• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

SEMAFOR 3 komorowy od Pana Z.KLUBA

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#21
A czy mozna uzyc Kluba 1020 (bialy-zielony-czerwony) w przypadku wjazdu na bocznice?
Jeżeli bocznica znajduje się w granicach posterunku,to posterunek ten posiada semafory wjazdowe i wyjazdowe i wjazd na ten posterunek odbywa się na podstawie wskazań semafora wjazdowego,sygnału zastępczego lub rozkazu pisemnego "S".
Natomiast jeżeli bocznica znajduje się na szlaku wtedy wyjazd z posterunku oraz wjazd na posterunek odbywa się na zamknięty tor na podstawie rozkazu pisemnego "Nrob".:)
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#22
Rozkaz Nrob jak sama nazwa wskazuje używa się przy wyjazdach/wjazdach na/z toru lewego podczas robót a nie przy jeździe na bocznicę szlakową. Sposób wyprawiania i przyjmowania pociągu przy jeździe na bocznicę szlakową określa Regulamin Techniczny posterunku i może się on odbywać na semafor lub na rozkaz pisemny "S". Wjazd na bocznicę stacyjną może się odbywać na sygnał ręczny lub na sygnał na tarczy manewrowej . Jazda "na semafor" jest możliwa tylko jeśli tory bocznicowe są przystosowane do takich jazd i stanowią grupę torów odgałęziającą się od głowicy rozjazdowej stacji lub ruch po torze dojazdowym do bocznicy jest prowadzony na zasadach ruchu jak po torze szlakowym.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#24
Np.Jako semafor wyjazdowy z posterunku (z stacji) w kierunku na szlak na tor główny zasadniczy .Możesz na nim wyświetlać aż pięć sygnałów:
1.S1 "stój"-czerwony ciągły.
2.S2 "Jazda z największą dozwoloną szybkością"-zielone ciągłe.
3.S3"Jazda z największą dozwoloną prędkością-w przodzie dwa odstępy blokowe wolne-albo przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100km/h."-zielone migające
4.Ms2 "jazda manewrowa dozwolona " -białe ciagłe.
5.Sygnał zastępczy-białe migające.
Jeżeli dalej będziesz miał wątpliwości-napisz mi na pw a wyślę Ci rysunek prawidłowego posadowienia semafora.;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#25
w kierunku na szlak na tor główny zasadniczy
Na szlaku nie ma "toru głównego zasadniczego", takie są tylko na stacji.
3.S3"Jazda z największą dozwoloną prędkością-w przodzie dwa odstępy blokowe wolne-albo przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100km/h."-zielone migające
Trochę kolega Bolesław chyba popłynął. Jeżeli semafor wyjazdowy jest 3-komorowy z zielonym, czerwonym i białym światłem, to za nim nie ma semafora sbl (ani żadnego innego semafora, następny semafor musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą). Przy sbl na szlaku, semafor wyjazdowy musi mieć jeszcze komorę światła pomarańczowego, żeby dało się wyświetlić sygnał uprzedzający, że pierwszy semafor sbl jest na "Stój". Jedyny wyjątek teoretycznie jest możliwy, gdy semafor wyjazdowy jest uzależniony z semaforem sbl w ten sposób, że na wyjazdowym da się wyświetlić sygnał zezwalający na jazdę tylko wtedy, gdy na pierwszym semaforze sbl też jest sygnał zezwalający na jazdę - ale to raczej niespotykana sytuacja, zwłaszcza przy sbl czterostawnej.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#26
Na szlaku nie ma "toru głównego zasadniczego", takie są tylko na stacji.

