Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
O ile wiem, jest otwarty na wszystkie propozycje ale trzeba coś zaproponować. Wszak słupy stoją w różnych odstępach - czy to miałyby być przęsła o jakiejś konkretnej długości? Jak zakończone? Musimy coś zaproponować.
O ile wiem, jest otwarty na wszystkie propozycje ale trzeba coś zaproponować. Wszak słupy stoją w różnych odstępach - czy to miałyby być przęsła o jakiejś konkretnej długości? Jak zakończone? Musimy coś zaproponować.
Może jednak nie taka garstka... wszak osób które tworzą makiety, moduły, dioramy jest trochę na forum. Ja z racji tego iż nie ma na rynku sieci 0,3 używam Viessmanna, ale jak wiadomo jest przeskalowana, Także bardzo chętnie zmieniłbym u siebie na takie gotowce 0,3 a w planach mam kolejne dioramy z siecią trakcyjna
Witam miło . Nie wiem czy Koledzy sieciowcy wiedzą ale przy okazji wystawy na Stadionie Narodowym odbyła się najdłuższa i najbardziej obciążająca próba eksploatacyjna sieci w historii Wschodniego Zakładu PKP Energetyka oddziału w Popowowie Fabrycznym. Chociaż z przyczyn obiektywnych najczęściej poruszały się pod nią pociągi spalinowe, to należy podkreślić, że do ostatniego dnia kursowania pociągów zachowała ona wszystkie swoje właściwości. Zawdzięcza to zastosowaniu podwójnego przewodu jezdnego oraz ruchomemu naprężaniu zrealizowanemu (jak pokazywałem wcześniej) przez nić poliestrową obciążoną śrubami wiszącymi pod makietą. Odbieraki zaopatrzone w pojedynczą sprężynkę współpracowały z siecią idealnie. Jedyne kłopoty, które zgłosił mi jeden z Kolegów pojawiły się między słupami kotwowymi gdy na odcinek ten wjechał elektrowóz z kompletnym usprężynowieniem. Z okazji sukcesu technicznego przydzieliliśmy sobie z Gawrylukiem premie. Naczelnik je jednak zabezpieczył w sejfie i obiecał wydać gdy odniesiemy jeszcze sukces estetyczny, wtedy może nawet cos jeszcze dorzuci. Mówi się trudno. Na zebraniu całego zespołu ustaliliśmy, że w DRKP Popowów Fabryczny podwójny przewód jezdny będzie standardowo stosowany nie tylko nad torami głównymi zasadniczymi ale nad wszystkimi zelektryfikowanymi torami stacyjnymi - tego nie mają nawet w Warszawie .
PS Głupio tylko wyszło z (może znanym niektórym Kolegom) Arachnoldem Szarowdowczykiem. Z uwagi na niemożność przebywania na stałe na stadionie poprosiliśmy go z Gawrylukiem aby z racji swojego doświadczenia w przędzeniu ratował sieć w razie awarii podczas naszej nieobecności. Nie było żadnych problemów więc chyba strasznie się wynudził i zaczął tworzyć sieć alternatywną.
http://forum.modelarstwo.info/threads/katastrofy-kolejkowe.24679/ No tam natychmiast inwazja pająków gigantów - to raptem jeden znudzony i sponiewierany przez parowóz Arachnold Szarowdowczyk - po estetyce wykonania plątków widać, że coś z nim nie teges. Niby co chciałby w taką nić złapać? Pieska preriowego?
Słup z przewiązkami od 1957 r. Słup h=10300 na szlak, wysięgnik wiaduktowy h=300, odciąg do słupa na prostym.
Oczywiście istnieje wiele możliwości kombinacji słupów i wysięgników. Nie wszystkie warianty zostały pokazane. Np jest więcej wariantów pokazanych na łuki niż na proste
Nie będę krytykował, gdyż wgniotlo mnie w siedzenie. To po prostu jakieś cudo! Czy takie słupy będą kiedyś do nabycia? Czy są w stanie utrzymać tę najcieńszą sieć Sommerfeldta?
Ceny jeszcze nie są znane. Są to wersje pełne. Będą też wersje mniej dokładne i tańsze, oraz kity zrób to sam. Dojdzie też za jakiś czas słup współczesny z wysięgnikami rurowymi.
Co do sieci Sommerfeldta przyznam że nie wiem jak jest zrobiona. W MSMK lutujemy sieć z drutu stalowego 0.3. A od niedawna mamy dostęp do fosforobrązu w prostych odcinkach 3m i średnicy 0.3 (o ile dobrze pamiętam). Do tego wzornik i można sieć robić samodzielnie. Stacja Radzymin @Arturro jest zrobiona ręcznie z drutu 0.3. Sieć jest bardzo wytrzymała, podobnie jak słupy.
Powinniśmy ocenić rozszerzalność drutu stalowego i fosforobrązowego. Przypomnę tylko, że podczas gorących dni na Stadionie Narodowym naprężanie wykorzystujące sily sprężystości, a więc nie dynamiczne oparte na obciążnikach zawodziło. Sieć była luźniejsza i łatwiej się unosiła pod naporem odbieraków. Ja już kiedyś bardzo zawiodłem się na fosforobrązowym: po pierwsze łamał się bardzo łatwo przy próbie zrobienia pętelki przy ramieniu odciągowym. Po drugie, gdy zapomniałem zdjąć o obciążniku wydłużył się na zawsze.
Slupy ładne ale jak zwykle są pytania.
1. Blacha 0,3 czy 0,18/0,2 przy tej drugiej będzie słabe. Mimo kratownicy nie polecam za slabe. No chyba ze rezygnujemy z drutu jezdnego.
2. Opcja systemu do składania bardzo mi sie podoba. Ceny?
3. Czyli teraz co budowa szlaku z słupami
O ile się nie mylę to blaszka 0,3. Bądź co bądź producent jest znany nam wszystkim A jego produkty są bardzo wytrzymałe. Powstanie jeszcze słup z wysięgnikiem na 2 tory, a potem słupy kotwowe. Cen jeszcze nie ma. To jest taka prapremiera tak żeby każdy mógł zobaczyć i się wypowiedzieć albo zaproponować własne ulepszenia, wersje. Dokumentacja do tego jest bardzo obszerna. Powstanie tabela, w której wszystkie właściwości, wymiary z 1:1 będą opisanie i będą przypisane do H0. Trzeba tylko trochę cierpliwości.