• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Semafor Weinert na PKP

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Z

Zv

Gość
#1
Jako, że potrzebuję semafor na Rybinę (jako naturalną kontynuację modułów za mostem obrotowym) kupiłem zestaw Weinerta 102 semafor jednoramienny. Po krótkiej konsultacji ze Zbychem Molendą wiem jak go "spolszczyć" co nieniejszym na Waszych oczach powolutku będę czynił. Będzie to typowy jednoramienny semafor na 8 metrowym maszcie ustawiony na szlaku wąskotorowym pókico na slecjalnym moduliku tylko z semaforem potem docelowo na module z przystankiem w Rybinie. Enjoy. Na fotce rozpakowany zestaw.

20151127_202421.jpg
[DOUBLEPOST=1448654600,1448653082][/DOUBLEPOST]Krok pierwszy, Weinert zwany dalej W dostarcza nam zagięty maszt - mój wymagał nieco korekty aby był idealnie prostopadły z każdego boku. Koniecznie jest jego hmm no własnie co? W polecja klejenie klejem sekundowym lub lutowanie. Ja wybrałem ten drugi sposób i polutowałem polami (zaczynając od środka aby sie nie deformował) raz z jednej raz z drugiej strony aż do samego końca każde pole wydzielone stopniami dla samobójców. CDN jutro.

20151127_205732.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#2
Lecim dalej dzisiejszy zestaw użytych elementów.


20151128_171111.jpg

Okrągła podstawa plus pionowa blach służą zamocowaniu masztu i dźwigni napędowej. Cylinder trzeba zlutować z blachą z dźwigniami.
Obok dźwigni jest sprytny mimośrodowy pierścień on pozwoli precyzyjnie ustalić wychylenia ramienia semafora.
Kwadratowa blaszka z otworem po środku pozwoli nam kiedyś przymocować semafor do makiety.

20151128_183437.jpg 20151128_183500.jpg

W puszce napędu trzeba wywiercić otwór 0.8mm jest to dość proste bo ten otwór jest tylko zapchany jest piaskiem formierskim.



20151128_184321.jpg 20151128_184329.jpg

Następnie trzeba przylutować skrzynkę do słupa a potem słup idealnie prosto do podstawki z gwintem.
Potem skręcamy załączona śrubką cylinder z dźwignią do kupy z masztem. CDN.

20151128_215118.jpg

Na koniec lutujemy windę, rączka celowo jeszcze nie odgięta aby nie uszkodzić podczas dalszych prac.
Tak naprawdę to dwa elementy: jeden to odlew bęben i zębatki oraz trawiona zębatka z korbą.

20151128_224246.jpg
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Z

Zv

Gość
#3
dziś krótko bo czasu mało :) zamontowałem poprzeczną dźwignię. W słupie trzeba poprawić otw o,5mm Na drut pod poprzeczkę zakładamy podkładkę i dwie dodatkowo na koniec które delikatnie lutujemy z drutem tak aby ramię mogło się swobodnie obracać. Oczywiście trzeba to jeszcze pięknie pilniczkiem oszlifować.

20151129_221016.jpg 20151129_222121.jpg 20151129_223400.jpg

Przymiarki do przesłon lamp. W oryginalnej instrukcji tylna przesłona ta z małą dziurką jest tak ustawiona żeby przesłaniała białe światło razem z zielonym sygnałem jednak na PKP to sygnał mniej bezpieczny ma być wyraźniejszy wiec obróciłem roboczo tą przesłonę do góry nogami. Odetnę ja od ramienia i przylutuję ponownie ale odwrotnie bo szkoda ukrywać detal podtrawień w osłonie.

20151129_223305.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#4
Dziś zacząłem od montażu szyny windy lampy, pasek trawionki ją imitujący ma blaszki które należy zagiąć aby tworzyły dystans i przylutować.
Wyciąłem i oszlifowałem ramię, ze względu na obustronne podtrawienie to wielce delikatny element, obok ramie przeciwciężaru którego boki należy zagiąć i zlutować.

20151130_214931.jpg

ramię przeciwciężaru trzeba pozaginać wg rysunku dostarczonego przez W i tak z oby stron odmierzamy po 4mm i zaginamy

20151130_214913.jpg

20151130_221606.jpg

W ramie semafora trzeba wlutować dostarczoną przez W tulejkę jest ona z jednej strony podtoczona tak aby weszła w ramię na drugi szerszy koniec zakładamy ramie przeciwciężaru.

20151130_222227.jpg

20151130_222234.jpg

Przymiarki całego bałaganu, reszta jutro.