Trochę kolega Bolesław chyba popłynął. Jeżeli semafor wyjazdowy jest 3-komorowy z zielonym, czerwonym i białym światłem, to za nim nie ma semafora sbl (ani żadnego innego semafora, następny semafor musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą). Przy sbl na szlaku, semafor wyjazdowy musi mieć jeszcze komorę światła pomarańczowego, żeby dało się wyświetlić sygnał uprzedzający, że pierwszy semafor sbl jest na "Stój". Jedyny wyjątek teoretycznie jest możliwy, gdy semafor wyjazdowy jest uzależniony z semaforem sbl w ten sposób, że na wyjazdowym da się wyświetlić sygnał zezwalający na jazdę tylko wtedy, gdy na pierwszym semaforze sbl też jest sygnał zezwalający na jazdę - ale to raczej niespotykana sytuacja, zwłaszcza przy sbl czterostawnej.
Gdzie pisałem że jest zamontowana jakakolwiek blokada?:niepewny:
Napisałem jakie sygnały na takim sygnalizatorze mogą być wyświetlone. oraz gdzie (w konkretnie )miejscu może być zamontowany.
Blokadę to kolega sam 'dorobił":eek:
Co do sygnału "S3",to proszę sobie wyobrazić szlak gdzie wyjazd z jednego posterunku następuje na sygnał "S3" a wjazd na następny na sygnały np:"S6","S7","S8","S9"(występuje zielony pas).Sygnalizatory są od siebie uzależnione (nie potrzebna jest wtedy żadna tarcza ostrzegawcza).
Semafory trzy komorowe można stosować w zależności od warunków ruchowo-technicznych posterunku zarówno jako semafory drogowskazowe jak i wyjazdowe.
Np. Do niedawna podobna sytuacja była na stacji Kalisz (przelot od strony Nowych Skalmierzyc,Ostrowa Wlkp po torze nr.2).Po modernizacji stacji jest tam jako sygnalizator drogowskazowy zamontowany -4 komorowy.
Kolejny przykład montażu semafora trzy komorowego to post.bocznicowy Kalisz Winiary gdzie wyjazd z posterunku po torze nr.1 w kierunku Kalisza następuje właśnie przy pomocy takiego sygnalizatora.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#27
Gdzie pisałem że jest zamontowana jakakolwiek blokada?:niepewny:
Napisałem jakie sygnały na takim sygnalizatorze mogą być wyświetlone. oraz gdzie (w konkretnie )miejscu może być zamontowany.
Blokadę to kolega sam 'dorobił":eek:
Zastanawiam się, z kogo kolega Bolesław chce zrobić durnia? Napisał Kolega, że na tym semaforze można wyświetlić m.in.:
3.S3"Jazda z największą dozwoloną prędkością-w przodzie dwa odstępy blokowe wolne-albo przy następnym semaforze z prędkością nie większą niż 100km/h."-zielone migające
Więc musi być albo sbl, albo inny semafor, powiązany z tym wyjazdowym. W obu wypadkach na semaforze wyjazdowym musi być jeszcze komora pomarańczowa. Jeżeli jej nie ma, to albo przed następnym semaforem jest To, albo wyświetlenie sygnału zezwalającego na tym semaforze wyjazdowym jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy na następnym semaforze jest już wyświetlony sygnał zezwalający na jazdę (kolejność nastawiania). Ta druga możliwość w zasadzie nie zdarza się przy sbl, zwłaszcza 4-stawnej, a i bez sbl jest to dość rzadkie. Proszę mi nie wmawiać, że coś sobie "dorobiłem", bo z wpisu Kolegi można łatwo wywnioskować, że za takim 3-komorowym semaforem może być sbl.

