• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta SEMAFORY KSZTAŁTOWE H0

vs125

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Witajcie mam małą nie jasność,przeglądając ofertę sklepu CONRAD.pl natrafiłem na semafory VIESSMANN do samodzielnego złożenia.Numer kat. Viessmann 4500,4501 i jeszcze jest też tarcza ostrzegawcza numeru nie pamiętam tam jest napisane semafory kolej DB.Posiadam kilka semaforów Świetlnych od Pana Z.Kluby ale chciałbym w dalszej części budowanej makiety odwzorować jakiś starszy szlak kolejowy z semaforami kształtowymi ,czy te podane nr. katalogowe nadają się do tego? To będzie zarząd PKP za bardzo nie znam się na tych sygnałach ale patrząc na świetlne semafory DB to ich kształt jest zupełnie inny niż nasze polskie czy z semaforami kształtowymi jest tak samo?Cena jest bardzo atrakcyjna i tu może być haczyk.Czy trzeba by je jakoś przerobić na PKP aby nie było kichy
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#2
Cześć. Semafory kształtowe są takie jak w Polsce. W tarczy ostrzegawczej trzystawnej (ze strzałą w środku masztu) nie trzeba nic zmieniać, natomiast w tarczy ostrzegawczej dwustawnej (czyli sama tylko okrągła pomarańczowa tarcza) trzeba usunąć dolną oprawę żarówek i dolną oprawkę z soczewkami. U nas na tych typach tarcz stosuje się wyłącznie jedną oprawkę z jedną soczewką żółtą i jedną zieloną tuż pod talerzem tarczy. Te semafory i tarcze Conrada/Viessmanna nie mają napędu.
 
OP
OP
vs125

vs125

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#3