• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Semafory Ksztaltowe

nesek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Wiem że jest to raczej proste pytanie ale chciałem zaczerpnąć wiedzy od specialistów !

Załóżmy że na takim szlaku jedno-torowym, ruch prowadzony obu stronnie postawiłem semafory kształtowe. Czy dobrze ?

http://www.upimg.eu/upload/photo/min16345.jpg

http://www.upimg.eu/show.php?p=16345

Pytanie numer 2 ( a było 1 ? Było :p ). W przypadku kiedy semafor 1 (numerując od lewej) jest w pozycji S-1 inne semafory maja sie znajdowac w jakiej pozycji i na odwrot

Pozdrawiam, Nesek
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#2
Nie.
- Generalnie semafory stawia się po prawej stronie
- semafory wjazdowe powinny być dwuramienne nie sprzężone
- semafor wyjazdowy lewy powinien być dwuramienny sprzężony
- brak tarcz ostrzegawczych przed semaforami wjazdowymi.
 
OP
OP
N

nesek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Ostatecznie zostaje przy podobnym ustawieniu semaforow swietlnych !

Dzięki za pomoc (chociaz i tak mi nie pomoglo <hahaHA> )
 
OP
OP
N

nesek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Odpowiednio go zmodernizowałem :) Na podstawie schematu torowego jakiejś stacji :p

http://upload.srodaonline.com/images/375111n.JPG
 
OP
OP
N

nesek

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
jasiu dzięki... przydało się !

Odpowiednio "obcięty plan"

http://upload.srodaonline.com/images/856474miaczyn_lhs.gif[/url]

Ps. Trzeba powiększyć !
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#10
Na semaforze H górne światło to powinno być pomarańczowe a nie białe...
No i oczywiście semafory 2-komorowe (i ich numeracja inna).
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#11
GBB, gupoty wypisujesz...

Na obrazku, wykorzystałem co nieco pracę Pawła Piotra ;) tylko jedna strona stacji, nie chciało mi się dalej rysować :razz:
Druga strona jest lustrzanym odbiciem :D

Semafor "A" podaje sygnały S1, S2, S5, S13, "C" -S1, S2, Ms2, "D" -S1, S10, Ms2.
Oczywiście wszystkie podają Sz.

Opisy sygnałów:
S1 - "Stój"
S2 - "Jazda z największą dopuszczalną prędkością"
S5 - "Następny semafor wskazuje sygnał STÓJ"
S10 - "Jazda z prędkością nie przekraczającą 60 km/h, a potem z największą dozwoloną prędkością"
S13 - "Jazda z prędkością nie przekraczającą 40 km/h, a przy następnym semaforze - stój"
Ms2 "Jazda manewrowa dozwolona"
Sz -"Sygnał zastępczy, jazda z prędkością nie większą niż 40 km/h"

Wskaźnik W5 -"granica przetaczania"
 

Załączniki

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#12
WM-MODEL napisał(a):
GBB, gupoty wypisujesz...
Nie sądzę... :D W którym miejscu?

Ja najnowszy projekt zinterpretowałem tak, że świateł z takimi dwoma kreskami skośnymi ma nie być.
Więc pozostają po dwa światła na semafor. Czyli wersja uproszczona semaforów na makiecie. (Z pomyłką w jednym świetle).

A ty przedstawiłeś po prostu full-wypas, który i tak jest inny niż projekt Neska.

PS. Jeżeli te światła miałyby pozostać i miały by być w jednym kolorze, to przestaje się to kupy trzymać...
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#13
gbbsoft napisał(a):
W którym miejscu?
O tym "górnym pomarańczowym świetle" :razz:

gbbsoft napisał(a):
Z pomyłką w jednym świetle.
W dwóch :razz:

gbbsoft napisał(a):
...projekt Neska.
Eeee... eeee... nieco zbyt daleko posunięty... eufemizm :D

Jak to miały by być tylko semafory dwukomorowe, tzn. uproszczone, to ja się już nie odzywam, szkoda czasu...
 
