• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Silniczek o innym napięciu

Mateusz_Grzybek

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Witam. Jestem dość nowy w modelarstwie kolejowym i elektronice. Mam problem. Planuje budowę lokomotywy Gls30 H0e, raczej na dc ale później może na dcc przerobię ale nie o tym. Jako napędu planowałem użyć silniczka z telefonu gdyż mieści się w modelu ale silniczek działa na 3v a takiego lub o podobnych wymiarach tylko że na 12v nie umiem znaleźć więc zastanawiam się czy jest jakaś metoda żeby zmniejszyć napięcie czy wystarczy po prostu rezystor. Powinienem też wspomnieć że miejsca jest bardzo mało
 

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
498 11 3
#4
Jako napędu planowałem użyć silniczka z telefonu gdyż mieści się w modelu ale silniczek działa na 3v a takiego lub o podobnych wymiarach tylko że na 12v nie umiem...
Witam.