• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Setkání Komorní Lhotka 2009

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#21
Zapraszam do reportażu z przejazdu pociągu towarowego po polskiej części makiety modułowej.
Przepraszam za marną jakość zdjęć, ale raz że w jednej ręce miałem przepustnicę, w drugiej papiery a w trzeciej pstrykadełko, a dwa że warunki oświetleniowe były słabe (pochmurny dzień i okna od północy), więc zdjęcia robiłem z lampą błyskową.
Zaznaczam że wszystkie zdjęcia są w ruchu, żadnych ustawianych fotostopów.

Skład został sformowany na stacji technicznej zwanej roboczo "Tychy", jako że symbolizowała ona kierunki na Górny Śląsk z przemysłem górniczym i hutniczym oraz tranzyt na północ (porty).
Stacja techniczna pełni nie tylko rolę przechowalni taboru, ale też symbolizuje resztę sieci kolejowej (umawiamy się że obecne makiety to fragment większej całości) oraz ten przemysł, którego brakuje na rzeczywistych makietach.
Zanim wyruszyłem w drogę, sformowałem skład zdawki TKL6880, a w między czasie wyjechał zdawczy bocznicowy do Setuzy (bardzo rozbudowanej bocznicy z przemysłem chemicznym i petrochemicznym, wraz z obsługą został zaanektowany na potrzeby PKP od Czechów ;)
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0247-TKBdoSetuzy.jpg

Gdy Setuza oddzwoniła iż tor szlakowy jest wolny, wyjechałem Tw1 z rozkładową prędkością 60 km/h w kierunku stacji Padowo:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0249-TKLdoPadowa.jpg

Za lokomotywą i brankardem miałem tylko próżny Gbs pod załadunek mebli na eksport do Czechosłowacji, dwie węglarki dla Świerkowa i Bartoszowa oraz zbiornikowy z importowanym cementem dla Prefabetu.
Po drodze minąłem moduły klubowe, niestety lampa błyskowa uwidoczniła wady pospiesznie budowanego strunogipsowego mostu (ale z daleka ładnie wygląda ;)
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0251-modulyKKMK.jpg

W Padowie niewiele pracy z podstawianiem próżnego krytego pod rampę załadowczą, ale w między czasie sporo się dzieje, najpierw mijają się dwa osobowe, M2213 i O2050:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0253-Padowo-mijanie.jpg

Pociąg gotowy do odjazdu z Padowa jako zbiorowy TZ6970, ale jeszcze musi bo wyprzedzić międzynarodowy pospieszny P456.
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0254-Padowo-wyprzedzanie.jpg
Z braku parowozów i spalinowozów pospiesznych pociąg ciągnięty był (podobnie jak w rzeczywistości w latach 70tych) przez ST43, z uwagi na październikowe chłody do składu dołączony był wagon grzewczy, na stacji granicznej odczepiany wraz z lokomotywą bo czeska lokomotywa ogrzewanie miała.

Z Padowa wyjechałem o planie, ale jeden z mechaników zaspał i pociąg towarowy z czarnym zlotem nie wyjechał z Tych o czasie. Dlatego zgodnie z wypisanym na oryginalnym blankiecie rozkazem szczególnym "S" wjechałem w Bartoszowie na dodatkowy tor 3 (bez semaforów wyjazdowych), aby zrobić miejsce dla ewentualnego krzyżowania "węglowca" i osobowego:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0255-Bartoszow-rozkazszczegolny.jpg

Jednak osobowy O2051 też się spóźniał, dlatego przepuściłem tylko wahadło węglowe:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0255-Bartoszow-wyprzedzanie.jpg

Aby nie tracić czasu pojechałem obsłużyć bocznicę Prefabetu, dzięki długiemu torowi wyciągowemu mogłem manewrować bez zajmowania głównego szlaku, po którym przemknął spóźniony osobowy:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0257-Prefabet.jpg
(bocznica Prefabetu była jednym z zaledwie kilku niedokończonych modułów, niestety poświęciłem dużo czasu na klubowe moduły 2-torowe oraz nieudane eksperymenty z Faller Car System+trylinka przez co znowu nie zdążyłem dokończyć budowy)

Z Prefabetu odebrałem platformę z płytami betonowymi na eksport do Czechosłowacji oraz próżny wagon samowyładowczy i pojechałem w stronę stacji Świerków Miasto, witany przez sygnał Ot3 informujący że semafor wjazdowy wskazuje wolną drogę ze zmniejszoną prędkością:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0258-To.jpg

W Świerkowie wycofałem na tor przy placu ładunkowym, aby zostawić ładowną węglarkę i odebrać próżną cysternę do zwrotu do Setuzy, platformę po płytkach chodnikowych z Prefabetu i próżną węglarkę.
W międzyczasie pod czujnym okiem zawiadowcy Tomka K. przez stację przemknął tranzytowy Speseni vlak Sp924:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0260-Swierkow-tranzytowy.jpg

Po chwili na stację wjechał pociąg międzynarodowy z lokomotywą CSD która została odczepiona, gagarin czekał już na podmianę:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0263-Swierkow-podmianalokomotyw.jpg