P

Paweł Piotr

Gość
#14
WM-MODEL napisał(a):
Opisy sygnałów:
S1 - "Stój"
S2 - "Jazda z największą dopuszczalną prędkością"
S5 - "Następny semafor wskazuje sygnał STÓJ"
S10 - "Jazda z prędkością nie przekraczającą 60 km/h, a potem z największą dozwoloną prędkością"
S13 - "Jazda z prędkością nie przekraczającą 40 km/h, a przy następnym semaforze - stój"
Ms2 "Jazda manewrowa dozwolona"
Sz -"Sygnał zastępczy, jazda z prędkością nie większą niż 40 km/h"
Sprostowanie:
Sygnał S10: "Jazda z prędkością nie przekraczającą 40 km/h, a potem z największą dozwoloną prędkością"

Sygnał zastępczy oznacza: "Można przejechać obok semafora wskazującego sygnał Sr1 lub S1 Stój bądź sygnał wątpliwy, bądź też semafora nieoświetlonego lub przejechać obok sygnalizatora sygnału zastępczego (mającego wyłąxcznie lampę ze światłem białym) albo wjechać na posterunek zapowiadawczy z toru niewłaściwego - bez pisemnego rozkazu".
Tyle definicja sygnału, w której nie ma mowy o prędkości jazdy, która może być ograniczona do 20 km/h (wyjazd na szlak z blokadą samoczynną) lub do 40 km/h (w innych przypadkach), przy czym maszynista ma tak regulować prędkość pociągu, by mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg w razie nagłego zauważenia przeszkody.
Pozdrawiam
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#17
Chciałbym tylko nadmienić że na mijance semafory naogół nie podają sygnału na następnym semaforze. od tego jest tarcza semafora wjazdowego.
Zresztą jak to sobie wyobrażacie: mijasz semafor wyjazdowy ze stacji i przez 20 km szlaku pamiętasz jaki sygnał ma być na następnym semaforze??
Sygnały dotyczące następnego semafora wyświetlane są gdy wyjeżdża się na szlak z blokadą samoczynną co na linii jednotorowej jest rzadkością - mija się z celem chyba że szlak jest jednokierunkowy.
Semafory powinny podawać w zależności:
sygnał stój lub wolna droga bez ograniczenia prędkości jeżeli wyjazd jest po prostej
sygnał stój lub wolna droga ze zmniejszoną prędkością jeżeli wyjazd jest z boku
ewentualnie oba semafory mogą podawać sygnał manewrowy - ale na mijankach to bardziej realistycznie jeżeli przyjmie się że manewry są wykonywane na polecenie dyżurnego ruchu
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.730 14 0
#18
Nie to, żebym się czepiał, ale na rysunku wyżej na żadnym z semaforów wyjazdowych NIE jest podawany sygnał o "następnym semaforze" :razz: :razz: :razz:
Semafor "D" podaje do jazdy S10, semafor "C" -S2.

Tarcza semafora wjazdowego odnosi się do semafora wjazdowego.

Sygnału Ms2 nigdy nie stosuje się do jazd pociągowych.
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#19
S13 - "Jazda z prędkością nie przekraczającą 40 km/h, a przy następnym semaforze - stój"

w rzeczywistosci jeżeli wyjeżdżamy na szlak to poda się sygnał górne zielone, dolne pomarańczowe (po rozjazdach 40km/h poźniej jazda z maks. dozwoloną prędkością) zamiast dwu pomarańczowych (przy tym 40 km/h następny stój) - bo o stanie następnego semafora będzie mówić tarcza do niego się odnosząca

Oki do rysunku powyżej nie mam zastrzeżeń, chodziło mi o jeszcze wcześniejsze posty gdzie było mówione o tym jakie sygnały się mogą podawać na semaforze.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 30
Buduję makietę 3
Buduję makietę 25
Buduję makietę 52

Podobne wątki