Na temat wymienionych przez Kolegę Bolesława przykładów się nie będę wypowiadał, bo nie znam ich, a bez rysunku wszelka dyskusja jest pozbawiona sensu.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#28
Szanowny Kolego.:)
Nie wkładaj mi "pod klawisz"tekstu którego nie napisałem.
Co do stwierdzenia "na tor główny zasadniczy"to po dokładnym przeczytaniu- zgoda.Powinno być napisane:"z toru głównego zasadniczego"Przepraszam za lapsus.:X3:
Natomiast pokaż (zacytój)miejsce gdzie napisałem że jest to wyjazd na jakąkolwiek blokadę?
Napisałem tylko i wyłącznie koledze "daromaro" jakie sygnały (obrazy ) może wyświetlać na tym semaforze.Posiadającym światło zielone.W tym także sygnał "S3". Przecież ten sygnalizator może być użyty w całkowicie innej konfiguracji np.uzależnionym z semaforem wyświetlającym z zielonym pasem.A wtedy żadna tarcz ostrzegawcza nie będzie potrzebna.Taka sytuacja przed modernizacją miała miejsce na lini nr.14 na stacji Kalisz,gdzie po torze nr.2 semafor wyjazdowy wyświetlał sygnał "S6" a semafor drogowskazowy sygnał "S3"i żadnej "To" pomiędzy nimi nie było,bo nie mogło być.:(
Fakt że sygnalizator jest przystosowany do wyświetlania sygnału "S3"to nie oznacza że taki sygnał musi wyświetlać a za nim musi być zabudowana blokada samoczynna.Opisany i zacytowany przez Ciebie cytat jest tylko opisem z inst.IE1 sygnału "S3"(str.16).Czy to już jest jasne?
Czy to co wyżej napisałem jest już dla Ciebie zrozumiałe?:niepewny:
Taki Twój wpis świadczy o tym że albo nie czytasz uważnie moich postów,albo co bardziej prawdopodobnie nie posiadasz pojęcia o działaniu sygnalizacji stosowanej na polskich kolejach?:confused::niepewny:W takim przypadku odsyłam do aktualnej instrukcji IE1 (ważna od 21 czerwca 2017r.).mogę przesłać do wglądu swoją służbową?;)Jeżeli wyrazisz taką wolę to możemy na ten temat podyskutować także na pw?:)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#29
Natomiast pokaż (zacytój)miejsce gdzie napisałem że jest to wyjazd na jakąkolwiek blokadę?
A czy ja napisałem, że Kolega Bolesław tak napisał? Twierdzę tylko, że zacytowanie dosłownego brzmienia znaczenia sygnału, bez komentarza, sugeruje, że taki semafor może być użyty jako wyjazdowy na szlak z sbl, co moim zdaniem jest tylko teoretyczną możliwością. Kolega daromaro zapytał:
To moze inaczej zapytam - gdzie mozna postawic semafor Kluba 1020 (trzykomorowy, biały/zielony/czerwony)?
I w odpowiedzi dostał żywcem zacytowany fragment przepisu, bez wyjaśnienia i bez komentarza. Dlatego pozwoliłem sobie trochę to wyjaśnić. To, że na semaforze wyposażonym w komory światła czerwonego, zielonego i białego da się technicznie wyświetlić te wszystkie sygnały, nie oznacza, że w rzeczywistości wszystkie one są wykorzystywane. Starałem się (może nieudolnie) to wyjaśnić, ale Kolega Bolesław jest tak przywiązany do swego zdania, że odrzuca wszelkie uwagi. Nie zamierzam swojego zdania więcej tłumaczyć, bo wszystko, co chciałem powiedzieć, już napisałem.

W przeciwieństwie do Kolegi Bolesława, nie będę też oceniał stopnia jego znajomości sygnalizacji na podstawie jednego czy dwóch wpisów na forum.
Taki Twój wpis świadczy o tym że albo nie czytasz uważnie moich postów,albo co bardziej prawdopodobnie nie posiadasz pojęcia o działaniu sygnalizacji stosowanej na polskich kolejach?:confused::niepewny:W takim przypadku odsyłam do aktualnej instrukcji IE1 (ważna od 21 czerwca 2017r.).mogę przesłać do wglądu swoją służbową?;)Jeżeli wyrazisz taką wolę to możemy na ten temat podyskutować także na pw?:)
Za ofertę pokazania Ie-1 dziękuję, mam w domu wszystkie wydania E 1 z ostatnich 50 lat, co więcej, jedno z wydań w swoim czasie sam redagowałem (trudno tu mówić o pisaniu, bo praca ograniczała się do aktualizacji i drobnych zmian, związanych z wprowadzeniem kilku nowych i usunięciem kilku innych sygnałów). Dziękuję także za ofertę korepetycji na pw, ale chyba nie skorzystam ;). Proponuję w zamian zapoznanie się z moim artykułem na temat sygnalizacji na PKP, zamieszczonym w czasopiśmie "Modelarstwo kolejowe".
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#30
A czy ja napisałem, że Kolega Bolesław tak napisał? Twierdzę tylko, że zacytowanie dosłownego brzmienia znaczenia sygnału, bez komentarza, sugeruje, że taki semafor może być użyty jako wyjazdowy na szlak z sbl, co moim zdaniem jest tylko teoretyczną możliwością. Kolega daromaro zapytał:

