumowania musiałbym kupować wynajęte słowackie weglarki, niemieckie przestrzeniowce, i nie wiadomo co jeszcze - słowem tabor z całej Europy

Trzymajmy się ramy skoro wątek PKP to PKP! A te wagony nadają sie raczej do wątku o pociągach "Jan Kiepura" który już jest na forum.
 
#2
Nadmiar modeli PKP z V epoki? A ileż to składów pasażerskich można złożyć? Na rynku dostępny jest tylko jeden model wagonu I klasy, który odpowiada rzeczywistości i w dodatku jedynie z przełomu IV i V epoki. Jak tu mówić o nadmiarze modeli?
 
OP
OP
rocketman

rocketman

Aktywny użytkownik
#3
Zestawienie składów osobowych V epoka PKP - propozycja

Brałem pod uwagę także modele towarowych ale rzeczywiście osobowych całych składów nie ma wiele ciekawych.
Jakiż to wagon I klasy odpowiada rzeczywistości? Wagon Tilliga 1kl oraz 1/2 klasy jest tylko przemalowanką niemieckiego wagonu w nasze barwy i nigdy takiego nie było ( z tego powodu ich nie uwzgledniłem). Był za to wagon 2 klasy. Podobnie większość tych składów które można zestawić jest naciągana.

A)2szt PIKO Bdhpumn z logo <PKP> "trumienka" (St. Poznań [?])(niepoprawne wnętrze)
B)2szt PIKO Bdhpumn w najnowszym jasno niebiesko żóltym schemacie St. Poznań (niekompletne oznaczenia i niepoprawne wnętrze)
C)2szt Bramos Bdhpumn stacja Racibórz
D)3szt PIKO PKP IC (schemat papuga) + WRdun 515188-80033-5 (rzeczywiscty) http://www.railfaneurope.net/pix/pl/car ... 5_Wbo2.jpg
E)3szt PIKO (schemat green or red - cream) + ten sam wagon restauracyjny http://www.railfaneurope.net/pix/pl/car/restaurant/51_51_88-80_033-5_Wbo1.jpg
F)3szt PIKO BWE 2klasy + 1*BWE 1 Klasy Marklin - Zamiast Marklina może byc 1klasa PIKO PKP IC tak jak na filmie http://pl.youtube.com/watch?v=x0k55VRzm ... re=related. Brakuje jedynie restauranta DB i 1 szt PKP 2klasy.
G)Wspomniany "Jan kiepura" 1szt PIKO "sliperetka" PKP PIKO + 2szt L.S. Models DB
H)1szt Tillig Bdn St. Gdynia - można zestawić skład kilku wagonów ale niestety z tym samym numerem
I)1szt tillig Bh St wrocław Halberstadt - pojedynczy wagon na lokalnej nierentownej lini.
J) niebieska Kuszetka (wagon z miejscami do leżenia) 1szt PIKO - najpewniej zestawic z Red or Green - Cream'ami jak na foto

Aktualnie czekamy na 2szt L.S. Models PKP "Jan Kiepura" oraz 1 szt. restauracyjny WRdun Tillig PKP (najnowszy schemat).

To tyle z produkcji fabrycznej. Ja we własnym zakresie robię pietrusy i najnowszego restauranta PKP IC które odpowiadają rzeczywistości. http://allegro.pl/item441973102_roc_pie ... iwice.html Mam jeszcze piętrusy które czekają na przygarnięcie, gdyby ktoś był zainteresowany!

K) Ponadto mam trochę naciągany skład 3szt PIKO PKP IC + restaurant DSG (Primex - wersja uproszczona lub Marklin w wersja bogatsza). Podobny skład z restaurantem tego typu towarzustwa TEE widać na zdjęciu przejeżdzający obok budynków dawnej Huty Gliwice. Taki regionalny akcent który jest mi bliższy i dlatego go mam, że Kiepura i BWE nie jeżdżą w mój region. Szczerze mówiąc wolałbym mieć więcej wagonów PKP i nie musieć się posiłkować DB ani niczym innym co do nas tylko przyjeżdza - stąd moja wcześniejsza wypowiedź.


Na zielono zaznaczyłem modele wagonów
Na Czerowno przemalowanki
Co do żóltych nie mam pewności!
 

