No cóż - pozostaje trzymać kciuki za projekt. I chociaż Arek już na początku podkreślił, że w grę nie wchodzi produkcja wielkoseryjna (a szkoda), to i tak należy wspierać Jego działania.
"Parcie" modelarzy na polski tabor jest ogromne. Nasycenie rynku obcym taborem w oznakowaniu PKP i prywatnych przewoźników jest ogromne. Ale typowo polskiego taboru - jak na lekarstwo. Nawet naszego, typowo polskiego wózka wagonowego nie ma (nie mówiąc o wagonach węglarkach).
Tak sobie myślę, że do czasu kiedy nie pojawią się charakterystyczne dla naszych klimatów modele wagonów - makietom nadal będzie brakowało tego "czegoś". Same lokomotywy i pojedyńcze wagony, niczego nie zmienią - tu musi nastąpić prawdziwy "wysyp"
A jakich modeli ? Wagonów których "wizualnie" nic nie zastąpi, czyli:
1. wagonów chłodni 4 i 5L oraz 202L/Lc
2. 401K/Ka
3. wagonów węglarek 401W (wraz z odmianami)
Do pełni szczęścia brakuje platform 401Z i polskich konstrukcji wagonów cystern. Ale te dwa ostatnie typy, na pierwszy rzut oka, niewiele się różnią od tych co jeżdżą po makietach.
Mam nadzieję, że moje pobożne życzenia kiedyś się spełnią. Sami widzimy, że zaczyna się coś dziać.
Na koniec (mogę chyba uchylić rąbka tajemnicy
) krótka informacja - na HOBBY w Poznaniu będzie miała miejsce prezentacja pierwszych modeli 401K. Wagon o tyle ciekawy, że przedstawia oryginał z pierwszych partii produkcyjnych.