20151130_223038.jpg

20151130_223030.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#5
Dziś przerobiłem tylną przesłonę ale nie odcinałem tylko mega delikatnie najpierw wyprostowałem ramie a potem odgiąłem w druga stronę. Aby nie zdeformować otworu wsadziłem w niego wiertło 0,5mm.
Następnie zmontowałem przesłony na osiach, pod obie przesłony zakładałem podkładki z zestawu również na wierzch i dopiero lutowałem.

20151204_001657.jpg

20151204_001711.jpg

Następnie założyłem ramię i dopasowałem cięgno. Trochę mi się nie podoba położenie ramienia względem przesłony tzn ramię minimalnie na tą przesłonę zachodzi ale poprzymierzam to z latarnią .. jutro :)
Ale pracuje ten semafor baaardzo ładnie.

20151204_002552.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#6
Nie dopisałem przy poprzednich zdjęciach, że to małe ramię łączące przysłony z ramieniem semafora musi być wlutowane przez podkładki z zestawu ale na ruchomo! przekładamy przez nie i przez ramię semafora drut napędzający.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#7
Prawidłowe polozenie ramienia i przesłon wymaga przerobienia ramienia które łączy przesłony z ramieniem semafora ☺ he he wyszlo maslo maślane ale zdjecie chyba wszystko wyjaśni. W ramieniu trzeba wykona dodatkowy otw fi 0.5mm o 1.3mm niżej. Po calej operacji przymiarek trzeba odciąć wyzszy otw i opilowac ramie na okraglo.
20151208_123940.jpg

20151208_124044.jpg

20151208_124112.jpg

Po zmianie ramię prawidłowo uklada się z przesłonami i lampą.
[DOUBLEPOST=1449594321,1449593496][/DOUBLEPOST]Diodę jednym koncem lutuje do masztu. Trzeba jej mocowanie wygiac tak aby obudowa lampy byla idealnie po środku między przesłonami.

20151208_124313.jpg

Lampa z zestawu wyposażona jest w zbiornik wiec jeśli chcemy uzyskać typowy na PKP wygląd należy go odciąć.

20151208_124325.jpg



20151208_124529.jpg

Następny krok to dorobienie z paska blaszki odpowiednio wygiętej imitacji podstawy i pojemnika na palnik naftowy tzw brenner.

20151208_125045.jpg

CDN.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Z

Zv

Gość
#8
Maszt jeszcze dostał "czapeczkę" z bloczkiem, imitację suwadła a lapma jest poszpachlowana i pomalowana. Jutro przednia listwa z ostrzegawczymi czerwono-białymi polami, tabliczka z oznaczeniem A i przygotowanie do malowania.

20151208_220907.jpg

20151208_223139.jpg

20151208_224026.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#9
Po oględzinach stwierdziłem że można wprowadzić kilka poprawek.
Tylna przesłona została pozbawiona drugiej osi i wzbogacona o przeciwciężar podobnie jak dźwignia w połowie słupa.
Dodałem sanki latarniowe.

20151210_212705.jpg 20151210_212615.jpg 20151210_212527.jpg

Cały semafor przed malowaniem

20151210_212958.jpg 20151210_213048.jpg 20151210_213116.jpg

I po pomalowaniu RAL 7040

20151210_220516.jpg 20151210_220700.jpg

Pozostaje podłączanie latarni, montaż "kolorowych szkiełek" i pomalowanie ramienia ale to już w weekend.
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#10
Semafor skończony i ustawiony na module. Modulik zrobiłem na potrzeby Trybunałów aby połączyć Zaniemyśl z makietą PMM. Semafor będzie sterowany mechanicznie takim samym patentem jak rozjazdy na Zaniemyślu. Aby nie czerpać zasilania do latarni z szyn zasilania będzie bateryjne :)

sem1.jpg sem2.jpg sem3.jpg
 
OP
OP
Z

Zv

Gość
#11
Napęd semafora mechaniczny. Bez kosztowy niemal. Ręczny jak to na wąskim torze :)
Wszystkie rozjazdy są tak napędzane na Zaniemyślu, dodatkowo przełącznik pod "wajchą" robi za polaryzator iglic. Mógłbym go podpiąć przy semaforze pod tor.. aby uniemożliwić przejazd na sygnale stój :)


Po dalsze postępy moich prac modelarskich oraz kontakt ze mną zapraszam na mój fanpage na Facebook.


20160419_202929.jpg 20160419_202934.jpg 20160419_202953.jpg 20160419_203003.jpg 20160419_203024.jpg 20160419_203037.jpg
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.