Zagraniczna lokomotywa została odstawiona na boczny tor, pociąg pospieszny P463 pojechał dalej a ja dokończyłem manewry w celu włączenia brankardu na początek składu:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0265-Swierkow-manewry.jpg

Ale to jeszcze nie wszystko, przyjechał osobowy i prowadząc pociąg niższej kategorii poczekałem przed semaforem aż OKl2 "obleci" skład piętrusów:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0268-Swierkow-oblot.jpg

Wracając zostałem przywitany przez sympatycznego zawiadowcę stacji Bartoszów:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0271-Bartoszow-wjazd.jpg

Było tu niewiele pracy z podstawieniem węglarki z węglem i zabraniu wagonu z eksportowymi bramborami:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0273-Bartoszow-manewry.jpg
ale wcześniej trzeba było przepuścić lokalny osobowy z "ryflakami":
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0272-Bartoszow-krzyzowanie.jpg

Powoli zmierzałem do posterunku odgałęźnego Pawłowo:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0275-podgPawlowo.jpg
obsługiwanego przez Wiktora, a następnie linią 2-torową w kierunku Padowa:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0276-WiktorN.jpg

Po drodze minąłem międzynarodowy pociąg odcinkowy do Czechosłowacji, wiozący poprzednią partię eksportowych płyt (betonove sesky ;)
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0277-mijanietowarow.jpg
Może się wydawać dziwne wożenie towaru tam i z powrotem, ale tak się robi na kolei :)

W Padowie jeszcze trochę manewrów aby podstawić zamówioną próżną węglarkę do skupu złomu, w międzyczasie wyprzedza nas osobowy M2215:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0278-Padowo.jpg

Dalej już bez przygód jako zdawczy TKL6881, po nowych modułach KKMK:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0279-modulyKKMK.jpg
i koło przemysłu w Setuzie, po drugim torze przejechał międzynarodowy pospieszny:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0281-zSetuzy.jpg
(miejsce to odpowiada dolnemu lewemu rogowi w widocznej na zdjęciu mapie modułów)

do stacji technicznej, której obsługa już się cieszy z dodatkowej roboty przy formowaniu pociągów ;-)
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0282-szuflada.jpg

Tak więc niby taki podrzędny pociąg, a tyle się działo :)
 
OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#22
ciekma napisał(a):
...wagonu z eksportowymi bramborami...
Takie dość... przerośnięte były te Twoje "brambory" :p stawiam, że była to raczej cukrova repa :D

Kilka zdjęć Mirka, kolegi z pracy, który przyjechał ze swoim synkiem. Obaj byli zachwyceni :D
 

Załączniki

OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#23
Zaś kilka moich obrazków ;)
 

Załączniki

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.496 33 0
#26
Witajcie ludziska. Ja także chciałem wszystkim serdecznie podziękować za miłą zabawę. Zwłaszcza jestem wdzięczny że makieta moja dojechała cała i zdrowa w obie strony i że ładnie daliście sobie radę z jej rozkładaniem;) Mój zamysł PROSTYCH OZNACZEŃ do składania sprawdził się. Chciałbym i życzę wszystkim chłopakom w Krakowie, jak i spoza aby mieli tak to poukładane. Jedni mają inni nie ;) Każdy wie o kogo chodzi.

Poniżej wklejam kilka fotek z mojej stacji. Niestety tam głównie operowałem i widzę że coś fajnego udało się uchwycić.
 

Załączniki

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#28
Zbyszek napisał(a):
Ten ceglastoczerwony kryty to jakiej firmy jest?
Tu jest podobny:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0218-Setuza.jpg
raczej Gagsopodobny :)
Obstawiam że jakaś czeska produkcja, było sporo czeskiej produkcji modeli odwzorowujących czeskie konstrukcje, oni robią modele po to by nimi jeździć a nie po to aby trzymać na półce rarytas :->
Efekt jest taki, że i przemysł zachodni ich zauważył, patrz "okularnik".
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#30
No ten drugi, zdecydowanie trąci Brombergiem....Władek, a te produkcje można kupić w miarę rozsądnej cenie? Jak to jeździ??? Mam trzy wagoniki H0e jakiejś czeskiej firmy, nie dosyć, że ściany wypaczone, to właściwości jezdne żadne, a rollbocki mogą robić za ładny akcent na makiecie. Zawsze mi się marzył dokładnie ten czeski wagon, tak charakterystyczny dla kolei CSD, te odmienne drzwi i żółte opisy. Może kiedyś będę taki miał??? ;)
 

Załączniki

OP
OP
WM-MODEL

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#31
Z mejlove konference Zababov'a :D

-o tym wagonie co Zbyszek napisał że jest brombergo -podobny:
Model zavreneho vozu dle prvniho obrazku - Zsa. Odlitek skrine a podvozku je mozne koupit snad na kazde nejrozsirenejsi burze v Praze v Opletalove ulici u p. Masi Tyto dlitky byvaji rovne, rozmerove celkem presne dle vzoru, maji velmi hrube znazornene drobne dily, detaily chybi. Ovsem pohledem ze vzdalenosti 1m to jiz neni videt...Tyto vozy zacaly CSD provozovat od roku 1956. Byly to prvni povalecne velkoprostorove - tehdy velmi moderni a viceucelove vozy.

