• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Semafory kształtowe Viessmana, do samodzielnego złożenia.

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
596 57 5
#1
Miał ktoś z kolegów przyjemność montować te semafory. Jaka jest skala trudności i co najważniejsze, jaki zastosować napęd ramion semafora. Za wszelkie opinie i sugestie będę ogromnie wdzięczny.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
245 2 3
#5
Miał ktoś z kolegów przyjemność montować te semafory. Jaka jest skala trudności i co najważniejsze, jaki zastosować napęd ramion semafora. Za wszelkie opinie i sugestie będę ogromnie wdzięczny.
Montuje się je łatwo. Nie ma dołączonego napędu - trzeba kupić osobno. Kosztuje 9,95 Euro (oryginalny napęd do semaforów Viessmann).
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
4 1 0
#6
Miał ktoś z kolegów przyjemność montować te semafory. Jaka jest skala trudności i co najważniejsze, jaki zastosować napęd ramion semafora. Za wszelkie opinie i sugestie będę ogromnie wdzięczny.
Miał, montuje się przyjemnie: http://forum.modelarstwo.info/threads/semafor-kształtowy-h0.333/
Napęd z siłownika za pośrednictwem kształtki który w tym wątku dla tarczy zrobiłem, wydaje mi się OK, jeśli semafor jest na stałe.
Ale ja będę je zabudowywać w wymienne gniazdo fremowskie:
http://www.fremo-net.eu/339.html
a tam chyba tylko oryginalny napęd pasuje, bo mały cienki i długi.
 

Marek Bydgoszcz

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#7
Montaż nie jest skomplikowany, trochę uwagi trzeba przywiązać do lutowania oświetlenia latarni, jest wykonane na diodach smd, ja robię napęd na siłownikach zamków centralnych + krzywka, w jednym z moich tematów zamieściłem fotki jednego zmontowanego.
 

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.201 10 0
#8
Części w tych zestawach są strasznie nie dokładne dużo pracy kosztuje to żeby je złożyć do kupy.
 
M

Melchior

Gość
#9
A mówisz o Viessmnanie, czy o tanich zestawach do montażu, które oferuje Conrad, bo to "drobna" różnica...
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
2.113 115 0
#10
To czymś się różnią te viessmana od tych conrada?
Oprócz tego, że jedne luzem, drugie złożone?

Składałem conrady, widać nieświadom, ale dałem radę - na makiecie jak stoją obok to różnicy nie widać.
Irytujące jest zgranie napędu z ruchem ramienia. A już w dwuramiennych to koszmar.
No i sam napęd, docelowo, lepiej wymienić na jakiś inny.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
861 33 1
#11
Wiem, że to trochę nie na temat (wszak mowa o semaforach) ale mam tarcze zaporowe kształtowe oryginalne z napędem Viessmanna i do montażu Conrada - nie różnią się niczym. Jest nawet gniazdo (tak to nazwałem) do przyłączenia oryginalnego silnika Viessmanna
 
OP
OP
Zbyszek

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
596 57 5
#13
Super, prezentuje się znośnie. Ramiona troszkę toporne. Mógłbyś napisać jaką ma wysokość, bo wygląda na 10m. w oryginale.
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Są w ofercie V ramiona metalowe, niestety same kosztują tyle co cały kit, ale warto, zdecydowanie lepsze...
 
OP
OP
Zbyszek

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
596 57 5
#17
Dzięki Panowie za wpisy, poszukuję jeszcze zdjęcia oryginału stałej/nieruchomej/ tarczy ostrzegawczej.
Przydała by się jeszcze jakaś lokalizacja, najlepiej w kuj-pom.do wizji lokalnej, czy aby w Bąku taka nie stoi.
Pomocny również byłby skan dysku tej tarczy z tego albumu konstrukcyjnego urządzeń ZRK.
 

Podobne wątki