Załączniki

#5
Re: Zestawienie składów osobowych V epoka PKP - propozycja

rocketman napisał(a):
Jakiż to wagon I klasy odpowiada rzeczywistości? Wagon Tilliga 1kl oraz 1/2 klasy jest tylko przemalowanką niemieckiego wagonu w nasze barwy i nigdy takiego nie było ( z tego powodu ich nie uwzgledniłem). Był za to wagon 2 klasy. Podobnie większość tych składów które można zestawić jest naciągana.
Rzeczywiście większość podanych przez Ciebie składów jest naciągana choćby dlatego, że wagony piko są tylko słabym odblaskiem rzeczywistego taboru PKP. Jednak w miarę sensowny skład z pogranicza IV i V epoki da się zestawić i to z wagonem pierwszej klasy. Chodzi mianowicie o 127A Tilliga nr katalogowy 74565. W połączeniu z innymi modelami Tilliga a mianowicie: restaracyjnym 72726, oraz dwoma Y-grekami 74732 i 74564, daje to zalążek sensownego składu z początku lat 90. Do tego można by od biedy dołączyć wydane już wcześniej Y-greki z przydziałami do stacji Kraków i Warszawa. Obok można postawić skład bohunów. Potrzeba jeszcze tylko lokomotywy w cenie produktu masowego...

Z nowym logiem PKP da się już tylko złożyć sensowny skład z bohunów i gdyńskiego Y-greka. Swoją drogą nie wiedziałem, że znajduje się on w tak bardzo opłakanym stanie :shock:

Jeśli chodzi o bohuny to szkoda, że Piko nigdy nie podchodziło poważnie do porządnego ich wykonania...
 

maxeus

Znany użytkownik
#6
To jeszcze zróbcie zestawienie wagonów towarowych pod czwartą epokę, czyli lata 1980 - 1989 i początek V ep. lata 1990 - 2001, gdyż jest tu bardzo wiele osób trzymajacych w/w ramy czasowe dla swojego taboru i sa nie raz i nie dwa w mocnej rozterce, a ja z wagonami nie jestem za pan brat, więc każda wiedza na ten temat mile widziana.
 
OP
OP
rocketman

rocketman

Aktywny użytkownik
#8
psz napisał(a):
W połączeniu z innymi modelami Tilliga a mianowicie: restaracyjnym 72726, oraz dwoma Y-grekami 74732
Niebardzo ten skład pasuje a dokładnie jeden z wagonów. Wagony ciemnozielone nie jezdziły z wagonami zielono-kremowymi z logo PKP "trumienka" czyli takim jak Tillig 74732! Restauracyjny ma rewizje 89 więc by się nadawał. Nadawałby się także pseudopocztowiec Tilliga ze urzędu Warszawa 2.
 
#9
Tillig 74732 ma stare logo PKP. Na wiki jest błąd. Wrzucono tam zdjęcia gdyńskiego wagonu Tillig nr 500476 zamiast tego z Chojnic. Restauracyjny WRdun ma oczywiście numer 74726. Moje przeoczenie. Tak więc czterowagonowy skład ekspresu/pośpiecha jest jak się patrzy. Jeszcze, żeby były do tego jakieś lokomotywy względnie dostępne i przystępne... Pseudopocztowiec jest niestety tylko pseudopocztowcem. Coś takiego może i można kupować. Jednak nie za cenę dobrze wykonanego modelu.
 
OP
OP
rocketman

rocketman

Aktywny użytkownik
#10
psz napisał(a):
Tillig 74732 ma stare logo PKP. Na wiki jest błąd. Wrzucono tam zdjęcia gdyńskiego wagonu Tillig nr 500476 zamiast tego z Chojnic.
Komuś się zgadzał kolor więc umieścił fotki :( Ja faktycznie posiłkowałem się tą stroną bo nie znam ich numerów katalogowych i nie mam wszystkich wagonów. I jak tu ufać takim źródłom?
 

CoCu

Znany użytkownik
#11
Oj rocketman, już nie przesadzaj. Tekst: "I jak tu ufać takim źródłom?" jest wręcz nie na miejscu. Przecież nawet w najlepszych opracowaniach mogą się zdażyć i zdażają błędy. Akurat wiki stworzone przez GbbSofta jest jedyną w swoim rodzaju bazą wszelkiego taboru w skali H0 a będącego w polskim malowaniu. Możesz zawsze zgłosić błąd do moderatora. Ale takimi stwierdzeniami nie zaniżaj rangi tej welkiej bazy.
 
OP
OP
rocketman

rocketman

Aktywny użytkownik
#12
Ja nie wiedziałem że tam jest inny, błędny model zamieszczony. Popieram pomysł z katalogowaniem modeli, ale problem stanowi właśnie to, że robią to osoby które nie mają wystarczającego pojęcia o samych modelach. W tym przypadku sama dobra wole nie wystarczyła.

Osobiscie wolę testy modeli które choć wielce subiektywne trzymają pewien zakres omówienia jak zgodność wymiarowa, oznaczeń, kolorów, formy, dokładności, wykonania, wyposażenia a przy okazji zawierają numery katalogowe i inne przydatne informacje.

