• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Semafory z wysięgnikiem i bez

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#2
Oprawę na wysięgniku zasadniczo stosuje się na liniach zelektryfikowanych. Same słupy stoją w linii słupów trakcyjnych i świateł nie byłoby widać. Na łukach nawet na linii zelektryfikowanej mogą się zdarzyć semafory bez wysięgników, bo wtedy maszynista widzi wskazania patrząc po cięciwie łuku i słupy trakcyjne tak bardzo nie przeszkadzają, ale zależy to od miejscowych warunków. Podobnie na stacjach, gdzie są bramki trakcyjne - tam też może nie być wysięgników, jeżeli widoczność sygnałów jest prawidłowa. Generalnie przyjąłbym zasadę, że na szlakach zelektryfikowanych wysięgniki, na szlakach bez trakcji - bez wysięgników, a na stacjach zależnie od konkretnej sytuacji.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 12
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki