Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Mam kilka modeli w barwach tej firmy i są całkiem miłe dla oka. Jeśli się nie mylę to z tej serii są jeszcze 2 podobne modele w podobnym malowaniu. Oczywiście też kilka staruszków i jakieś w barwach szaro (koń) - białych(naczepa). A tak na marginesie - fajna makieta i ciekawie zdjęcia na niej wychodzą.
Zestawy ładne dla oka. Czym bardziej na zachód niemiec tym więcej widuje sie zestawów żółto-niebieskich. Też mam ich kilka , postaram się porobic fotki i uzupełnić zbiór.
Ponieważ ostatnio przybyło mi kilka Schuonów, postanowiłem je przedstawić dokładniej tutaj. Nr 1 - Scania 124L 400. Jest to jeden z dwóch (o ile mi wiadomo) modeli Scanii wydanych przez firmę Herpa w barwach tej spedycji. Klasyczny tandem z maszyną 2 osiową oraz klasyczną przyczepą z 2 osiami umieszczonymi centralnie. Model ten posiada jeszcze pasy "czarno-srebrne", które w późniejszych pojazdach zostały zastępione na "granatowo-srebrne".
2. Scania R420. Druga ze Scani w malowaniu tej spedycji i chyba ostatnia.... Model w podobnej konfiguracji jak poprzednik, natomiast już nieco "nowsze" malowanie - w tym paski. Natomiast wersja kabiny do Highline. Jest to swoją drogą pierwszy model Schuona, który trafił do mojej kolekcji.
Fantastyczne są te Scanie, właśnie te dwa modele mam na swojej liście jeśli chodzi o tego przewoźnika. Zastanawia mnie tylko dlaczego Herpa zastosowała emblemat V8 przy oznaczeniu R420?
Dziś dwa wybryki "natury". Daf XF105 oraz Actros MP2. Oba w nieco innym malowaniu, prawdopodobnie jakiejś spółki córki z Schuona, lub być może fikcyjne Pomimo, że nie są żółte, również ciekawie się prezentują, jak dla mnie wygrywa Actros. Oba zestawy w podobnej konfiguracji, tak na prawdę różne naczepy.
Kolejne modele to głównie, a w sumie już tylko Actrosy. Dziś MP1 (I generacja). Oba modele to różne konfiguracje. Ten mniejszy 1840 - typowy tandem z zabudową typu firanka (solówka 2 osiowa, przyczepa również 2 osie centralnie umieszczone). Drugi "większy" to 2540 z kabiną MegaSpace, na owiewce przeciwsłonecznej dodatkowy napis "50 Jahre". Ta wersja to już 3 osie, a przyczepa podobna. Zasadnicza różnica, to typ nadwozia "BDF", który można swobodnie zdjąć po rozłożeniu nóżek.
7. Actros MP I 1840 w konfiguracji z naczepą firaną trzyosiową, w typowym malowaniu dla tej firmy.
8. Actros MP I Megaspace 1853 - topowa wersja MP I - 530 koni i wysoka kabina. Malowanie ciągnika takie samo, jak "mniejszego brata". Natomiast naczepa posiada lepsze detale - widać bardziej burty, oczka w plandece, również inny jest dach.