Może warto pójść z wiki w te stronę lub jest to luka do wypełnienia dla kogoś kto się tego podejmie i stworzy coś nowego.
 

pepej

Znany użytkownik
#13
psz napisał(a):
Tillig 74732 ma stare logo PKP. Na wiki jest błąd. Wrzucono tam zdjęcia gdyńskiego wagonu Tillig nr 500476 zamiast tego z Chojnic. Restauracyjny WRdun ma oczywiście numer 74726. Moje przeoczenie. Tak więc czterowagonowy skład ekspresu/pośpiecha jest jak się patrzy. Jeszcze, żeby były do tego jakieś lokomotywy względnie dostępne i przystępne... Pseudopocztowiec jest niestety tylko pseudopocztowcem. Coś takiego może i można kupować. Jednak nie za cenę dobrze wykonanego modelu.
Chyba mam ten wagon w swojej kolekcji

http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/files/hpim1529_597.jpg

piszę chyba dlatego, że nie miał on naniesionej stacji macierzystej - nakleiłem Łódź Kaliska :D jak coś mogę porobić fotki do GBBWiki :) - jeśli to ten wagon

ok sprawdziłem nr 51 51 20-80 706-7 Bdn

znalazłem na modelarstwo.info zdjęcie z naniesioną stacja macierzystą Chojnice

http://www.modelarstwo.info/forum/index.php?action=dlattach;topic=75.0;attach=1170;image

Dlaczego mój model nie miał napisu Chojnice ? jakaś wersja lajt ?
 
#14
Pierwsza partia tych wagonów nie miała naniesionej nazwy stacji. Wtedy Parowozik sam naprawiał to niedopatrzenie w przeciwieństwie do innych sklepów. W tym roku pojawiły się już modele z opisem stacji od samego Tilliga. Generalnie producent ten bywa dość zawodny i popełnia głupie błędy dlatego nie warto śpieszyć się z zakupem jego modeli. Zwłaszcza, że czasem te błędy są naprawiane na bieżąco. Rzeczony wagon kupiłem dopiero niedawno razem z Warsem. Wcześniej miałem już oliwkowe: jedynkę Adun i dwójkę Bdn. Tak więc skład V epoki powoli się kompletuje... Jedynka też nie była od początku w porządku. Przecież pierwsza partia tego modelu miała 10 przedziałów miast rzeczywistych 11. :shock: Ciekawe ilu znalazła klientów...
 

CoCu

Znany użytkownik
#16
rocketman, no na przykład ja swego czasu co nieco pogrzebałem nad tą bazą, a ile to sam Gbb wie. :smile:
Pisałem i edytowałem informacje o różnych modelach, ale w dużej mierze o tych z IV i V epoki, bo wiele z nich mam, więc wszystkie wymagane informacje miałem albo na samym modelu, albo na jego opakowaniu. Do tego nie potrzeba zaś specjalnej wiedzy, tylko uwagi przy tym co się robi. Gbb zaś zbiera chyba III epokę, i też chyba z niej sporo ma. W związku z tym też, mamy do większości modeli w bazie numery katalogowe. A że wkradł się gdzieś błąd... No cóż, nie myli się tylko ten, co nic nie robi, czyż nie tak? Poza tym, jak sam wspominałem, o czym też Gbb nie raz pisał, każdy może się przyczynić do rozwoju czy poprawy bazy.

Co do testów. Kiedyś uznałem, że baza w formie testów nie byłaby dobra, gdyż po pierwsze i tak nie mielibyśmy testów wszystkich modeli, jakie moglibyśmy skatalogować, po drugie testy powinny być przewprowadzane przez osoby naprawdę się znające na rzeczy, czyli modelarzy potrafiących opisać stronę techniczną i wykonanie, oraz osoby takie jak Pan Koj, potrafiące ocenić zgodność z oryginałem. A po trzecie, co się wiąże pośrednio z poprzednią sprawą (jeśli test byłby zrobiony przez osobę o małej wiedzy), że mogłyby takie testy się innym nie podobać, to znaczy wnioski z nich płynące.

A zatem aby nie wzbudzać kontrowersji i dyskut, najlepiej jest modele tylko opisać, podać suche informacje o nich, a nie oceniać. Ocenę pozostawiamy czytelnikom, do własnej oceny subiektywnej, bo przecież dla każdego jest ważne coś innego w modelu, oraz można również poszukać stosownych informacji w internecie, chociażby tu na forum.

To tyle z mojej strony w tym temacie.


P.S.
Jak widzicie zresztą, Gbb stara się jak tylko może, by wszelkie Wasze sugestie i błędy wyłapane i opisane tu na forum zaraz poprawić. Widać to chociażby po poście wyżej.
 
#19
Rzeczywiście przedziały powinny być 6 miejscowe. Inny niż w oryginale jest też kształt żaluzji zasłaniającej wlot powietrza do ogrzewania nawiewnego. Do tego różniące się wózki, za wcześnie ucięte malowanie dachu... Jest trochę niedociągnięć. Jednak wobec nędzy modeli taboru pasażerskiego PKP z lat 80/90. warto ten model nabyć.
 

Podobne wątki