• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Skład Union Pacific oraz kąt torów

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
17 0 0
#1
Witam. Ponieważ to mój pierwszy post to chciałem się ze wszystkimi przywitać. Mam na imię Piotrek i chyba od zawsze jestem zauroczony koleją. Dziś z szafy wygrzebałem skład, który kiedyś jak byłem mały śmigał po torach. Mowa tu o modelach wagonów Union Pacific wraz z sześcio-osiową lokomotywą tej samej korporacji. Modele pochodzą od producenta "Bachmann". Mam pytanko. Chciałbym zakupić sobie tory do domku, które może znajdą się kiedyś na makiecie. Czy Piko A-Gleis to dobry wybór? Jakie łuki wybrać aby powyższy skład poruszał się bez problemu? Ile może być wart taki zestaw? Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
 

Załączniki

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#2
DD40AX wymaga lukow o promieniu minimum 22". Kiepsko widac na zdjeciach ale wagony to chyba Walthers'y a nie Bachmann'y. Wozki 3 osiowe wiec podejrzewam ze minimum to tez 22".

22" cale to 558,8mm - W Roco mozna uzyc tylko R6 (604,4mm)

Nie znam torow Piko ale z tego co kojarze to nie maja tam chyba duzych lukow.
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
17 0 0
#5
Wagony posiadają czarne pudełeczko na którym widnieje napis : "Spectrum" i niżej "The master roilroader series form bachmann". Czyli mogę zapomnieć o pojeżdżeniu sobie nimi po R2 :(. A mam jeszcze takie pytanie. Ile wart jest taki zestaw?
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#6
Tutaj raczej sie sprawdzi powiedzenie towar jest tyle warty ile za niego chce zaplacic kupujacy.
1. Teoretycznie.
Nowa edycja DD40AX z gniazdem pod dekoder to jakies $75. Wagonow nie ma obecnie w ofercie ale srednio jakies $20 za sztuke. Tu chyba jest podobny wagon na aukcji
http://cgi.ebay.com/Bachmann-Spectr...ains?hash=item2ea75f5b06&_trksid=p3286.c0.m14
2. Praktycznie.
Bachmann to nie jest jakas wysoka polka jezeli chodzi o modelarstwo, do tego modele maja juz pare latek. W US moze ktos by sie skusil w Polsce bedzie ciezko znalezc kupca.
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
301 1 0
#7
Chciałbym zauważyć, że lokomotywa EMD DD40X jest ośmioosiowa (Do'Do') :!:

Czyli ma cztery osie na wózek.

Akurat Bachmann, szczególnie Spectrum, a także wagony z Silver Series są jak na tabor amerykański w tej części Europy bardzo dobrze zrobione. Sam mam dwie cysterny Bachmanna z Silver Series, i mimo to że zostały kupione z 5 lat temu, to prezentują się lepiej niż Mehano obecnie - przy tej samej cenie.
 

Załączniki

Ł

Łukasz K

Gość
#8
JohnyTRS napisał(a):
Chciałbym zauważyć, że lokomotywa EMD DD40X jest ośmioosiowa (Do'Do') :!:

Czyli ma cztery osie na wózek.

Akurat Bachmann, szczególnie Spectrum, a także wagony z Silver Series są jak na tabor amerykański w tej części Europy bardzo dobrze zrobione. Sam mam dwie cysterny Bachmanna z Silver Series, i mimo to że zostały kupione z 5 lat temu, to prezentują się lepiej niż Mehano obecnie - przy tej samej cenie.
Słuszna uwaga - DDA40X jest D`D (to połączenie dwóch EMD GP-40 na jednej ostoi), dlatego zarówno do niej jak i widocznych wagonów typu heawyweight zalecane promienie powinny być nie mniejsze niż 22" - o czym już wspomniał kolega Cobrix.

Co do Bachmanna w wersji Spectrum to sam mam kilka wagonów - kupiłem je w 2006 roku razem z modelem Big Boy-a Trixa ale jak poznałem i "pomacałem" wagony producenta Kadee, oraz Branchline z serii Blue Print to w/w Bachmanny leżą od trzech lat w kartonach i raczej swego miejsca na modułach (w przyszłości) nie znajdą. Ich zdjęcia u "konkurencji":

http://www.forum.martel.pl/viewtopic.ph ... &start=680

Sam się pytałem, czy można je przerobić do standardu Proto1000, bo jednak jakościowo "odstają" od modeli Kadee, które też są z tworzywa i w cenie dla "Kowalskiego", ale jednak prezentują odmienną jakość.
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#9
JohnyTRS napisał(a):
Chciałbym zauważyć, że lokomotywa EMD DD40X jest ośmioosiowa (Do'Do') :!:

