• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Siala baba.....trawe :)

cyruss

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Ten z MIFLEXu wg mnie nie nada się, choć można spróbować. On nie daje ciągłego wysokiego napięcia a impulsy (kilka na sekundę). Kto używa kuchni gazowej z zapalarką ten wie jak to wygląda.
Ponadto nie jest przeznaczony do pracy ciągłej, nie wiadomo jak by ją przeżył.
Poza tym nie wiadomo co daje na wyjściu: napięcie stałe czy przemienne (wg mnie typowe impulsy indukcyjne o różnej biegunowości).
Cena niewielka, kto lubi eksperymenty może wypróbować.
 

Pd5

Znany użytkownik
Chciałbym zapytać jakie macie najbardziej skuteczne patenty "łączenia" elektrosadzarki z makietą żeby trawa dobrze stała? Wiem, że jedni łączą kebelek od elektrosadzarki z główką szyn, inni używają spinacza biurowego, jeszcze inni gwoździa. Gwoździe tez w końcu mogą być z różnych materiałów, dlatego właśnie postanowiłem zadać to pozornie proste pytanie: co konkretnie polecacie? (n)
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Gwoździe tez w końcu mogą być z różnych materiałów.
Dotychczas w swoim życiu widziałem gwoździe wykonane z :
stali
aluminium
mosiądzu
miedzi
tytanu
wolframu
gwóźdź Kirschnera ( z tym nie życzę nikomu kontaktu)

Każdy z tych materiałów doskonale przewodzi prąd, oczywiście są jeszcze szpilki szewskie z drewna, ale to nie są gwoździe i pewnie już ich się nie używa.
Dlatego ta cześć Twojego pytania jest dla mnie niezrozumiała, aby otrzymać dobrą odpowiedź, należy zadać właściwe pytanie.

My w klubie stosujemy ozdobne pinezki z łebkiem,doskonale się sprawdzają.
 

cyruss

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Materiał gwoździa nie ma żadnego znaczenia. Ważne tylko by gwóźdź był wetknięty w obszar wilgotny, żeby wilgotne miejsce siania było elektrycznie połączone poprzez wilgoć na module z tym gwoździem. Mogą to być i szyny (jedyny warunek: w momencie siania nie mogą mieć połączenia z żadną elektroniką) byle tak spryskać wodą moduł by spełnić ten warunek.
"Na sucho" też się posieje, napięcie jest na tyle duże że szczątkowa wilgoć materiałów modułu jakiś tam kontakt zapewni, ale efekt może być słabszy. A jeśli sianie będzie w mroźną zimę w mieszkaniu gdzie wilgotność względna powietrza jest rzędu 20%, to nawet bardzo słaby.
Wygodne i bezpieczne jest szydło z izolowana rączką.
 
Zainteresowanym proponuję poszukać na Aliexpress czegoś co się zwie " ion generator", są o różnych napięciach wejściowych (czyli zasilania) i wyjściowych, ceny jak to u żółtych braci - czasem śmiesznie niskie.
Kupić, zamontować w posiadanej sadzarce, wypróbować, opisać na forum.
Cześć,

Zastanawiam się nad zakupem takiego chińskiego generatora. W wersji pokazanej na filmikach modelarza z Australii generator ma jeden przewód wysokiego napięcia. Chińczycy oferują też modele z dwoma przewodami WN. Taki z dwoma białymi - wg informacji z netu są one wspólne - podłącza się podobnie jak ten w modelu z jednym, tj. dwa białe razem do sitka. Ale co powinno się zrobić w przypadku, gdy są wyprowadzone dwa różne przewody WN tj. minus i plus?

Pozdrowienia,
Jarek
 

cyruss

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Jeden do sitka a drugi do makiety.
Podobno lepiej się sadzi przy + na makiecie a - na sitku.
Podobno przy + na sitku a - na makiecie raczej się zbiera niż sadzi.
Ale - właśnie podobno... czekam aż ktoś potwierdzi lub zaprzeczy.
Tam gdzie jest jeden przewód wn, drugim jest któryś z przewodów zasilania, powinno być to opisane.
 

Zaxu

Nowy użytkownik
Witam, może znajdzie się ktoś życzliwy. Stałem się "dumnym" posiadaczem cuda do siania trawy od Rubikusa i nie działa, nie jest to wina zasilacza,jest sprawny, nie włącza się czerwona lampa, nie latają "pioruny" pomiędzy sitkiem a krokodylem.
 

cyruss

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Wersja którą miałem okazję rozbierać i naprawiać była przystosowana do zasilania pądem przemiennym lub stałym. Zatem pytanie brzmi:
- czy używasz zasilacza prądu przemiennego?
- jeśli nie to czy próbowałeś zamiany biegunów zasilania?
Jeśli na któreś pytanie odpowiedź brzmi "tak" i dalej nie działa - to niestety raczej jest zepsuta. Odeślij do naprawy do producenta. Chyba że masz blisko do Krakowa i chcesz mnie z nią odwiedzić.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
Zespół forum
PKMK
Wersja którą miałem okazję rozbierać i naprawiać była przystosowana do zasilania pądem przemiennym lub stałym. Zatem pytanie brzmi:
- czy używasz zasilacza prądu przemiennego?
- jeśli nie to czy próbowałeś zamiany biegunów zasilania?
Jeśli na któreś pytanie odpowiedź brzmi "tak" i dalej nie działa - to niestety raczej jest zepsuta. Odeślij do naprawy do producenta. Chyba że masz blisko do Krakowa i chcesz mnie z nią odwiedzić.
http://forum.modelarstwo.info/threads/problem-elektrosadzarka-rubkus-9501.39155/#post-669262
 
Myślę że jak w jednym miejscu napisałeś to w
Wersja którą miałem okazję rozbierać i naprawiać była przystosowana do zasilania pądem przemiennym lub stałym. Zatem pytanie brzmi:
- czy używasz zasilacza prądu przemiennego?
- jeśli nie to czy próbowałeś zamiany biegunów zasilania?
Jeśli na któreś pytanie odpowiedź brzmi "tak" i dalej nie działa - to niestety raczej jest zepsuta. Odeślij do naprawy do producenta. Chyba że masz blisko do Krakowa i chcesz mnie z nią odwiedzić.
Już naprawił. Lut był słaby i puścił.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Tutorial dla wchodzących w temat:

Wersja dla leniwych:


...i trochę lepsza wersja, nieco więcej pracy w jej wykonanie, ale chyba też i bezpieczniejsza:

 
Ostatnio edytowane: