• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Semafory ¶wietlne

A

Anonymous

Gość
#1
Do Pawla Piotra, w jakich okolicznosciach uzywa sie semaforow manewrowych "karlowatych" i czym jest to podyktowane? Czy mozna na Cybince gdzies taki typ semafora zastosowac?

Pozdrawiam, spiN
 
OP
OP
H

hugwa1

Gość
#2
To ja się podepnę do pytania - od kiedy stosowano semafory świetlne "władkowej budowy" na PKP, te z krótkimi daszkami? Nie pamiętam dokładnie czy wśród poniemieckich był taki typ.
 

Paweł Piotr

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
#3
spiN napisał(a):
Do Pawla Piotra, w jakich okolicznosciach uzywa sie semaforow manewrowych "karlowatych" i czym jest to podyktowane? Czy mozna na Cybince gdzies taki typ semafora zastosowac?

Pozdrawiam, spiN
Semafory manewrowe jako sygnalizatory wyznaczające koniec przebiegu pociągowego powinny być umieszczane na masztach, podobnie jak pozostałe semafory. Tylko w określonych przypadkach, wynikających z warunków miejscowych (brak skrajni) i za zgodą dyrektora okp można je ustawiać bez masztu, jako sygnalizatory karzełkowe. Na Cybince takich przeszkód nie ma, by semafory manewrowe E i F nie mogły stać na masztach.
Pozdrawiam
 

Paweł Piotr

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
#4
hugwa napisał(a):
To ja się podepnę do pytania - od kiedy stosowano semafory świetlne "władkowej budowy" na PKP, te z krótkimi daszkami? Nie pamiętam dokładnie czy wśród poniemieckich był taki typ.
Od momentu, gdy zaczęto na PKP stosować sygnalizację świetlną rodzimej produkcji (lata pięćdziesiąte) były to semafory z krótkimi daszkami. Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych wymyślono daszki długie (żeby sygnały nie były widoczne z lecących samolotów, bo to mogłoby wprowadzić pilota w błąd - takie debilne wymyślono uzasadnienie...) i zaczęto na wszystkich sygnalizatorach wymianę (nawet na karzełkowych tarczach manewrowych - utrudniając tym samym widoczność ich wskazań z bliskiej odległości) - nasza kolej niestety pełna jest absurdów...
Obecnie budowane nowe sygnalizatory świetlne mają daszki krótkie albo długie, a bierze się w tej chwili pod uwagę widoczność sygnałów danego sygnalizatora.
Sygnalizatory karzełkowe, które powinny być dobrze widoczne z bliskiej odległości (głównie tarcze manewrowe) mają krótkie daszki.
Dożyliśmy chyba czasu, że rozum zwyciężył na durnymi przepisami (na razie w kwestii daszków na semaforach...)
Pozdrawiam
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Budownictwo i pozostała infrastruktura 29

Podobne wątki