I w odpowiedzi dostał żywcem zacytowany fragment przepisu, bez wyjaśnienia i bez komentarza. Dlatego pozwoliłem sobie trochę to wyjaśnić. To, że na semaforze wyposażonym w komory światła czerwonego, zielonego i białego da się technicznie wyświetlić te wszystkie sygnały, nie oznacza, że w rzeczywistości wszystkie one są wykorzystywane. Starałem się (może nieudolnie) to wyjaśnić, ale Kolega Bolesław jest tak przywiązany do swego zdania, że odrzuca wszelkie uwagi. Nie zamierzam swojego zdania więcej tłumaczyć, bo wszystko, co chciałem powiedzieć, już napisałem.

W przeciwieństwie do Kolegi Bolesława, nie będę też oceniał stopnia jego znajomości sygnalizacji na podstawie jednego czy dwóch wpisów na forum.

Za ofertę pokazania Ie-1 dziękuję, mam w domu wszystkie wydania E 1 z ostatnich 50 lat, co więcej, jedno z wydań w swoim czasie sam redagowałem (trudno tu mówić o pisaniu, bo praca ograniczała się do aktualizacji i drobnych zmian, związanych z wprowadzeniem kilku nowych i usunięciem kilku innych sygnałów). Dziękuję także za ofertę korepetycji na pw, ale chyba nie skorzystam ;). Proponuję w zamian zapoznanie się z moim artykułem na temat sygnalizacji na PKP, zamieszczonym w czasopiśmie "Modelarstwo kolejowe".
Z kolegą "daromaro"jesteśmy w stałym kontakcie od wczoraj.Otrzymał odemnie kilkanaście propozycji wykorzystania semaforka o które pytał także dziś piszemy do siebie.Propozycje te są zgodne nie tylko z instrukcją o którą "toczymy bój";)ale także nie mniej ważną instrukcją IR1.Przesłałem mu kilkanaście rysunków ew.wykorzystania sygnalizatora.Jeżeli kolega czuje się dużym teoretykiem w zakresie działania sygnalizacji na polskiej kolei a nie chce porozmawiać bezpośrednio na pw ze mną to może dołączy do dyskusji na profilu kol."daromaro"?Zawsze jak się to mówi:"co dwie głowy to nie jedna"?;)Kolega jest teoretykiem,ja zaś praktykiem (w zawodzie ponad 43 lata).Więc może coś jeszcze razem wymyślimy,doradzimy?:niepewny:Myślę że całej trójce taka dyskusja by pomogła w pełni zrozumieć całe zawiłości funkcjonowania naszej kolei.Mam nadzieję że kol."daromaro"nie będzie takiej dyskusji na jego profilu przeciwny?Zresztą niech się wypowie sam.Ja z swojej strony serdecznie zapraszam:)Na tym zakończmy tą jałową dyskusję na otwartym profilu.Nikomu ona nie służy.:X3:Amen.:)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#31
Ja też nie widzę sensu dalszego przekomarzania się na forum, mogę natomiast dołączyć do rozmowy obu kolegów. Ale nie widzę innego sposobu, jak to, żeby ten z Was, który rozpoczął tę rozmowę na pw, doprosił mnie do niej. Inaczej to się chyba nie da. I Kolega Bolesław ma rację, jestem teoretykiem automatyki kolejowej (dawniej zabezpieczenia ruchu) - czy dużym, to już nie mnie oceniać, praktykiem byłem 40 lat temu. ;)
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#32
Ja też nie widzę sensu dalszego przekomarzania się na forum, mogę natomiast dołączyć do rozmowy obu kolegów. Ale nie widzę innego sposobu, jak to, żeby ten z Was, który rozpoczął tę rozmowę na pw, doprosił mnie do niej. Inaczej to się chyba nie da. I Kolega Bolesław ma rację, jestem teoretykiem automatyki kolejowej (dawniej zabezpieczenia ruchu) - czy dużym, to już nie mnie oceniać, praktykiem byłem 40 lat temu. ;)
Piszę zapytanie do kol."daromaro"o "doproszenie" kol.na jego profilu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elektryka 12
Elektryka 16
Elektryka 23
Elektryka 6
Elektryka 37

Podobne wątki