gbbsoft napisał(a):
Skoro są wyjazdowe, to dlaczego nie są duże?
Należu rozróżnić
dwie kwestie - jedna dotyczy miejsca ustawienia i funkcji semafora, druga dotyczy jego budowy (wysoki, niski, czy na bramce sygnałowej).
Ze względu na
miejsce ustawienia i funkcję posterunku ruchu semafory dzielą się na:
a) wjazdowe
b) wyjazdowe (w tym wyjazdowe grupowe)
c) drogowskazowe
d) odstępowe (obsługiwane i samoczynne)
e) zaporowe
f) osłonne.
Natomiast to, czy semafor jest wysoki, czy innej budowy (niski - karzełkowy, na bramce sygnałowej nad osią toru)
zależy od warunków miejscowych, a przede wszystkim od szerokości międzytorza o istniejącej skrajni budowli - przepisy szczegółowo podają odległości semafora od osi toru.
Jeśli szerokość międzytorza uniemożliwia ustawienie sygnalizatora wysokiego na słupie (jak mamy w tym przypadku), wówczas stosuje się jedno z trzech rozwiązań:
a) sygnalizator karzełkowy
b) głowica sygnalizatora na specjalnej konstrukcji (bramka sygnałowa)
c) ustawienie w innym miejscu z zastosowaniem wskaźników W15.
W Chabówce zastosowano rozwiązanie a).
gbbsoft napisał(a):
Tylko dlaczego w ogóle istnieje semafor U2/m?
Jest to semafor wyjazdowy, ochraniający wyjazd ze stacji na szlak. Proszę zauważyć, że spod semaforów drogowskazowych P2/m i S2/m można prowadzić manewry w kierunku semafora wyjazdowego U2/m, gdzie jego czerwone światło stanowi granicę manewrów w stacji w tym kierunku (jazda manewrowa za semafor U2/m jest jazdą manewrową w kierunku szlaku do wskaźnika W5) - równocześnie musi on sygnalizować zezwolenie na wyjazd pociągowy ze stacji, a więc musi posiadać komory z określonymi kolorami (wynika to z układu torowego) -
a więc on tam musi być.
Pozdrawiam