Jakby ktoś nie do końca zrozumiał:
Model krytego wagonu na pierwszym obrazku -Zsa. Odlew skrzyni i podwozie można kupić na każdej większej giełdzie w Pradze na ulicy Opletalovej u p. Masi . Te odlewy bywają równe, wymiarowo całkiem dokładnie według oryginału, mają bardzo grube, tzn. przeskalowane małe części i brakuje drobnych detali, ale oglądając z odległości 1m jest to już niewidoczne. Te wagony zaczęły jeździć na CSD od roku 1956, były to pierwsze powojenne wagony wielko -przestrzenne, w owych czasach bardzo nowoczesne i do wielu/różnych celów wagony.

http://www.litomysky.cz/BIX/masa.htm ceny nie są podane, wedle umowy, brak elektronicznego kontaktu i takie tam... inne ;)

-o węglarce:
Model vozu Vase dělá Knížka a prodává se opět na burze v Praze. Model to není žádný zázrak, ale daný vůz to připomíná.
Model wagonu Vase robi Knížka (to pewnie nazwisko) i sprzedaje się również na giełdzie w Pradze. Model to żaden cud, ale ten wagon przypomina.

Trawione blaszki robi Radek Malina, kiedyś na warsztacikach w Olomoucu widziałem jego produkcję.
Jeżdżą chyba dobrze, skoro pojawiają się na FREMO-spotkaniach.
Czyli podsumowując, są to niedrogie (chyba) wagoniki do robienia tłoku na makietach ;)

Terminy giełd w Pradze: http://www.litomysky.cz/obursy.htm
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#34
Bip było ci u nas dostatek:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/DSCF0843-Bipy.jpg (oczywiście taki odpust zupełny w czasie wolnych jazd a nie rozkładowych :)
Oprócz standardowych z III, jedna była przerobiona przez kolegę Bartosza_H0 na IV epokę,
były też wymienione zestawy kołowe, ale na jakie to proszę Bartosza lub Władka pytać.
Bipa piszczała jak myszy w wytwórni kiełbas w poniedziałek rano gdy włączają maszyny do mielenia,
ale szybka akcja z Dremelem rozwiązała problem:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0338-ZNTK.jpg

Co do jedzenia, to parek w rohliku nie było, ale było prasatko:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0286-prosie.jpg


SAPER napisał(a):
po czeskiej doszło do jednego zderzenia na linii jednotorowej. Pociągi spotkały się w tunelu
W zasadzie to była O Małe Co katastrofa, bo w ostatniej chwili zainterweniowała "ręka boga" a właściwie cały tłum rąk, jako rasowy paparazzi byłem akurat na miejscu:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/tmp/Ligotka2009/IMG_0305-OMCkatastrofa.jpg
Jak widać, byłaby to piękna katastrofa ;)
Dodam że działo się to na lokalnej linii Lipova Lazne - Javornik, na której jak w oryginale ruch odbywa się w/g reguł D3, czyli stacje są bez semaforów, samoobsługowe, obsługa pociągu dogaduje się telefonicznie z dyspozytorem linii czy może dalej jechać na szlak.
Prędkość na takiej linii jest ograniczona do 50km/h, więc w razie gdyby się źle dogadali, jest szansa wyhamować.
No i właśnie się nie dogadali a zgodnie z prawami Murphyego trafili na siebie w miejscu o zerowej widoczności...
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#37
Na stronie http://www.railnet.sk pojawiła się relacja ze spotkania:
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2009100004

Co do naszych modułów to mieli jedno ale:
Niektoré poľské úseky trate boli na moduloch šírky len 30cm, síce olemované stromami, ale predsalen boli dosť úzke. Celkom ma mrazilo, keď po moste 15 nad krajinou šírky len 30 cm sa valil Štokr za 1500 EUR
- mierziło ich że 30cm moduły są za wąskie.
Ale podobały im się moduły, między innymi Tomka przejście graniczne, oraz parowozy z dźwiękiem:
Poliaci sa predviedli veľmi pekne a detailne spracovaním hraničného prechodu, kde všetko svietilo, a dalo sa rozsvecovať osobitne. Ich vozový park netrpel až tak „motorizáciou“, takže v skryťáku sa dymilo o stošesť z hromady parných mašín.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#39
Trzeba na przyszłość płytę z plexi na ścskach montować tam, gdzie jest tor blisko krawędzi i na spadku,
drzewka z komosy fullmetal parowozu nie utrzymają...
 

Paweł

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
11 0 0
#40
Na takie spotkania nie bierze się takich parowozów... ja nie zamierzam psuć widoku mojego łuku plexi. Maszynista jak bardzo chce się przejechać niech stosuje się do sygnalizacji i dopuszczalnej prędkości na szlaku.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Imprezy 56

Podobne wątki