Czyli ma cztery osie na wózek.
Nikt nie mowil ze jest inaczej.
Jezeli ta uwaga jest do mnie to prosze z uwaga przeczytac i zauwazyc, ze pisalem o wozkach wagonu
Cobrix napisał(a):
... . Kiepsko widac na zdjeciach ale wagony to chyba Walthers'y a nie Bachmann'y. Wozki 3 osiowe wiec podejrzewam ze minimum to tez 22".
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
301 1 0
#10
Cobrix, mój post nie odnosił się do twojej wypowiedzi, tylko do postu rozpoczynającego ten wątek:

pio11 napisał(a):
...Mowa tu o modelach wagonów Union Pacific wraz z sześcio-osiową lokomotywą tej samej korporacji...
.

Łukasz, wiem że Bachmann to po prostu niższa półka więc nie warto równać tego producenta do Kadee, Kato, Atlasa Silver i Gold, Athearna... Ale jest to jedyna firma, której modele amerykańskiego taboru są przyzwoite wykonaniem w Polsce. W naszym kraju są jeszcze dostępne produkty firmy Mehano :oops: , ale t5a produkuje głównie buble, np. Lokomotywa GP18 w barwach SNCF :!:
 
OP
OP
siódemka

siódemka

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
17 0 0
#11
Oj rzeczywiście jest to 4 osiówka :). Mój błąd :p . Skład ma dla mnie wartość sentymentalną. Mam ją od dzieciństwa . Podoba mi się klimat tych wagonów. Dzięki wszystkim :)
 
Ł

Łukasz K

Gość
#12
JohnyTRS napisał(a):
wiem że Bachmann to po prostu niższa półka więc nie warto równać tego producenta do Kadee, Kato, Atlasa Silver i Gold, Athearna... Ale jest to jedyna firma, której modele amerykańskiego taboru są przyzwoite wykonaniem w Polsce.
Nie wiem co mam przez to rozumieć, ale w Polsce jest od groma modeli firm typu: Athearn, Atlas, Inter-Mountain, Kato, Kadee, Branchline, Broadway Ltd/PCM, więc ten Bachmann swą jakością zostaje w tyle i to tutaj w Polsce wśród znanych w tym środowisku (i na sąsiednim forum) osób zbierających modele amerykańskie (nie mam tu na myśli mamusi, która synkowi na 5-te urodziny kupi nawet "model" wyciosany toporkiem na pniaku, byleby tanio i ładnie pomalowany). Pomimo, że w sklepach modelarskich nie widziałem w/w amerykańskich firm tylko Bachmanny to nie problem jest z ich dystrybucją w naszym kraju. Są sklepy internetowe, a także e-bay, czy czasem alle-drogo.
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
301 1 0
#13
Chodziło mi, że modeli tychże firm nie można kupić w sklepie modelarskim, zwykłym ub internetowym

Wiem jakie modele zostały sprowadzone zza wielkiej wody do Polski - na bieżąco śledzę wątki w dziale USA
 
Ł

Łukasz K

Gość
#14
JohnyTRS napisał(a):
Chodziło mi, że modeli tychże firm nie można kupić w sklepie modelarskim, zwykłym ub internetowym
np. tu: http://www.rollinstock.com/

http://www.modeltrainstuff.com/

takich sklepów jest od groma, więc to nie prawda, że nie można ich kupić w sklepach internetowych. Wystarczy trochę znajomości angielskiego + 10 min szukania w googlach, lub : wejść na e-bay i poszukać sklepów, bo wiele osób, które tam sprzedają prowadzi sklepy.




JohnyTRS napisał(a):
Wiem jakie modele zostały sprowadzone zza wielkiej wody do Polski - na bieżąco śledzę wątki w dziale USA
Oj to mało wiesz, bo większość osób jak "Morfeusz12" i jemu podobni nie prezentuje większości swoich modeli. Te co są zaprezentowane to nawet nie można nazwać wierzchołkiem góry lodowej, więc wcale tak dużo nie wiesz.
 

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
301 1 0
#15
Sorry, nie sprecyzowałem: chodziło mi o sklepy w Polsce.

Wiem, że na Martelu nie są zamieszczone zdjęcia wszystkich modeli, ale reprezentują one przykłady wykonania różnych producentów z ameryki.



P.S. Szukam właśnie w swoim taborze, jak ci chińco-germańco-słoweńczycy te gumofilce zamocowali wraz ze słomą :D (taki żarcik).
 

Podobne wątki